Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Har nu bara Öhlinsgaffelfjädrarna från min 96:a kvar. Någon som vill köpa julklapp till sin hoj? :)
 
tjena...

efter sensommaren stora urkapning av luftburken så gick inte hojen på fullgas, men dock väldigt mycket bättre på resten.
fick då rådet att gå upp på huvudmunstyckena.

då undrar jag om någon vet ungefär vart jag ska börja någonstans, hur stora munstycken ska jag köpa.
naturligtvis så kan man inte säga exakt hur stora, men jag måste ju böra i nån ände.

som det är nu så sitter det helsystem, sportluftfilter och då uppkapad luftburk. det satt 118 munstycken på nu.

när jag sa att jag kapat upp luftburken så menade jag att plastade igen springorna och gjorde "rent hus" inne i luftburken.

mvh martin
 
Tjena Martin!
Hände samma för mig när jag höll på och trixa med min 94.
Fick gå upp till 136 i huvudmunstycken och hissa orginalnålen ca 1,5mm.
Tog även bort snablarna in i burken och ersatte dom med trattar med 50mm diameter, för 90 gradersböjjar är inget att ha om man vill ha flöde.se bifogad bild.
Nu går den "lite" fett enligt kn's air/fuel monitor när jag ger fullt. Höjde även tändningen lite på känsla och den svarar bättre på låg varv nu. Har ej kollat i bänk men är fullt nöjd med hur den går. Inte för att jag kan eller vill slanga men det har hänt att den lättar när jag sopat i 4:an på fullgas.:D
Hoppas det löser sig

Lycka till
Krille
 

Bifogat

  • Luftburk.jpg
    Luftburk.jpg
    105.8 KB · Visningar: 122
He he rätt uppfattat! allvarligt jag skrev lättar men inte mer. jodå den går:yoparty
 
Nix 2 upp bak eller om det var 3... minnet sviker. nog billigaste "trimmet" till bladen
 
Jag har tänkt mej att importera en Honda CBR900RR Fireblade,,, är det nått man ska kolla extra på, är det nån årgång som är bättre eller sämre än andra.
Jag har kollat en 01:a och en 02:a,,,, är det nån skillnad på dessa?
 
sådär nu har jag satt i dom nya munstyckena. blev 135:er.
såg när jag plockade ur dom gamla munstyckena att dom var lite större på burk 1 och 2, 118 mot 115.
är väl för att det blir lite varmare där.
funderar på hur viktigt det är, borde jag oxå gå upp lite i storlek på munstyckena i mitten eller kan jag köra med 135:er rakt över?
 
Någon som har lust att mäta längden på dämparen bak.
När ni ändå håller på så ta måttet på hundbenet i lenkaget.

Tack:tummenupp
 
sådär nu har jag satt i dom nya munstyckena. blev 135:er.
såg när jag plockade ur dom gamla munstyckena att dom var lite större på burk 1 och 2, 118 mot 115.
är väl för att det blir lite varmare där.
funderar på hur viktigt det är, borde jag oxå gå upp lite i storlek på munstyckena i mitten eller kan jag köra med 135:er rakt över?

jag hade ökat lika mycket på alla, alltså inte köra samma rakt över
 
Måste bara fråga innan jag söker igenom hela internet.
Centralstöd, är det nåt som finns till min -94 fireblade ?
Gissar på att det inte går med tanke på avgassystemets placering ?

Mvh Magnus
 
Last edited:
bästa trimmet : banta 20 kilo...Pedrosa väger typ 47 kg ffs..drev hit drev dit :p
 
Måste bara fråga innan jag söker igenom hela internet.
Centralstöd, är det nåt som finns till min -94 fireblade ?
Gissar på att det inte går med tanke på avgassystemets placering ?

Mvh Magnus


det är en sporthoj ;P

nä skämt och sido,, men det finns inte, har aldrig hört talas om det,, inget orginal iallafall.

mvh
 
det är en sporthoj ;P

nä skämt och sido,, men det finns inte, har aldrig hört talas om det,, inget orginal iallafall.

mvh


Okey, tack då vet jag.. Va tvungen å kolla upp de.. Hade vart fint om de funnits för de finns inte många bra ställen här som man kan parkera på med sidostöd utan att den välter.. får göra mig en sån plata som stödet kan stå på då istället :P :yoparty

Mvh Magnus
 
Alltså, jag har kollat här på tråden men inte hittat svar på min fundering; hur är det nu med att byta framfälg till en 17 tummare på en 93a? Man har ju lite mer i däckväg att välja på... Är det någon som vet vad som passar, helst bult på, men om inte det, kan man köpa något modifieringskit och framför allt, vilken fälg ska man ha???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top