Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Nån som har eller vet vart man kan få tag i främre rör med lite grövre diminsioner än orginal :) jag har en 96:a som det sitter micron slipon på nu,tanken e alltså att få ihop ett helsystem med den, blir ju så jävla dyrt med ett komplett system. Kollade på ett akrapovic, gick lös på ca 13k :(
 

Kollade på det, tycker nog att det ser lite väl slitet men tack iaf, e ju inte lätt å veta vad folk e ute efter så precis du vet ingen som e hyffsat billiga på helsystem.
Någon som känner till nån frma i tyskland eller så som man kan beställa ifrån.

En fråga till er som grejat en del med drev, vad har ni fått för förändring på topp hastigheten med tex 1- fram 3+ bak? vill ju inte tappa för mycket på toppen, tycker inte min orkar gå fullt ut riktigt så jag tänkte råda bot på det med drevning
 
Ute efter manual jag med, har sökt som bara den efter manual till min 900rr -94 men har än så länge bara hittat 96-98 men det kanske är snarlikt och borde funka någorlunda med den så jag kan serva den lite ?

Föressten ni som haft hoj mer än i 3 månader, läst lite i teoriboken nu och det rekomenderas att man fyller tanken full innan vinterförvaring för att slippa rost. Något som bara är påhittat eller stämmer det ?
Några andra tips att ge en nybörjare inför vinterförvaring ?


Mvh Magnus
 
Ute efter manual jag med, har sökt som bara den efter manual till min 900rr -94 men har än så länge bara hittat 96-98 men det kanske är snarlikt och borde funka någorlunda med den så jag kan serva den lite ?

Föressten ni som haft hoj mer än i 3 månader, läst lite i teoriboken nu och det rekomenderas att man fyller tanken full innan vinterförvaring för att slippa rost. Något som bara är påhittat eller stämmer det ?
Några andra tips att ge en nybörjare inför vinterförvaring ?


Mvh Magnus


Fyll tanken och töm förgasarna,Antingen genom att låta den gå med avstäng kran tills den stannar, eller öppna dräneringsskruvarna.Det första äro enklast.
 


Fyll tanken och töm förgasarna,Antingen genom att låta den gå med avstäng kran tills den stannar, eller öppna dräneringsskruvarna.Det första äro enklast.

hur mkt är det osm är påhittat i den boken? ^^

fulltank. ut med bensinen ur gasarna.

koppla ur batteri och underhålls ladda det eller köp ett nytt till våren.

citera fel person men ni fattar vem jag menar =)
 
Ute efter manual jag med, har sökt som bara den efter manual till min 900rr -94 men har än så länge bara hittat 96-98 men det kanske är snarlikt och borde funka någorlunda med den så jag kan serva den lite ?

Föressten ni som haft hoj mer än i 3 månader, läst lite i teoriboken nu och det rekomenderas att man fyller tanken full innan vinterförvaring för att slippa rost. Något som bara är påhittat eller stämmer det ?
Några andra tips att ge en nybörjare inför vinterförvaring ?


Mvh Magnus
Ett annat bra och enkelt tips e faktiskt å bara starta upp den då och då, om du har möjlighet till det så klart:) Säger inte att det andra e fel heller men har man möjligthet så borde det funka, gör ju gott för maskin å få gå lite även under vintern:) Ett annat tips om du nu inte kommer låta hojen puttra då och då e å byta olja å filter sa att den inte står med gammal olja i sig under en längre tid, det e vad jag fått höra i alla fall e det nån som e av annan åsikt så säg gärna till, man lär ju hela livet säger dom:)
Lycka till med kortet!
 
En fråga till er som grejat en del med drev, vad har ni fått för förändring på topp hastigheten med tex 1- fram 3+ bak? vill ju inte tappa för mycket på toppen. Blir det ycket fel visning på mätarn? Tycker inte min orkar gå fullt ut riktigt så jag tänkte råda bot på det med drevning.
 
