Honda CBR900RR (fireblade) -98 - Byta tändningslås

Mat

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Hoj
1998 Honda CBR900RR
Hejsan!

Jag hade besök för någon vecka sen av någon som försökte stjäla/sabotera min Honda CBR 900RR från 1998. Det resulterade i att jag nu inte kan vrida nyckeln till "on" då det ligger metalskrot fastklämt nere i tändningslåset. Som tur är fick jag ur styrlåset.

Jag har försökt att hitta information om vilken typ av tändningslås jag kan ersätta det gamla med, men har svårt att hitta produkten eller informationen. Jag är inte van med att skruva lås så undrar helt enkelt om det är skillnad på tändningslås från olika årsmodeller och om någon funktion kommer påverkas om jag byter, t.ex. styrlås.

Hittade denna på Ebay men är som sagt osäker på vad jag ska skaffa.

http://www.ebay.co.uk/itm/Ignition-...388427?hash=item4aef8a26cb:g:OkIAAOSwMmBV4AJn

Tacksam för svar
Mattias

Du kan inte skruva av låset och ta det till en låssmed som kan plocka ut skräpet i låset då? Känns lite trist att antingen ha 2 olika nycklar till samma hoj eller byta alla låsen kan jag tycka...

Råkade trycka gilla men det var menat till Philles inlägg, sorry. Skyller på vibrationsskador av för mycket hopkörande...:)

Jo, det skulle man iof kunna prova. Vet inte hur skadat det är, men värt att prova i alla fall :) Tack för tipset!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti