Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Nån som vet va det är för minimi mått på lammellerna? Tänkte ta isär å mäta. Pris på nya lammeller?

//Bergman
 
går det kalibrera varvräknaren ?

satte på vita mätartavlor idag och var tvungen att lossa nålarna, nu har jag tomgång på "1500rpm" säger mätaren, och det är det inte,,
 
går det kalibrera varvräknaren ?

satte på vita mätartavlor idag och var tvungen att lossa nålarna, nu har jag tomgång på "1500rpm" säger mätaren, och det är det inte,,

Har ingen aning.. men går nålen bara o sätta på "ett" sätt?? Tänkte om du satt nålarna fel o bara kan lossa o vrida dom lite??:confused:

Vad jag egentligen ville med detta mess var o fråga var du fått tag på dom vita mätarna?? kostade? Gjort egna kanske?

Lycka te. :yoparty
 
Är det mycket modifiering för att få dit den större framskärmen som bladen har?? Ja har ju en 95:a å där sitter en mindre modell, nån som gjort det eller vet om de går??

//Bergman
 
Har ingen aning.. men går nålen bara o sätta på "ett" sätt?? Tänkte om du satt nålarna fel o bara kan lossa o vrida dom lite??:confused:

Vad jag egentligen ville med detta mess var o fråga var du fått tag på dom vita mätarna?? kostade? Gjort egna kanske?

Lycka te. :yoparty


USA ,, kolla ebay
 
Aha.. tackar.

Undrar en sak, har ju en blade 97a.. Har bytt däck i fram o fick lite problem nu när jag skulle montera tillbaka hjulet..
De sitter ju två "distanser/lager" på vardera sidan, på axeln, men dom är ju olika långa... jag får ju inte hjulet centrerat.. Vad gör jag för fel?? Har jag missat/tappat bort något?

Tacksam för svar snarast:pannkyss

Edit: Skulle även bli mycket glad över ett åtdragningsmoment för den axeln.. Annars gör jag som vanligt.. drar tills jag inte orkar mer..:näsblod

Ha de gött alla
 
Last edited:
Aha.. tackar.

Undrar en sak, har ju en blade 97a.. Har bytt däck i fram o fick lite problem nu när jag skulle montera tillbaka hjulet..
De sitter ju två "distanser/lager" på vardera sidan, på axeln, men dom är ju olika långa... jag får ju inte hjulet centrerat.. Vad gör jag för fel?? Har jag missat/tappat bort något?

Tacksam för svar snarast:pannkyss

Edit: Skulle även bli mycket glad över ett åtdragningsmoment för den axeln.. Annars gör jag som vanligt.. drar tills jag inte orkar mer..:näsblod

Ha de gött alla

Ingen?? har alla erfarna blade mekaniker gett upp eller vad??

Nån måste väl kunnah jälpa mig..
 
Jag kan inte NOG påpeka hur BRA det är med en manual...
Varsågoda! (vad gäller distanser så har du ju endast EN chans att göra fel så... tips: den längre ska sitta på höger sida)
 

Bifogat

  • Moment.jpg
    Moment.jpg
    124 KB · Visningar: 210
Jag kan inte NOG påpeka hur BRA det är med en manual...
Varsågoda! (vad gäller distanser så har du ju endast EN chans att göra fel så... tips: den längre ska sitta på höger sida)



Höger sida... hmmm... E de när jag sitter på hojen eller.....:tungan Nej.. jag skojar bara..

Tack doktorn, de var av dig jag hoppades få ett svar.
Jag har ju laddat ner manualen som finns här i tråden, antar att svaret fanns där men jag litar mer på er än på min engelska så jag provar här först.. Ska ju inte ut o skruva förrens imorrn...

Vad menar du med "endast EN chans"??

Stort tack iaf.
 
Höger sida... hmmm... E de när jag sitter på hojen eller.....:tungan Nej.. jag skojar bara..

Tack doktorn, de var av dig jag hoppades få ett svar.
Jag har ju laddat ner manualen som finns här i tråden, antar att svaret fanns där men jag litar mer på er än på min engelska så jag provar här först.. Ska ju inte ut o skruva förrens imorrn...

Vad menar du med "endast EN chans"??

