Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Du kollade att lamellerna inte va spruckna?
Brukar konstigt nog alltid vara dom 1-3 innersta som pajjar.
Annars har jag inget förslag tyvärr.
Okej...
Då har jag inget bra förslag. Möjligtvis att någon balansvikt lossnat. Kanske finns nån skruvad balansvikt på veven?
Borde ju iofs höras / märkas om en sån del skulle lossna!
Är det ingen balancaxel på dessa motorer?
Har du ett stetoskop? Låter ju som något blir lösare o lösare i motorn. Med lite tur kanske du kan få en bättre ide om vart det kommer? Har inte sprängskissen på motorn men kolla så inte svänghjulet wobblar tex. Jag har inte så mycket erfarenhet om dessa motorer men det är något som skulle kunna orsaka vibberationerna som blir allt värre. Kan vara svårt att uppräcka för det krävs inte mycket för att orsaka kraftiga vibbar vid 3000rpm-->
Hade det varit ramlager eller ett vevlager som glappat ordentligt borde du ju se kopparspån i oljan.
Ja har du känt på muttern/bulten till svänghjulet?
Har du känt på primärdrevet på veven så det sitter fast?

Skruvade i en Z1000 häromdagen med liknande symptom förutom att den också tappade effekt. Första tanken var spjäll eller powercommander.
När jag plockade lös sadeln så såg det konstigt och efter lite tittande så visade det sig att motorn hade sugit i sig påsen med regbeviset...
Efter urdragning av densamma så slutade den vibrera...![]()
Jo den hojen tappa effekt, medan min har fungerat likadant hela tiden sen jag starta upp den första gången för över 1 år sen. men får kolla mina spjäll för det har jag inte gjort en, kanske ligger en fågel där med tanke på att den suger i sig luften framifrån![]()
Jag gissar på en ekorre...![]()
På en gamal Kawa GPZ1100 jag hade för ca 25 år sedan blev avgasröret rostigt, så jag kostade på ett nytt 4-1 system. Helt plötligt försvann alla vibrationer som jag vant mig vid. Det satt helt enkelt lösa delar i avgasröret.
Mats
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil