Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

funderar på att sälja min blade.

vad kan man sätta för pris?

är en 98:a
3600mil

nytt drivpaket
nytt framdäck
nya lameller
ny olja + filter
nya tändstift
ny besiktad

i otroligt bra skick.

+
slipon
mörkt kåpglas dubble bubble eller va de heter.
mörkt skydd till fram lampan.
krasch puckar.
vita mätar tavlor.

färg på hojen är svart,silver,krom


några ideer ??

Kolla lite på blocket va dom ligger på.. du har ju en del tillbehör så lägg ut den lite högre och se om någon nappar.

Du skall inte sälja nåra delar löst...? Kåpglas t.ex.. :)
 
Jag har för mig jag läst att 98-99 har grövre dämpare... så det passar nog inte. Men skall du ha till din 99:a? Har en orginal till 98:a liggandes.

Nej det är en kille på jobbet som har köpt sig en -92:a, han vill bygga om sin hoj till fighter. Har ju hela kittet över så att säga :)
Jag trodde kanske att det skulle passa från min.
Ingen fighterentusiast som vill ha sig ett MT-03 lyse + gaffelfäste, Lucas styrkrona+schysst styre?
Pris? Vettefan?
Jag har fått ihop min så pass att jag provkörde elsystemet i kväll :tummenupp
Väntar fortfarande på att få tag i alla kåpskruvar.
 
någon som eventuellt har bromsskivor(raka hela fina) liggandes till en cbr900rr års mod-97??? i så fall köpes dom direkt! mvh johan
 
Tänkte om du hade nått tonat över som du skulle sälja billigt :D

Va blir det för hoj istället då?


har inte bestämt mig helt om jag ska sälja den än, håller på med Trial och det tar mycket av min fritid, så vet inte om jag ska köpa nån annan "landsvägs" hoj på ett tag,, men när jag ska köpa hoj så lär de bli Honda iallafall.


vem är du förresten??
 
har inte bestämt mig helt om jag ska sälja den än, håller på med Trial och det tar mycket av min fritid, så vet inte om jag ska köpa nån annan "landsvägs" hoj på ett tag,, men när jag ska köpa hoj så lär de bli Honda iallafall.


vem är du förresten??

Bra fråga... :) Bor i uddevalla, född 82...
 
Härligt värre, igår hoppade den igång.. Nya stift, rengjort luftfilter, ny bensin, nytt batteri, startgas, startkablar och ett glatt humör. Bara körkortet som fattas :) :P
 
Fyller tråden ännu en gång.. Under veckan så har ja pillat med mer än å få igång den.

Bytte den gamla fula orginalbaklampan mot ett vitt diodbaklyse.
vitt.jpg

vittpa.jpg


Va tycks?

Jag är iaf grymt nöjd, lampan va 10 gånger snyggare i verkligheten än den va på bilden ja fick från butiken.. Ska även på en Hugger framöver men måste bestämma mig för vilken färg först innan ja lackar den. Båda köpta på s-racing.

Skulle vilja ha tips på bästa motorolja med, (gör debuten i trafiken på söndag om vädret vill sig väl) och då ska ja ha bytt oljan å filtret innan de. Sae 10W40 vet ja men vilket märke?


Mvh Magnus


EDIT* bilderna ble lite väl stora. Sorry för de ni som inte har ultra snabb uppkoppling :pannkyss
 
Spring in på Biltema eller OKQ8, jag har kört med Biltemas olja de senaste tre åren utan problem. (Helsyntet)
 
Ja biltemas funkar säkert men vågar inte.. kommer köpa nån runt 500kr klassen lr nåt.

Btw, gjorde debuten på hojen idag. Rätt mycke å hålla koll på som nybörjare på hoj.. Men de va en härlig upplevelse. :)

Reflexvästen på och 8-9 mil senare me "pongskav", är de nåt som man inte kommer känna av efter några turer eller äre nåt man får vänja sig med ? :D
 
Ja biltemas funkar säkert men vågar inte.. kommer köpa nån runt 500kr klassen lr nåt.

Btw, gjorde debuten på hojen idag. Rätt mycke å hålla koll på som nybörjare på hoj.. Men de va en härlig upplevelse. :)

Reflexvästen på och 8-9 mil senare me "pongskav", är de nåt som man inte kommer känna av efter några turer eller äre nåt man får vänja sig med ? :D

Flytta bak pongen ett par cm och knip mer med knäna så sitter du bätre.Hojen blir då lättare att köra, fick jag lära mig på kurs i helgen.Dom hade dessutom helt rätt.
 
Nu har jag fått igång min (efter x antal gnuggningsförsök) small igång och verkar gå riktigt bra.:tummenupp
Måste nog fan trotsa kung bore och dra en sväng.....är såååå sugen.
 
Öppnade upp luftburken i vintras enligt beskrivning tidigare i tråden på min blade 97 och igårkväll / natt fick jag tummen ur och bytte huvudmunstycken till 135 och shimsade upp nålarna. Var klar ca 00:00 och tog en provtur 01:30 Helt otroligt vilken skillnad :yoparty blev en helt annan hoj. Visst hade jag läst att det skulle göra stor skillnad men det är ju nästan löjligt hur mycket bättre den går, otroligt varvillig, över 6000 så bara drar den. Upp på slangen på 2 med gas:). Är hemma efter en tur ner till Bike ca 40 mil och är lyrisk. Om det finns någon i detta land som kör gammelblade och inte moddat luftburken och bytt munstycken så är mitt tips att göra detta bums !
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top