Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Silwer skrev:nej, nu får du läsa lite, de uppger 152hk eller nåt sånt på 954an, den är mer i nivå med en R1a än en hayabusa.
Den har helt enkelt inte en sportmössa att hänga på en busa i högre farter.
Det är ju dessutom som du sa 2 skillda typer av sporthojar, vad tänker du använda din nya hoj till?
Så fort du rätt ut det så kan du ju lätt välja vilken som passar bäst.
Marsipulami skrev:Hittade en Haybusa till rätt pris i Umeå, men fan, jag vet inte hur jag ska få hem hojen. Ystad - Umeå är en bra sträcka som sagt.![]()
Marsipulami skrev:Ja, jag vet, jag är för dåligt påläst gällande HK, men det var tyvärr en information som jag fick hos en handlare och det verkar som jag gick på den. Jag menar....de ska väl ändå säga som det är och inte förvränga sanningen.
Jag vet inte vilken jag vill ha, jag vill helst ha båda. Först och främst gillar jag Haybusan, jag tycker den är snygg och ser grym ut, typiskt min stil. Jag vill kunna åka långt och smidigt även med passagerare och kunna köra lite kringelkrok vägarna också i lugn fart. Så i detta läget passar Hayabusan bäst. Men sen när jag börjar tänka om så vill jag kunna leka också, alltså köra på bakhjulet, köra mer agressivt på kringelkrokvägarna, köra på bana och lite sånt, och då passar 954RR bäst här. Så det står fortfarande och väger vilken hoj jag ska ha.
Hittade en Haybusa till rätt pris i Umeå, men fan, jag vet inte hur jag ska få hem hojen. Ystad - Umeå är en bra sträcka som sagt.![]()
Jag har en fin -01 som är tillsalu. Jag orkar inte skriva allt som är fixat och servat både nyligen och förr.Marsipulami skrev:Hittade en Haybusa till rätt pris i Umeå, men fan, jag vet inte hur jag ska få hem hojen. Ystad - Umeå är en bra sträcka som sagt.![]()
Marsipulami skrev:Hittade en Haybusa till rätt pris i Umeå, men fan, jag vet inte hur jag ska få hem hojen. Ystad - Umeå är en bra sträcka som sagt.![]()
Deadmetal skrev:Har du provkört någon av dessa två som är intresserad av?
Tror nog du märker rätt snabbt vad du vill efter provkörningen.
Försöka få fram för resp. nackdelar teoretiskt utan att provköra är ju omöjligt, så åk och provkör med dig istället, så får vi höra utslaget sen![]()
Silwer skrev:Jag känner igen mig lite i det där, åkte zzr1100 i 6år före min R1a, den är ju lite som en hayabusa i stilen.
Men nu ville jag som sagt ha nåt smidigare, men det vete fan om jag inte saknar det där med att faktiskt åka lite bekvämt och ha bra kåpa o grejor, jag tänkte köpa en zx12r, men det digra serviceschemat avskräckte, man det hade kanske varit rätt hoj åt mig ändå.
Marsipulami skrev:Någon som har någon hemsida där jag kan se information på båda hojarna, hur fort de går, hur många HK där är och gärna något reportage?
Marsipulami skrev:Någon som har någon hemsida där jag kan se information på båda hojarna, hur fort de går, hur många HK där är och gärna något reportage?
Marsipulami skrev:Förstår vad du menar. Har ju en Blackbird som är relativt stor och ska jag byta till en 954RR så blir det stor skillnad. Kanske är kul till att börja med, det vet jag, men tänk om jag ångrar mig sen, då står man där?
Du har ju rätt, allt beror på vad man jämför med, jämfört med de kompakta hojarna i litersklassen är den klumpigare.andersson turbo skrev:Hmmm busan är långt ifrån klumpig måste ja säga även om jag nu har "sporta till min" något hehe
Men kolla försäkringen så får du en glad överraskning m,in kostar nu helföräkring helår 10 200:-
klart överkomligt
Peter
HAYABUSAHENKE skrev:Ja undra vilken du ska ta,,?
Hondan har ju alltid blivit prisad som en kanon "allround" hoj.
Smaken e ju som baken,Ja har åkt gixxer 750 r o R1 innan ja valde busen.
Ja kände att ja ville lugna mig lite i hojåkandet,inte bara åka på slangen utan ha en hoj med lite utstålning,en typ "glidare". Utseendet på busen är ju spec,många tycker den e ful som styrk.
Den e ju lite spec på d viset att den inte e så vanlig heller. Den tilltalar mig att den e sk "värst".
Motorn ÄR som du vet gjord av guld,hur fin som helst,särskillt om man är två på hojen.
Hondan är ju sportigare,kortare hjulbas o mer kompakt körställning. Om ja skulle köpa mig en sportigare hoj så skulle den vackra hondan stå i mitt garage,5 års garanti mm. Snygg och toppenbra hoj.
Ja har åkt på bana med min,folk skrattar tills dom ser hur den går, d e ju ok o bli kallad "bussen" om man kör ifrån en sucka 1000![]()
Ja avrättade min första buse med en frahjulspunka o köpte direkt en ny, klar om en månad då ska du få se på hoj,,,
www.hayabusa.nu
Mvh Henrik
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |