Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Blev själv lite fundersam på vad du har krökt. Styrtyngderna går ju inte att misslyckas med då de bara går att få dit på ett sätt :D
 
Tja

Har vid annat tillfälle nämt att jag skulle återkomma med bilder
på min -98 som jag gjort en liten ändring på
och här kommer dom.
Tycker väl själv att det blev hyggligt.

DSC00042.JPG
 
hm vit?,, de va snyggt,, snygg röv med =)

har du fler bilder under byggets gång?

vilken bakdel har du använt?


Det är cbr 1000 -06 kraschkåpor.
Det kommer fler bilder.

Detta är gjort.

¤ Pulver lackad ram och sving
¤ Pulver lackade fälgar
¤ 17" fram fälg
¤ Nya kraschkåpor -06
¤ Nytt framlyse -04
¤ Uppdraget avgas
¤ Nya lager i hela cykeln
¤ Nytt bak lyse (integrerad blinkers)
¤ Lackade kåpor (white Edition)
¤ Drevning 15-44
 
Det är cbr 1000 -06 kraschkåpor.
Det kommer fler bilder.

Detta är gjort.

¤ Pulver lackad ram och sving
¤ Pulver lackade fälgar
¤ 17" fram fälg
¤ Nya kraschkåpor -06
¤ Nytt framlyse -04
¤ Uppdraget avgas
¤ Nya lager i hela cykeln
¤ Nytt bak lyse (integrerad blinkers)
¤ Lackade kåpor (white Edition)
¤ Drevning 15-44


nice =)

va fan,, ser att du bor i kungshamn,, jag bor i brastad.
 
Jo en annan köper ju en blade nu i veckan se om man får liv i den det är iaf en 98a så det kommer väll upp bilder på den ;)
 
Satan vilken hoj.
Upp med bättre bilder annars
kommer jag hem till dig
och gör en "fuckyouburnout" så
det svartnar för ögonen på dig...
btw snygg lack.


Hur ska det gå till med den där gamla stridsvagnen :D .

Lacken ja, känner en kille som är hygglig med sprutan
 
Frågar en gång till då jag upplever att den oljan jag kör på nu (motul 5100) skapar trögare/klonkigare växlingar. Framförallt från 1 -> 2.

Vad rekommenderar ni för olja till en -98 blade?
 
något speciellt man skall kolla på en cbr 900 ??

skall iväg på torsdag o kolla på en -98
 
Frågar en gång till då jag upplever att den oljan jag kör på nu (motul 5100) skapar trögare/klonkigare växlingar. Framförallt från 1 -> 2.

Vad rekommenderar ni för olja till en -98 blade?

Borde inte alls ha att göra med den oljan.
5100:an är ju en 10-40 förvisso, men då säger klonkigare.
I förhållande till VAD?
Vad hade du i innan?
Jag kör min egen blejd på 15-40 och den är klockren i alla lägen. Varm som kall.
Visserligen helsyntet dårå.. men iaf.

Begynnande probs med vxl-lådans skiftgafflar kanske?
Ojusterad koppling som draggar?
Kolla upp.

något speciellt man skall kolla på en cbr 900 ??

skall iväg på torsdag o kolla på en -98

Skottsäker sånär som att den inte tål att köras på bakhjulet.
(motorn suger luft och skär på 3:ans vevlager)
Har den slangats är oxå oftast framhjulslager slut liksom styrlager.
 
Last edited:
tjena...någon som vet hur mycket motorolja det ska vara i en 96:a

Detta säger Haynes manual (gäller årsm 95-99)

Viskositet: SAE10W40

Endast byte 3.5 liter
Byte + filter 3.6 liter
Motorrenovering 4.4 liter

EDIT: Roadhunter: Förbannat snygg blade :tummenupp
 
Last edited:
Var ute på första ordentliga turen med blajden igår sedan jag köpte den. Först besiktning med rent papper:tummenupp och sedan en skön tur ut mot marstrand. Shiiit va gött den går!:) Frambromsen med dom snygga 320 mm skivorna (93:a) är ju också riktigt grym. Både när det gäller kännsla och effektivitet.

Jag körde ju gsxr 400 innan, och i jämförelse med den så är ju blejden rena traktorn. Härligt med drag redan långt ner i registret. Dessutom inte så vansinnigt mkt klumpigare runt dom tighta böjarna.

Tyvärr finns en liten plump i protokollet:
*Vid fullt gaspådrag tvekar den typ 1 sekund innan den drar iväg ordentligt. Kan det bero på för mager blandning? Sitter ett kolfiber slipon nu...

Har inte kika på munstyckena i fuggarna men är det fortfarande orginal så bör väl ett byte till lite större huvudmunstycken och ev. nått varv på nålen göra susen?:va


En helt annan fråga gäller bästa ställe att köpa verkstadshandbok. Har försökt kamma hela nätet efter en pdf, men det verkar inte finnas till gammelblejden...
Var köper man billigast en haynes eller clymers?
 
Last edited:
en fråga så här nu när jag haft kortet i en helvecka och kört några mil med hojen.

är alla fireblade skakiga när man får upp lite hastighet 100+ ?

mitt styre vibrerar som bara den,,
 
en fråga så här nu när jag haft kortet i en helvecka och kört några mil med hojen.

är alla fireblade skakiga när man får upp lite hastighet 100+ ?

mitt styre vibrerar som bara den,,


Näää min är lugn som en filbunke. Styrlager? Hjullager? dåliga däck eller fel lufttryck?
 
en fråga så här nu när jag haft kortet i en helvecka och kört några mil med hojen.

är alla fireblade skakiga när man får upp lite hastighet 100+ ?

mitt styre vibrerar som bara den,,

Har någon balansvikt trillat av?

Jag hade det också, det behövdes 40gram på framfälgen och nu känns ingenting.
 
Min är stabil till 220....:D

Dock så behöver jag byta koppling då den slirar i dom högre regionerna....
Så jag har precis varit o lämnat in hojjem för kopplingsbyte hos Alex MC i storvreta..... kan hämta den imorgon.... :tummenupp :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top