Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Enligt tidigare tips om bestyckning och saabraggarns bestyckning så kommer jag att köra på med 140 i munstycken, samma antal brickor osv.

Provade att byta från 120-125 men det gav noll och ingenting.

Min setup är snarlik också, K&N filter, dr.bikes mod, slip-on.

Bara jag får min framgaffel så kan jag testa...längtar! :D
 
http://www.blocket.se/vi/11927619.htm?ca=13_s Frågar igen ( sorry för tjatandet ), men kan få den för 40k, fastnat så hårt för just den, men är det för dyrt så blir det inget av, eftersom jag inte kan nåt om värdet så vill jag inte betala överpris o få reda på det efteråt. Inget originalkåpset finns med,.. Bra el. anus? :confused:
 
Satte ihop min gamla kompis som stått och gråtit i två år nu.. Har haft dåligt samvete var gång jag får ögonkontakt med henne i garaget :I

Fick riva förgasaren och tjata lite på accpumpen sen ett par drag på rullen och flatsidesmattret är igång!


Blev färdig med översynen ikväll och tog en lite liten sväng.. Hade glömt hur den går! Nu är jag duktigt sugen! Ska till sbp på fredag, sen är det bara att åka! Snart väntar en hel vecka på gotland Och ringen!



-92

borrad till 945 med smidda wiseco 12:1
Portad topp
skumma cranekammar
HRC box (varvar så länge man vill)
FCR 39:or
Acrapovic helsyst.
öhlin bakdämp.
marvic 17" magnesium fram o bak




har två rör genom tanken ner mot fuggarna, ingen luftburk utan bara trattsockar. vet inte vad som är att föredra men LJUDET den ger från sig vill jag inte byta bort mot en eller 2 hp!



Hade planer på att sälja, eventuellt i delar men nu har jag bestämt mig! ALDRIG! Hon lever! Man kan inte sälja en MC som lever..




BAAAAAAAAAAAAAAAAAP BAAAAAP!!
 

-92

borrad till 945 med smidda wiseco 12:1
Portad topp
skumma cranekammar
HRC box (varvar så länge man vill)
FCR 39:or
Acrapovic helsyst.
öhlin bakdämp.
marvic 17" magnesium fram o bak

Hahaaaa...

-99 med delar från 92-99

Jag har 997cc med smidda wiseco 12:1
Portad topp (reservtoppen för hugahuga toppen smälte pga oljebrist)
Originalkammar (värstingarna hade jag sönder i förrgår samtidigt som toppen)
HRC box
FCR 39:or
Ett konstigt 4-2-1 system som först tar samman 1&2 samt 3&4 så att rören fram bildar 2 Y:n... (Ser konstigt ut , någon som vet vad det är för rör?)
Originaldämp
Honda Hornet fälgar med ISR skivor fram.

Byggkostnad låg i jämförelse med....

Ska rejsa i R1000 med den.
Kan man få en hejarklack från denna tråden?:)

Vad har du för effekt ur din på bakhjulet?
(nu ska här mätas muskler :yoparty :D )
 
http://www.blocket.se/vi/11927619.htm?ca=13_s Frågar igen ( sorry för tjatandet ), men kan få den för 40k, fastnat så hårt för just den, men är det för dyrt så blir det inget av, eftersom jag inte kan nåt om värdet så vill jag inte betala överpris o få reda på det efteråt. Inget originalkåpset finns med,.. Bra el. anus? :confused:

Finns ju inget magiskt pris för hur mkt den är värd. För att få vad hojarna säljs för så är det väl blocketpriser minus 30% som gäller ungefär. (En fruktansvärd ovetenskaplig undersökning:D ) Men 40 för en 96:a är mkt pengar. För dom pengarna för du lätt en modernare r1 (oooops, får jag säga det här:rolleyes: )

Personligen tycker jag att den hojen är mkt snygg. Däremot finns det inte en chans att jag hade betalat mer än absolut högst 30.
 
Är på väg ut och börjar hissa nu.
Vilken viskositet på oljan kan vara lämplig att hälla i benen sen?
Har letat lite halvhjärtat efter oljemängd också men inte hittat nåt..

(Dr Bikes luftfiltermod. och tips om bestyckning,som ja fick tidigare i tråden, var nog precis vad min hoj behövde.. Kändes som ja fick 20 pållar till.:yoparty )

Great! :tummenupp

Gaffeloljan som rekommenderas av Honda är SAE 8, men den är för tunn för en gammal halvschleten gaffel.
Häll i SAE 10.
Minst.
560cc i gafflar upp t.o.m 97
540cc i de senare.
 
Enligt tidigare tips om bestyckning och saabraggarns bestyckning så kommer jag att köra på med 140 i munstycken, samma antal brickor osv.

Provade att byta från 120-125 men det gav noll och ingenting.

Min setup är snarlik också, K&N filter, dr.bikes mod, slip-on.

Bara jag får min framgaffel så kan jag testa...längtar! :D

GÖTT , man tackar:tummenupp

Ska genast hem och gå igenom den manualen!
Kred till folk som tar sig tid och gör sådana "manualer":tummenupp
 
Jahapp då har man bytat bort motarden mot en cbr 900

go som fan o köra , enda som e skit e att tidigare ägare har skruvat allt i dämparna på max så den typ stutsar fram

någon som vet vad basic inställningarna skall vara eller har en bra setup för lite krävande gatkörning
 
Great! :tummenupp

Gaffeloljan som rekommenderas av Honda är SAE 8, men den är för tunn för en gammal halvschleten gaffel.
Häll i SAE 10.
Minst.
560cc i gafflar upp t.o.m 97
540cc i de senare.

Är du säker på oljemängden?
Fick uppgift av Bike att rätt mängd
ska vara 488 cc.
Hojen ifråga är en -98.

Peter
 
Hahaaaa...

-99 med delar från 92-99

Jag har 997cc med smidda wiseco 12:1
Portad topp (reservtoppen för hugahuga toppen smälte pga oljebrist)
Originalkammar (värstingarna hade jag sönder i förrgår samtidigt som toppen)
HRC box
FCR 39:or
Ett konstigt 4-2-1 system som först tar samman 1&2 samt 3&4 så att rören fram bildar 2 Y:n... (Ser konstigt ut , någon som vet vad det är för rör?)
Originaldämp
Honda Hornet fälgar med ISR skivor fram.

Byggkostnad låg i jämförelse med....

Ska rejsa i R1000 med den.
Kan man få en hejarklack från denna tråden?:)

Vad har du för effekt ur din på bakhjulet?
(nu ska här mätas muskler :yoparty :D )


ÖÖHH! Hade du råd med 997, din kapitalist :gnissla

Har inte kört den på rulle!! Ska göra det nån dag när det ges tillfälle!

Jag tycker den går bra! Har aldrig kännt att jag saknar pulver.
Käringa har en -95 blade med FCR och slipon, den känns slö i jämförelse.

För övrigt, bästa trimtipset måste vara att få tag på FCR 39:or!! När vi monterade på hennes hoj blev det en väldig skillnad!



kul me folk som skrämmer sina gammelblades! Jag räds då inga literhojjar!
 
ÖÖHH! Hade du råd med 997, din kapitalist :gnissla

Har inte kört den på rulle!! Ska göra det nån dag när det ges tillfälle!

Jag tycker den går bra! Har aldrig kännt att jag saknar pulver.
Käringa har en -95 blade med FCR och slipon, den känns slö i jämförelse.

För övrigt, bästa trimtipset måste vara att få tag på FCR 39:or!! När vi monterade på hennes hoj blev det en väldig skillnad!



kul me folk som skrämmer sina gammelblades! Jag räds då inga literhojjar!


dum fråga kanske,, men va fan är FCR 39or?
 
ÖÖHH! Hade du råd med 997, din kapitalist :gnissla

Har inte kört den på rulle!! Ska göra det nån dag när det ges tillfälle!

Jag tycker den går bra! Har aldrig kännt att jag saknar pulver.
Käringa har en -95 blade med FCR och slipon, den känns slö i jämförelse.

För övrigt, bästa trimtipset måste vara att få tag på FCR 39:or!! När vi monterade på hennes hoj blev det en väldig skillnad!



kul me folk som skrämmer sina gammelblades! Jag räds då inga literhojjar!

Jag köpte dom av en kille som skulle bygga stor motor men det blev inget av.
5000:- gav jag.
Sen så kom ju monteringen till med nya foder som ingick i satsen och borr samt renovering av skuren vev.

Ska provköra den på Gotland nästa helg och första rejset sista juni!
Undrar vilken sida man lättast kör om på? :D

Du kan inte låna ut dina fälgar till mig under sommarhalvåret? :)

FCR 39or är förgasare...
Keihin förgasare med tvångsstyrda trottlar och accpump.
Hääärliga stooora blåa trattar och ett skönt rassel på tomgång.
 
Great! :tummenupp

Gaffeloljan som rekommenderas av Honda är SAE 8, men den är för tunn för en gammal halvschleten gaffel.
Häll i SAE 10.
Minst.
560cc i gafflar upp t.o.m 97
540cc i de senare.

Tanten på lokala MC-handlaren rekommenderade SAE 10, så det köpte jag.
Däremot så skulle det vara 540cc i benet enligt hennes papper... På min 93:a.
Nu är jag då lite villrådig i beslutet angående oljemängden.:confused:
Jaja, det löser sig nog bara jag får ur skruvrackarn i botten på benet:huvet
Sitter som satan....
 
Tanten på lokala MC-handlaren rekommenderade SAE 10, så det köpte jag.
Däremot så skulle det vara 540cc i benet enligt hennes papper... På min 93:a.
Nu är jag då lite villrådig i beslutet angående oljemängden.:confused:
Jaja, det löser sig nog bara jag får ur skruvrackarn i botten på benet:huvet
Sitter som satan....

Oljemängd hit och oljemängd dit.. :) Det som gäller :fakta är en oljenivå på 114 mm +/- 2 mm under gaffelbenskanten med fullt utdraget lodrätt ben.
 
Oljebyte

Oljebyte poå min 94:a!
Hur mycket olja går i apparaten och vilket intervall ska man byta oljan? Hörde nånstans var 1000:e mil men ligger man normalt på ett snittvarvtal runt 8000 varv skickas det signaler någonstans från hjärtat till min högra hjärnhalva att det torde bli mer frekvent än så.

Vilken oljetyp ska jag använda?
 
Oljebyte poå min 94:a!
Hur mycket olja går i apparaten och vilket intervall ska man byta oljan? Hörde nånstans var 1000:e mil men ligger man normalt på ett snittvarvtal runt 8000 varv skickas det signaler någonstans från hjärtat till min högra hjärnhalva att det torde bli mer frekvent än så.

Vilken oljetyp ska jag använda?


kolla tidigare inlägg där står det iallafall 2 gånger vilken mängd det ska va
och vilken olja mm mm mm
 
Oljebyte poå min 94:a!
Hur mycket olja går i apparaten och vilket intervall ska man byta oljan? Hörde nånstans var 1000:e mil men ligger man normalt på ett snittvarvtal runt 8000 varv skickas det signaler någonstans från hjärtat till min högra hjärnhalva att det torde bli mer frekvent än så.

Vilken oljetyp ska jag använda?

Ca 3,5 L med filterbyte. Mängden är iofs helt irrelevant(men det är ju bra att veta att man ska köpa 4L), du efterfyller nämligen efter första start/stopp upp till max-strecket. Inget annat. Det mår en Fireblade bäst av, att ha max oljevolym.

Vilken olja? Du får faktiskt bekväma dig med lite läsning ;)
Oljestickysarna i mekforumet!
Mycket nöje.
 
Ca 3,5 L med filterbyte. Mängden är iofs helt irrelevant(men det är ju bra att veta att man ska köpa 4L), du efterfyller nämligen efter första start/stopp upp till max-strecket. Inget annat. Det mår en Fireblade bäst av, att ha max oljevolym.

Vilken olja? Du får faktiskt bekväma dig med lite läsning ;)
Oljestickysarna i mekforumet!
Mycket nöje.


ofan,, då ska jag trycka i lite till i min,, har mellan max och min nu.
 
Sitter och läser lite om bestyckning. Vad tror ni att jag bör prova med för munstycke. Har helrör med slipon, luftburksmod alá Drbike. Övrigt orginal. Hojen har en 893cc motor. Kanske prova med 135 först? eller 140? Någon borde ju ha varit med om att bestycka en blade med helrör.
 
Nyheter
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Back
Top