Stort tack iaf.


du kan göra det på 2 sätt,, ett blir fel och andra sättet blir rätt.
 
du kan göra det på 2 sätt,, ett blir fel och andra sättet blir rätt.


Du menar att sätter jag distanserna på "rätt" sida så hamnar hjulet centrerat? Men de e ju de som e grejen... prövade båda sidor..ena sidan var hyfsad, men ändå inte.. andra sidan var åt helvete fel...

Aja, jag ska prova o kolla lite på de imorrn.. lär nog höra av mig igen..:D
 


Vad menar du med "endast EN chans"??

Stort tack iaf.

Jo...du har ju TVÅ olika distanser.
Mao är ETT sätt RÄTT...
Följdaktligen endast EN chans att göra fel...

Vill man filosofera lite och vet vem murphy är, ja då inser du snabbt att du har 0% chans att göra rätt.
Så är man osäker... gör tvärtom vad du TRODDE så blir det rätt! :D
(skoja bara!)
 
Jo...du har ju TVÅ olika distanser.
Mao är ETT sätt RÄTT...
Följdaktligen endast EN chans att göra fel...

Vill man filosofera lite och vet vem murphy är, ja då inser du snabbt att du har 0% chans att göra rätt.
Så är man osäker... gör tvärtom vad du TRODDE så blir det rätt! :D
(skoja bara!)


Jo jag e med... men tyckte inte det stämde även när jag bytte plats på dom.. de var därför jag frågade igen.. men jag har fått svar på min fråga o tackar för det

Edit: Den där Murphy, han sover under min säng.....:gnissla

Edit 2: De gick ju bra de där, hjulet sitter där o e alldeles centrerat... Vette sjutton vad jag gjorde för fel första gången jag höll på..:huvet Som sagt, tackar för hjälpen.
 
Last edited:
Ska plocka isär kopplingen idag, Kan man se lätt om lamellerna är slitna? Ingen som har mått på hur tjocka dom ska vara?

//Bergman
 
Ska plocka isär kopplingen idag, Kan man se lätt om lamellerna är slitna? Ingen som har mått på hur tjocka dom ska vara?

//Bergman

Återigen...en manual!!

Läs igenom HELA denna tråd.
I början länkar jag till en sajt där du kan ladda ner en workshop manual
INGEN vet i huvudet hur tjocka lameller ska vara...
Det står ALLTID i manualer.
 
Hjälp med en CBR 929 -00

Hej alla..

Jag behöver hjälp av ngn som skruvat i en honda av nyare modell ( 929 -00 )

Jag skulle montera den främre elstammen för lyset och allt annat och så ser jag att HISS modulen spruckit.
Jag vet inte om jag kopplat fel eller om det är den som gått sönder men detta händer.

Den tänder upp mätarhuset och sånt men bränslepumpen surrar inte...
Enligt manualen så tänds den lilla gröna lampan på varvräknaren el stund för att senare slockna när koden från nyckeln stämmer överens med vad hojen har lagrat.
Min lyser givetvis hela tiden vilket säger mig att det förmodligen är fel på HISS modulen el elfel.

Vad blir fel om man på en fungerande hoj kopplar bort HISS modulen ?
Kan man fortfarande tända upp mätarenheten och dra runt startmotorn ??:va
Är konsekvensen av att inte ha rätt nyckel med rätt kod att soppapumpen inte går igång men allt annat ??

El har jag fel i min elstam ?

Tacksam för svar...
 
Har en Honda Fireblade -96 som hastighetsmätaren (och således tripmätaren) slutat fungera på. Och lampan som indikerar neutral / friläge lyser ständigt.

Har kollat hastighetsgivaren och den snurrar utan att kärva, har dock inte mätt på elen där. Försöker nu hitta givaren till neutrallampan, har en mek-bok men bilden i den är så dålig att man inte ser något.

Skulle vilja veta om det finns något standardfel på dessa hojjar?
Var finns neutralgivaren?


/Andreas
 
dåligt

Var ute o körde i lördags sen började motorn gå på 3 cylindrar blöddra o sen bara dog den tog den till garaget kollade att den fick soppa o att tänd kablar samt tändstift var ok men det var det,, var ute o testade en sväng samma da då gick den fint fattar inte vad det kan vara,:mad: Ingen som varit med om liknande
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top