honda cbr125R

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
hej hej !!

jag ska köpa en lätt mc om ca två månader då jag blir 16 år. jag funderar på en honda cbr125R, och jag skulle vilja veta lite om den t.ex. hur fort den går strypt/avstrypt ? hållbarhet och hur den är att köra. kommer säkert på nått mer sen.

//kim :yoparty

_kim_ skrev:
2303296 hej hej !!

jag ska köpa en lätt mc om ca två månader då jag blir 16 år. jag funderar på en honda cbr125R, och jag skulle vilja veta lite om den t.ex. hur fort den går strypt/avstrypt ? hållbarhet och hur den är att köra. kommer säkert på nått mer sen.

//kim :yoparty
CBR'en går inte att avstrypa. håll barheten så vitt jag har förstott det bra på en CBR! toppfart vågar jag inte utala mig om! har aldrig kört en cbr men den ser verkligen ut som en moped! parkerar jag min hojj bredvid den ser dej fjantig ut!

(ska sälja min nsr i höst ifall du e intreserad, avstrypt toppar 140, effektpipa m.m pm:a för mer info)

cbr är väldigt liten och ganska svag!
men den går fint tror inte det är mycket krångel på den det är ju trots allt en HONDA 4TAKT :yoparty
toppar som alla andra 4taktar ca 120kmh och 0-100 på ca 13sek! :hihi

gileraaa skrev:
2303610 cbr är väldigt liten och ganska svag!
men den går fint tror inte det är mycket krångel på den det är ju trots allt en HONDA 4TAKT :yoparty
toppar som alla andra 4taktar ca 120kmh och 0-100 på ca 13sek! :hihi
Jaja, gileraaa. ditt skitsnack om 4-taktare har man hört nog av på bike.se. :rolleyes:
men jag kan ändå till viss del hålla med dig. det enda positiva är ju ljudet :yoparty
funderar själv på en cbr, men tycker det känns ganska trångt med benen när man har mcbrallorna på :va

cbr tycker jag du ska köpa den accar bättre en aprilia rs som är strypt (strypt går aprilian väldigt dåligt accet är 0-100 på nästan 20 sek asså det är fan otroligt dåligt vem kör strypt när den är så seg??)
cbr=helt godkänd hoj med BRA PRESTANDA OM MAN KÖR LAGLIGT! :)

gileraaa skrev:
2303651 cbr tycker jag du ska köpa den accar bättre en aprilia rs som är strypt (strypt går aprilian väldigt dåligt accet är 0-100 på nästan 20 sek asså det är fan otroligt dåligt vem kör strypt när den är så seg??)

Hur vet du ? :näsblod

_Nille_ skrev:
2303689 Hur vet du ? :näsblod
finns några som har rs kanske den toppar 130kmh så topphastigheten är ganska bra på rs fast den är stypt!

gileraaa skrev:
2303651 cbr tycker jag du ska köpa den accar bättre en aprilia rs som är strypt (strypt går aprilian väldigt dåligt accet är 0-100 på nästan 20 sek asså det är fan otroligt dåligt vem kör strypt när den är så seg??)

Vem kör strypt? :va

gileraaa skrev:

Ok Herr Duktig. Men jag tror att vilken aprilia som helst med Alpha-strypning tar CBRen i acc när som helst. De där 20 sek är bara skitsnack. Men vad vet jag? :tomten

njaa vet faktiskt inte om jag är så sugen på cbr, gillar faktiskt inte 4-takt. hmm vill ha drag och topphastighet, vilka andra kan ni rekomendera som är 2-takt ?? ska vara samma stuk som cbr hellst. oj oj oj, vad jag velar men aja, :P

//kim

_kim_ skrev:
2303752 njaa vet faktiskt inte om jag är så sugen på cbr, gillar faktiskt inte 4-takt. hmm vill ha drag och topphastighet, vilka andra kan ni rekomendera som är 2-takt ?? ska vara samma stuk som cbr hellst. oj oj oj, vad jag velar men aja, :P

//kim
suzuki rg125friktigt fin men låter lite som en moppe :(
aprilia rs 125a riktigt fin både gamla modellen och nya :banana
honda nsr 125a gött ljud bra prestanda inte lika bra som suzukin och aprilian men den toppar ca 150kmh
cagivo mito är riktigt fin men vet inget om den!

_kim_ skrev:
2303752 njaa vet faktiskt inte om jag är så sugen på cbr, gillar faktiskt inte 4-takt. hmm vill ha drag och topphastighet, vilka andra kan ni rekomendera som är 2-takt ?? ska vara samma stuk som cbr hellst. oj oj oj, vad jag velar men aja, :P

//kim

Typ NSR kanske :D

gileraaa skrev:
2303777 suzuki rg125friktigt fin men låter lite som en moppe :(
honda nsr 125a gött ljud bra prestanda inte lika bra som suzukin och aprilian men den toppar ca 150kmh

Fan Gileraaa, du vet verkligen allt om varje modell (nästan) :D :tungan

[

här är ni snabba med att svara :P . men men, vilken går "bäst" av honda nsr och aprilia rs ?? vilken är skönast att köra ?

//kim

gileraaa skrev:
2303777 suzuki rg125friktigt fin men låter lite som en moppe :(

Egna erfarenheter eller :hihi

sätt lite filmer och sånt och finns några med lätt mc i mitt område :tungan
altså inte egna erfarenheter

ni behöver väl ionte snacka om de nu ?? hur ni vet saker o så eller ?? aja, skulle iaf vilja veta hur en aprilia rs går ?? och en honda nsr ??

//kim

_kim_ skrev:
2304004 ni behöver väl ionte snacka om de nu ?? hur ni vet saker o så eller ?? aja, skulle iaf vilja veta hur en aprilia rs går ?? och en honda nsr ??

//kim

Dom går bra :tomten

Rs:en är väl lite vassare men är å andra sidan mer benägen att skära!

_kim_ skrev:
2304004 ni behöver väl ionte snacka om de nu ?? hur ni vet saker o så eller ?? aja, skulle iaf vilja veta hur en aprilia rs går ?? och en honda nsr ??

//kim

Ingen anning om Aprilian, dock kan jag säga att enligt min uppfatning så har Honderna bättre kvalite, men inte samma prestanda som aprilierna..

Slutsats: vill du meka, köp en aprilia ;)
Vill du åka, köp en Honda ;)

*/ ?>
Back