Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2499816 Ska ringa Bohlin dirrekt å skvallra! :D

Eller så är det alldeles för vassa kammar i den!
Nu behöver vi inte oroa oss för det för den är sönder... :yoparty
Det kommer bli mer än så istället med hjälp av en sån höfläkts liknande mojäng!



Näe...
Helt bevisligen inte!


Jaharu...Bohlin...ja då finns felet nån annanstans. Troligen en stående våg. Men var. Jag hade iofs gissat på de öppna kortade trattarna.
sen har du väl bytt skorsten efter den körningen?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
2499826 Jaharu...Bohlin...ja då finns felet nån annanstans. Troligen en stående våg. Men var. Jag hade iofs gissat på de öppna kortade trattarna.
sen har du väl bytt skorsten efter den körningen?

Trattarna är inte kortade men av samma längd gentemot originalet som är 2 olika länger just för att motverka den dippen lite.
Har dock provat hit å dit med trattar utan större resultat!
Sen sitter dom fritt rakt ut i luften utan luftburk så det kan också vara en bidragande faktor.
Luftfiltret är lite i tätaste laget kanske?

Skorstenen är samma men krökarna är lite ombyggda för att framhjulet skulle få fritt spelrum vid inbromsning!
 

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
någon som vet var man får tag i en kåpan som sitter lägst ner på höger sida på en blade-97?? jävligt bra tråd detta!:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2499835 Trattarna är inte kortade men av samma längd gentemot originalet som är 2 olika länger just för att motverka den dippen lite.
Har dock provat hit å dit med trattar utan större resultat!
Sen sitter dom fritt rakt ut i luften utan luftburk så det kan också vara en bidragande faktor.
Luftfiltret är lite i tätaste laget kanske?

Skorstenen är samma men krökarna är lite ombyggda för att framhjulet skulle få fritt spelrum vid inbromsning!

Ja har man en glapp Öhlinsgaffel med kastpassning så kommer väl hjulet en decimeter närmare motorn när man bromsar! :hihi

jaharu du HAR testat olika trattar... skulle tro att ca 5 cm längre skulle sudda ut dippen lite, men sänka toppeffekten med.

Luftfilter min stjärt! Det är ett kamelfilter! (hönsnät ju för tusan!)

Ge järnet skrev:
2499866 någon som vet var man får tag i en kåpan som sitter lägst ner på höger sida på en blade-97?? jävligt bra tråd detta!:tummenupp

Kolla med Sören på mc-skroten Bike i Trollhättan!
Han har nog grejerna du söker!
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
2499919 Ja har man en glapp Öhlinsgaffel med kastpassning så kommer väl hjulet en decimeter närmare motorn när man bromsar! :hihi

jaharu du HAR testat olika trattar... skulle tro att ca 5 cm längre skulle sudda ut dippen lite, men sänka toppeffekten med.

Luftfilter min stjärt! Det är ett kamelfilter! (hönsnät ju för tusan!)

Du är bara avundsjuk! :blah

Hittade nått liknande kit här faktiskt!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40870
Köp det vettja!

Är du galen?
Sänka toppeffekten?:tummenner
Nä du skäms på dig.
När man kämpat så pass för at få upp den!

Ja just det..Hönsnät förhindrar större partiklar som inte har i motorn att göra från att trilla däri. :tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2499993 Du är bara avundsjuk! :blah

Hittade nått liknande kit här faktiskt!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40870
Köp det vettja!

Är du galen?
Sänka toppeffekten?:tummenner
Nä du skäms på dig.
När man kämpat så pass för at få upp den!

Ja just det..Hönsnät förhindrar större partiklar som inte har i motorn att göra från att trilla däri. :tummenupp


Mums för DEN gaffeln! Men blä för priset!
20 färre laxar så hade man nog....

Och jodå det ska nog få fason på din effektkurva oxå.
Låt nu pappa visa dig min son... :såjaponken
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
2500035 Mums för DEN gaffeln! Men blä för priset!
20 färre laxar så hade man nog....

Och jodå det ska nog få fason på din effektkurva oxå.
Låt nu pappa visa dig min son... :såjaponken

Ring å pruta på Danska!

Ja det ska det men eftersom det inte går mer med undertryck så övergår vi raskt till övertryck!
Hönsnätet kommer att tas bort och trattar i Alu monteras i ett plenum med vattenkylning! :tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2500046 Ring å pruta på Danska!

Ja det ska det men eftersom det inte går mer med undertryck så övergår vi raskt till övertryck!
Hönsnätet kommer att tas bort och trattar i Alu monteras i ett plenum med vattenkylning! :tummenupp

Usch det kommer bli ruskigt det där!
ska du ha barnstol bakpå hojen sen så du kan kombinera pappaledigheten med lite gött hojåka?! :hihi
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09

Dr.Bike

Guest
Snyggaste färgkombon?

Det har min svartgula 96:a! :D

Vet faktiskt inte egentligen, men 98 fanns en röd, eller om det var 99? Metallic.
00:an (ingen urblade dock! utan 929:an) har ju sin svart/silver som absolut favvo! (var jag näääära att köpa av en vän som sålde. Me den var för dyr då)
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Finns många snygga färgkombon på bladen.
Den svart-gula är redigt läcker, men själv måste jag ju säga att jag föredrar denna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2182299#post2182299
:D
/B)
Dr.Bike skrev:
2500929 Snyggaste färgkombon?

Det har min svartgula 96:a! :D

Vet faktiskt inte egentligen, men 98 fanns en röd, eller om det var 99? Metallic.
00:an (ingen urblade dock! utan 929:an) har ju sin svart/silver som absolut favvo! (var jag näääära att köpa av en vän som sålde. Me den var för dyr då)
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
GizmoQuack skrev:
2485088 RR_jonas,, testa motortvätt,, spruta på och låt verka sen spola av,, lätt plätt

Testade biltema motortvätt i söndags. Vart väl sådär halvnöjd med resultatet. Nu la jag iof på motortvätten efter att jag hade spolat av cykeln så det var kanske därför det inte bettade så bra som jag hade hoppats.

En annan otroligt lustig grej hände precis i garaget. Jag skulle ta lös batteriet för underhållsladdning. Hade tagit bort sadeln och höll på att skrurva bort polerna på batteriet med ena handen. I den handra hade jag inseksnyckeln som jag använt för att ta bort sadeln. Nu vart det lite för trångt att komma åt så jag var tvungen att använda båda händerna, detta resulterar i att jag tappar inseksnyckeln som på något olyckligt sätt lyckas ta sig igenom springan mellan batterilådan och tanken. Nu till det lustiga. Nyckeln är puts väck! Cykeln står så pass öppet att det är omöjligt för nyckeln att studsa någon längre bit, alltså måste den ha fastnat någonstans på cykeln tycker man. Till saken hör att detta är ett verktyg med ca 10st inseksnycklar (som en fällkniv typ) så man kan tycka att man borde se om den sitter någonstans på hojen. Men NEJ! Jag letade i 10 min efter nyckeljä**ln innan jag gav upp för att jag var så förbannat hungrig. Skall ner imorgon igen och kolla. Kommer att ta med mig hojnyckeln så jag kan låsa upp och rulla iväg åbäket till någon plats med lite bättre ljus på också.

Skall hålla er uppdaterade på mysteriet. Men troligtvis så partajar inseksnyckeln med alla mina omaka par strumpor som också har hittat den fjärde dimensionen.
 

M.I.A.

Mr. Streetfighter
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Bor
Hoj
Cbr929rr-streetfighter
tjena.
kanske fel tråd men ja har en 929:a, å undrar om nån vet om de finns vitt glas till baklyset å få tag i? å isåfall var?
 

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
M.I.A. skrev:
2518061 tjena.
kanske fel tråd men ja har en 929:a, å undrar om nån vet om de finns vitt glas till baklyset å få tag i? å isåfall var?
Kolla Bikeshop, skicka en förfrågan om de har just till din modell. Brukar svara snabbt. Bra service.

Jensen skrev:
2500173 Snygg hoj! ;) saknar den lite ibland :hojcbr Men motard är kul med!

Men vad tycker ni andra om vilken som är den snyggaste färgkombon genom tiderna? Min röst går till den grå silver svarta!

http://i87.photobucket.com/albums/k134/Jensen84_/Bild001.jpg


/Christian

http://www.blocket.se/vi/8964279.htm?ca=23_11_s obs, inte min hoj...

Jag har denna färgkombon, typ den fulaste. Påminner om en färgglad skiddress från tidigt 90-tal. Men den går som en klocka :banana

Håller nog med om att svart silver e snyggast!
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top