Honda CR bekymmer

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Efter kolvbyte kördes hojen i KM 40 minuter i två 20 minuters intervall, sedan tappade hojen effekt och började ryka lite från vattenpumpen. Dvs det regnade ute och det dunstade bort mer än från övriga ställen på motorn vid vattenpumphuset. Kan det hänga ihop med att de har missat att lufta pumpen eller kan lagren i pumpen ha gått?

Vi plockade bort slangen från pumpen och gav den ett par kickar och då kommer det vatten så någon funktion finns det i pumpen. Detta gjordes efter att luftningsskruven på vattenpumpen öppnats och skruvats tillbaka.

Hojen är en Honda CR 125

Mvh Blip

Inte ska man väl behöva lufta pumpen när man häller i nytt vatten? Jag gjorde inte det på min CR och det funkade fint.

Okay trodde inte heller det från början men sen tänkte jag att det kanske var så ändå när problemen började visa sig.

Ny kolv och tävling i lugnt tempo. Det borde inte vara några problem och hojen hade inte nypt men ändå tappade den effekt.

Skit också då kanske man måste börja riva den på måfå.

cRoC skrev:
Inte ska man väl behöva lufta pumpen när man häller i nytt vatten? Jag gjorde inte det på min CR och det funkade fint.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!