Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sökt runt liten men inte hittat så mkt, ngn som kan länka en bra tråd när det gäller slanga med sc33??

Det är nog som att slanga med alla andra hojar, mer gas än nöden kräver och hjulet är i luften, sen är det övning.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sorry, självklart är det 70-profil. Satt i andra tankar... Men 120/60 tycker jag inte ens du ska fundera på, då kan du lika gärna låta bli konverteringen.

Köpte 120/70, borde dyka upp imorgon :)
 

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
Hur mycket olja brukar ni fylla i era blades så att dom även klarar lite wheelies? Har själv fyllt till högst upp på skalan på stickan på min SC28, kanske 3.6L mot 3.2L som står i boken. Att fylla mer än så kan nog knappast vara nyttigt? Har skrivits en del om detta så erfarenheter uppskattas, oljelampan verkar ha lyst för vissa med den rekommenderade nivån utan att ha kört på ett hjul.
 

Kna-Z

[99%]
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Söker...
Är grön på området, vad jag har kunnat se så är det en "525" kedja som de flesta har i sina "kitt" till sc33...
Men går det att använda en 520 utan att det blir ngn skillnad? Vad blir skillnaden annars?
Tips på bra och billiga reservdelar till fireblade?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Skulle inhandla nytt framdäck och var innan nere hos den lokale försäljaren, frågade vad dom hade för alternativ. Efter några minuter så fanns det ett alternativ, för 1850.. bridgestone bt16 har jag för mig.Köpte nytt framdäck via däckonline, hade 7 stycken att välja på. Kom hem till dörren efter 4 dagar varav 2 helg. 950:- totalt "pirelli diablo".
Bt 016 kostar 1300 på dackonline.. Vet inte varför jag skriver detta här. Antar att det är besvikelse över att man inte kan handla i sverige utan att känna sig rånad om man inte känner killen bakom disken och får "specialpris".

Är grön på området, vad jag har kunnat se så är det en "525" kedja som de flesta har i sina "kitt" till sc33...
Men går det att använda en 520 utan att det blir ngn skillnad? Vad blir skillnaden annars?
Tips på bra och billiga reservdelar till fireblade?

Är inte helt säker men det fungerar inte. Har för mig att länkarna är kortare. Går säkert hitta på google. (har försökt själv, fick fel i affärn)

Linkan:Jag tror inte du behöver vara orolig för smörjningen om du inte hade tänkt att ligga på balanspunkten längre stunder.
 
Last edited:

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
zuperbulle: Okay, orsaken till frågan är att många har påpekat att dom är känsliga för just detta. Stuntar ej så det borde vara ganska lugnt med andra ord.

Kna-z: Brukar beställa det mesta till hojen från England via ebay. Frakten är oftast snabb och priserna låga då pundet står lågt nu. Även kläder etc är fördelaktigt att handla därifrån, vissa delar är det halva priset på.
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Någon i Malmötrakten som kan byta packboxar på en sc33 för en human summa?
MC-Huset ska ha 2800 :näsblod för vad man kan tycka verkar vara ett (hyfsat) snabbt rutinjobb
 

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
malmö
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
Någon som vet om bromsskivorna fram från en 95a passar på min gamla 93a.
 

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
malmö
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
hittade svaret på ebay:) Om någon har ett par skivor till en 92 så är jag väldigt intresserad.
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
Hittade hit nu och tänkte fråga pga ren slöhet men vad är det för skillnad på 929, 954 etc etc etc... Att CBR1000RR är den vassaste hänger jag med på men är dessa bara tidigare modeller med namnbeteckningar som antyder att Honda hade lite att göra eller?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hittade hit nu och tänkte fråga pga ren slöhet men vad är det för skillnad på 929, 954 etc etc etc... Att CBR1000RR är den vassaste hänger jag med på men är dessa bara tidigare modeller med namnbeteckningar som antyder att Honda hade lite att göra eller?
Här står allt.. http://www.honda-fireblades.co.uk/history.html

Jag behöver fortfarande hjälp med det som står i mitt förra inlägg.
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Om det är det lagret som sitter i bakfälgen så har du rätt, om det är det som sitter i "Flange Sub-Assy" Den klumpen som drevet är skruvat i så ska du ha 91051-MAS-003.

PM:a din mailadress så skickar jag sprängskiss med artickelnummer

PM skickat. Tack för hjälpen, jag tyckte väl att det var något som inte stämde..
 

pekkkka

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Uppvidinge
Hoj
fireblade-96
PANIK bladen mår inte bra

den är svårstartad och dör så fort man försöker ge lite gas ,när den blivit varm så ,går han illa och varvar ut bara ibland,för att nästan dö igen,var ska man börja titta på,leta efter för fel,snälla ni kunniga därute,börja kolla stiften kanske,eller?.MYCKET tacksam för all hjälp man kan :mad:
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ingen aning. Hur fort blev den såhär, över natten?

Jag har ett bakhjulslager till blade 92-(98?) det som sitter i drevhubben. Billigt om någon behöver.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ingen aning. Hur fort blev den såhär, över natten?

Jag har ett bakhjulslager till blade 92-(98?) det som sitter i drevhubben. Billigt om någon behöver.
 

tkdrille

Guest
Hur hårt ska hjulaxeln fram dra ? (Nw)
Och de 4 bultarna fram på gaffeln?
Och även hjulaxeln bak

en 900rr -97
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top