Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

såg just en likadan som min på blocket som det begärdes 45000:-, samma mil fast en 95:a... Kommer nog begära lite över 30k när jag putsat upp den med nya däck o.s.v.


Står en -95a för 32 med. så allt är ju relativt. hade din varit en -92 hade den redan stått hemma hos mig
 
nån som vet var man kan få tag på ett 17" hjul som passar fram på en fireblade -98:a ?

passar skivor och ok och sånt rätt på?
 
handlar inte om utseendet,, finns ju knappt däck som är 16" längre som inte kostar massa pengar.

sen har jag hört att kör egenskaperna blir bättre,, men vad vet jag
 
Hej

Jag är på jakt efter kraschkåpor och en extra tank till min Cbr -98a, någon som har detta liggandes hemma??
 
Hissa nålarna.
Öppna piloten ½ varv från nuvarande läge.

Håller på att mekar lite och tänkte byta munstycken och så..
Kan nån förklara hur man hissar nålarna..? Jag fattar inte hur jag får bort dom:confused: .
Den där pilotskruven då, vem är det??
Jag tycker nog att förgasare är lite onödigt krångliga jag:)
 
Håller på att mekar lite och tänkte byta munstycken och så..
Kan nån förklara hur man hissar nålarna..? Jag fattar inte hur jag får bort dom:confused: .
Den där pilotskruven då, vem är det??
Jag tycker nog att förgasare är lite onödigt krångliga jag:)

Läs hela tråden, kolla alla länkar jag gjort i olika inlägg, en av dem visar hur man tar isär förgasarna (ligger i mekforumet) och ladda ner en manual!
Kolla på sajten: rrzone (googla så hittar du den)

Tycker man förgasare är krångligt (vilket det är, eller iaf delikat pyssligt) så ska man nog inte skruva i dem utan en kunnig vän.
Nålarna sitter emellertid under fastsnäppta plastskydd som man måste DRA ur med en M3-skruv
Men det beskrivs som sagt i manualen. Visserligen dåligt, med (som alltid) dåliga bilder, men kolla som sagt även min tråd om det hela.
 
Apropå förgasare & så...
Är det någon som har en bild på orginal nålarna ?
Tror ja har dynojet nålar i min maskin...
Har för mej att jag har sett bild på nålar men hittar dom inte nu
 
Nu har jag grejat till fuggisarna med större munstycken och hissade nålar och piloter och allt:yoparty
De var väl inte allt för knepigt när man vet hur man ska göra...:tummenupp
Har även gjort Dr Bike´s luftfiltermod..
Hoppas den går lite bättre i år än i fjol.
 
Tjena

Har ni några tips på vad man ska kolla efter när man ska köpa en beg 929:a?
Några tips på försäkring? Vad har ni och vad betalar ni?
Hoppas på att handla denna vecka.
 
Tjena

Har ni några tips på vad man ska kolla efter när man ska köpa en beg 929:a?
Några tips på försäkring? Vad har ni och vad betalar ni?
Hoppas på att handla denna vecka.


Jag betalar 12000 kr hel/hel (på Folksam) efter att ha gått SMC´s Sporthojsutbildning. Den sänkte premien med 4500 kr.

Min 929:a går som en raket och har 4200 mil bakom sig.
BIKE skrev att tidiga ex hade problem med koppling samt slang mellan tank o trottelhus, men som ska vara fixade.

En reflektion är att min går renare och mindre ryckigt vid 2000-3000 rpm med bolt-on jämfört med originaldämpare.

Lycka till :tummenupp

Håkan
 
929

Tjena

Har ni några tips på vad man ska kolla efter när man ska köpa en beg 929:a?
Några tips på försäkring? Vad har ni och vad betalar ni?
Hoppas på att handla denna vecka.

Som sagt koppling och slang skall vara fixat.

När det gäller försäkring så ska du ha antingen hondas märkesförsäkring (genom IF) Kostar typ 6600 kr helår, går ej att ställa av. Var du än bor. (halvförsäkring) (hel ca 10 500 kr)
Dyr självrisk vid stöld dock, 15 000 kr.

Själv har jag Trygg Hansa är 31 år bor i stockholm betalar 6500 kr för sommarhalvåret (halv), sen ställer man av och betalar ca 300 kr för vintern.
Självrisk 6000 har jag för mig.

Om man gillar att fuska som många tyvärr gör så kan man skensälja till kompisen och altså bara betala 6600/2=3300 kr med Hondas märkesförsäkring:huvet :mad: :huvet :mad:
Fattar inte att man från Honda sida kan göra en sån försäkring där det är så lätt att fuska
 
Är på väg att kolla på en 929:a på Söndag :gnissla
När ska servicarna göras på en 929:a?
Och hur mycket kostar servicen kring 2400 mil?
 
2400mil = stor service, stift och ställa ventiler.

Tror det kostar mellen 6 och 8 tusen
 
2400 service

Är på väg att kolla på en 929:a på Söndag :gnissla
När ska servicarna göras på en 929:a?
Och hur mycket kostar servicen kring 2400 mil?

6 000 kr ska räcka, (Det som är surt är ju att tändstiften kostar drygt 1 900 kr) Men det finns j:tummenupp u andra stift som enligt mig bör vara lika bra.
Kanske är onödigt att de ska byta olja om du själv har gjort det nyss.
Nu har ju ändå garantin gått ut så ta en stark funderare på att göra det själv, Det skall jag göra i alla fall till våren.
 
en ointressant fråga för många,,

men jag har letat info om fireblade -98.

vad den gör 0-100km/h mm,,sån info,, ORGINAL då givetvis.

men hittar inget som vanligt.

nån som kanske vet?
 
Tja... Köpte en cbr 900 97:a i fredags och byggde om den till fighter i helgen. en liten fråga bara. när jag hade bytt till fatbar styre och skulle sätta på kopplingen ser jag att det sitter en brytare i kopplingen som känner av när man kopplar/inte kopplar. min fråga är vad den är till för? MvH / CrX3M
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top