Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Nu har Min Bird kommit upp i aktningsvärda 9500 mil...... Den bara går och går och går och går och går.... :banana

Tjena!

Jag har märkt att när jag släpper kopplingen när N ligger i med motorn igång så kan det komma ett svart rasslande, men tystnar så fort jag trycker in kopplingen igen.Det uppkommer bara ibland och låter inte alls högt.Främst när motorn är varm,är det urtrampningslager på mc? Låter som ett slitet sådant på en bil.

Tacksam för tips på vad det kan vara och om det är något galet som bör åtgärdas pronto?

Mvh
Alex

Blir lite kluven då jag läser att vissa säger att det ska låta lite när drivpaketet är obelastat medan andra menar att det kan vara slitna lameller,kopplingskorg eller något lager.:va

Jag har lite liknande symptom. Dock "tror" Jag inte att det är något allvarligt utan troligtvis ljud från kopplingskorg och kanske kamkedjesträckaren. Min kamkedjesträckare är inte bytt på 6 år så det kan vara dags för det snart. Att det skulle vara ett lagerproblem tror Jag inte.

Ingen fara , skrammlar mellan lameller och korg pga orolig tomgång .

HEJ.undrar om någon kan svara på detta, skulle ut o köra i går startar hondan varvar lite plöstligt kommer det flammor ur avgasrören, starta med choken, mvh

Har en Power Commander 3 till övers för 1100xx 99-02 om någon är sugen? Nej det har jag inte.

Last edited:
Köpte en ny kamkedjesträckare CCT till min trast från USA för endast 63 billiga dollar:tummenupp inklusive packning och skruvar :)

Vill ni veta var?

Dela gärna, antar att de har mer än bara CCT. Behöver inga delar nu, men kanske på sikt.

Hej, någon som har en buckelfri tank till förgasarmodellen som ligger å skräpar, gärna svart?

Så, efter 12 år på vift så är koltrasten åter i min ägo! :banana
Passade på att ta en halva sverige runt i helgen på nära 200 mil för att fira återföreningen...:rock
SBBXX.jpg
Gammal bild från vintern 02/03.

Någon i eller omkring Stockholm som har en Blackbird jag kan få provsitta? Jag är lite sugen på att köpa en dylik att ha som gathoj, men jag har aldrig suttit på någon tidigare, än mindre provkört en. Dessvärre verkar handlarna i närheten inte ha något ex inne just nu.

Jag bjuder på kaffe som tack för hjälpen :)

Någon i eller omkring Stockholm som har en Blackbird jag kan få provsitta? Jag är lite sugen på att köpa en dylik att ha som gathoj, men jag har aldrig suttit på någon tidigare, än mindre provkört en. Dessvärre verkar handlarna i närheten inte ha något ex inne just nu.

Jag bjuder på kaffe som tack för hjälpen :)

I Kil ( inte så långt på en BB ) kan du FÅ kaffe och även en provkörning .

M

I Kil ( inte så långt på en BB ) kan du FÅ kaffe och även en provkörning .

M
I Kil ut mot Gustavsberg? Det är ju bara en kvart bort - inte särskilt långt ens på en trampcykel! Det låter kanoners.

Har du möjlighet att ses nu i helgen kanske?

/Marcus

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back