En fråga till er som grejat en del med drev, vad har ni fått för förändring på topp hastigheten med tex 1- fram 3+ bak? vill ju inte tappa för mycket på toppen. Blir det ycket fel visning på mätarn? Tycker inte min orkar gå fullt ut riktigt så jag tänkte råda bot på det med drevning.

Har drevat ner 1 kugge fram, och varvet ökade med 500rpm på sexans växel. Med andra ord, ingen skillnad :D men lite rappare blev den allt :tummenupp
 
Har drevat ner 1 kugge fram, och varvet ökade med 500rpm på sexans växel. Med andra ord, ingen skillnad :D men lite rappare blev den allt :tummenupp
Okej, blev det nån skillnad i topphastighet eftersom den varvar ut lättare. jag har nämligen ganska mycket varv kvar till rött på 6:an når den inte orkar nåt mer direkt och sen så kan man ju dra en bra bit in på rött innan varv stoppet går i. Jag e lite sån att jag vill att det ska gå å varva ut, det e ju ändå det som e det optimala att den precis orkar varva ut det där sista eller snudd på i alla fall, sen vill man ju så klart inte förlora för mycket i topp hastighet heller:D Man e ju lite speed freak :yoparty
 
Okej, blev det nån skillnad i topphastighet eftersom den varvar ut lättare. jag har nämligen ganska mycket varv kvar till rött på 6:an når den inte orkar nåt mer direkt och sen så kan man ju dra en bra bit in på rött innan varv stoppet går i. Jag e lite sån att jag vill att det ska gå å varva ut, det e ju ändå det som e det optimala att den precis orkar varva ut det där sista eller snudd på i alla fall, sen vill man ju så klart inte förlora för mycket i topp hastighet heller:D Man e ju lite speed freak :yoparty

Har faktiskt ingen aning...har bara legat och verkligen pressat ur den en gång på motorvägen efter neddrevningen.

Då hade jag 285 på mätaren ett bra tag utan att varvstoppet slog i...(och jag kom inte ikapp audijäveln heller :mad:)
 
Jag passar helt fräckt på att upplysa om att jag nu säljer ett 17" framhjul för att konvertera hojen. En mod som jag upplever gör stor skillnad på stabilitet och grepp för både gata och bana. Jag har även öhlinsgaffelfjädrar och ett nytt drivpaket att sälja - se annons http://www.sporthoj.com/annonser/?id=11169
 
nu behöver jag expertis hjälp.

ska byta broms vätska till fram bromsen.

hur gör man det lättast??

är inne på att tömma skiten sen trycka det bakvägen från oken och upp,,

nån som har en lösning på detta isåfall vad man ska tillverka för grej isåfall ??

mvh
 
Lufta ur det bara. tills det endast kommer ren olja ur nipplarna. tar minst lika lang tid att aka och kopa grejer o dyl,

/Thomas

ska inte köpa grejer,, tillverkar på jobbet,,

funderar på en flaska och göra nån nippel för slang i korken,, sen slang över till luftnippeln på oket och trycka i oljan ..
 
Har faktiskt ingen aning...har bara legat och verkligen pressat ur den en gång på motorvägen efter neddrevningen.

Då hade jag 285 på mätaren ett bra tag utan att varvstoppet slog i...(och jag kom inte ikapp audijäveln heller :mad:)

Drevar du ner hojen visar hastighetsmätaren fel dvs för mycket.
 
ska inte köpa grejer,, tillverkar på jobbet,,

funderar på en flaska och göra nån nippel för slang i korken,, sen slang över till luftnippeln på oket och trycka i oljan ..

Jag gjorde sä här:

En tom 50cl pet flaska med kork. Borrade ett hål i mitten på korken, lagom stort för att passa till en genomskinlig slang.

Sen tryckte jag bara der slangen i korken, och skruvade på den på flaskan. Och vips, så hade jag en luftarmojjäng:tummenupp

Edit: Denna är ju så klart endast till för att samla upp olja i när man luftar, för att spara olja och eleminera kladd :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top