Honda CBR1000RR 2012

  • Thread starter Thread starter BC
  • Start date Start date
Den var snyggare 92:
14977.jpg


För övrigt så tror jag att om Honda släpper en sporthoj med V4 så kommer den inte heta CBR. Oavsett namn så vore det jävligt kul med en sådan modell.
 
Ser ut att stämma bra, men långt ifrån alla uppdateringar syns på bilderna.
Se bara på MotoGP hojen, inte mycket ändrades tills i år, men den går ganska bra?!

Ny fjädring, ny el, uppdaterad motor (block, cylinder, kammar mm), nya super lätta fälgar och några hundra små saker till.. Det gör skillnad även om jag kanske hoppats på en mer radikal förändring.
Men det ser grym ut!
Nåt radikalt på elektronikfronten? TC? Ännu vassare race ABS?
BIKE säger nej gällande TC.

http://www.bike.se/nyheter/har-ar-nya-honda-cbr-1000-rr-92012

Med tanke på att Yamaha inte uppdaterar R1:an allt för mycket inför nästa år (förutom 7-stegs TC då) så tror jag inte heller att Honda slår på den stora trumman med helt ny modell.
Man uppdaterar väl knappast 2012 med bara 1 år till totalt modellbyte?
Verkar vara ekonomiskt vansinne i så fall.
 
Last edited:
Hoppas verkligen att detta är den nya Hondan, då slipper man ju byta hoj igen!
Värre om dom släpper nåt nytt o fräscht..

EN enda handlare i Hong Kong som har ett Ex i hela världen av den nya Hondan? Ingen info från eller pressrealese från Honda?

Detta kan ALDRIG vara den nya 2012 supersporten, enl mig.
Vad det är för något som vi ser på bilderna är en bra fråga dock.
Entusiastbygge?
 
EN enda handlare i Hong Kong som har ett Ex i hela världen av den nya Hondan? Ingen info från eller pressrealese från Honda?

Detta kan ALDRIG vara den nya 2012 supersporten, enl mig.
Vad det är för något som vi ser på bilderna är en bra fråga dock.
Entusiastbygge?

Missade du att läsa hela posten?
 

Bifogat

  • instrument.JPG
    instrument.JPG
    61.9 KB · Visningar: 62
  • Hjul.JPG
    Hjul.JPG
    76.2 KB · Visningar: 59
  • gaffel.JPG
    gaffel.JPG
    67.4 KB · Visningar: 66
Last edited:
Ah, de officiella bilderna har lagts ut.
 

Bifogat

  • CBR1000RR_1.jpg
    CBR1000RR_1.jpg
    58.9 KB · Visningar: 82
  • CBR1000RR_2.jpg
    CBR1000RR_2.jpg
    67.8 KB · Visningar: 81
  • CBR1000RR_3.jpg
    CBR1000RR_3.jpg
    57.9 KB · Visningar: 93
  • CBR1000RR_4.jpg
    CBR1000RR_4.jpg
    67.8 KB · Visningar: 117
  • CBR1000RR_5.jpg
    CBR1000RR_5.jpg
    65.9 KB · Visningar: 125
Nytt styling paket
Frontkåpa och bak parti i en mer aggressiv och dynamisk design.

Ny främre och bakre fjädring
För första gången på en produktion motorcykel används en avancerad bakdämpare med dubbelrörs-design för att ge en mer exakt och överlägsen dämpning med förbättrad dämpkraft jämför med tidigare årsmodeller. 2012 års CBR1000RR har också funktioner som en inverterad 43 mm teleskopisk framgaffel med Showa” Big Piston” teknik med förbättrad dämpning. Den förbättrar också däckets grepp mot vägbanan och ökar stabiliteten vid inbromsning.

Ny bränsleinsprutning
Nya inställningar för bränsleinsprutningen för 999cc inline-4 motorn, gör årets Fireblade ännu smidigare och enklare att använda, särskilt vid små gaspådrag.

Nya 12-ekrade hjul
Fräcka och iögonfallande, 12-ekrade aluminium fälgar ger en förbättrad chassi-styvhet i sitt samarbete med de nya fjädringskomponenterna.

Utökad instrumentering
Den nya CBR1000RR Fireblade har en Flerfunktionskonsol instrumentpanel av flerfunktions modell och nu med lap timer, växellägesindikator samt varvräknare och fyra olika displayer.
 
Nytt styling paket
Frontkåpa och bak parti i en mer aggressiv och dynamisk design.

Ny främre och bakre fjädring
För första gången på en produktion motorcykel används en avancerad bakdämpare med dubbelrörs-design för att ge en mer exakt och överlägsen dämpning med förbättrad dämpkraft jämför med tidigare årsmodeller. 2012 års CBR1000RR har också funktioner som en inverterad 43 mm teleskopisk framgaffel med Showa” Big Piston” teknik med förbättrad dämpning. Den förbättrar också däckets grepp mot vägbanan och ökar stabiliteten vid inbromsning.

Ny bränsleinsprutning
Nya inställningar för bränsleinsprutningen för 999cc inline-4 motorn, gör årets Fireblade ännu smidigare och enklare att använda, särskilt vid små gaspådrag.

Nya 12-ekrade hjul
Fräcka och iögonfallande, 12-ekrade aluminium fälgar ger en förbättrad chassi-styvhet i sitt samarbete med de nya fjädringskomponenterna.

Utökad instrumentering
Den nya CBR1000RR Fireblade har en Flerfunktionskonsol instrumentpanel av flerfunktions modell och nu med lap timer, växellägesindikator samt varvräknare och fyra olika displayer.

DRÄGGEL!!! :yoparty

Fan, nu vill man ju byta upp sig.
 
Vem i sitt rätta sinne köper den röda färgsättningen är min fråga....galet ful
 
Största nyheten är alltså en framgaffel som Suzuki och Kawasaki använt i tre år...?
Intressant, indeed...
 
skönt slapp man köpa ny hoj nästa år .. får bli en begad rsv4 ist :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top