Honda CBR FireBlackBird Byggtråd

Nää men seriöst det kan väl inte vara så jävla mycket dyrare att frakta lite färg genom snön till er???

nej de tro jag inte. men nog får man räkna med 2000:- om man inte har kontakter, har sammlat rabattkuponger eller tomburkar.. :va

<---- eller är jag helt ute och cyklar... hmm :hihi
 
Last edited:
nej de tro jag inte. men nog får man räkna med 2000:- om man inte har kontakter, har sammlat rabattkuponger eller tomburkar.. :va

<---- eller är jag helt ute och cyklar... hmm :hihi

hehe nää det är ingen vi känner där på lackfirman, men de kanske är billiga i stan heltenkelt???
 
Utan att känna någon osv så fick jag ett pris på 900kr för pulverlackering av en ram på stockholms industrilack....
 
Fifan vilken rå framlampa! Väntar med spänning på resultatet:) :tummenupp :yoparty
 
hehe nää det är ingen vi känner där på lackfirman, men de kanske är billiga i stan heltenkelt???

ja kanske de, har ingen koll eftersom jag inte batalar nåt :hihi inte pengar iaf :)

Utan att känna någon osv så fick jag ett pris på 900kr för pulverlackering av en ram på stockholms industrilack....

ofan..
<--- jag är nog ute och cyklar trotts allt :huvet :)
 
Last edited:
Tackar, är rätt nöjd själv än så länge, får se hur jag ska få till "lampkåpan" på ett bra sätt bara.. har lite idéer men svårt att börja med nåt när man är 120mil hemmifrån :)

Hörru, du är på jävligt fel plats !:D :tummenupp
 
Utan att känna någon osv så fick jag ett pris på 900kr för pulverlackering av en ram på stockholms industrilack....

Har du nätt nummer till dom samt vem du prata med? Var det bara för ramen eller var det sving oxå? Hur mycket behöver man ta bort innan lack? Lager?:va
 
Tror att du har svårt att hitta nån som tar på sig att blästra zinkfosfatera och pulverlacka ram+sving+ lite smågrejor för under 2000:- om du vill ha ett bra resultat.
 
Hörru, du är på jävligt fel plats !:D :tummenupp

Ja visst fan är jag!
Här nere växer de fan blommor på vissa ställen... :va (hemma är de 1 meter snö :) )
Sen blir de ju inte bättre av att man ser wheelande motarder och hör varvande sporthojar typ överallt :mad:

man kommer ju bli deprimerad när man kommer tillbaka, men samtidigt lättad över att jag inte behöver skynda så jävla mkt för att få hojen klar tills man snön är borta :)

Har du nätt nummer till dom samt vem du prata med? Var det bara för ramen eller var det sving oxå? Hur mycket behöver man ta bort innan lack? Lager?:va

kan vara både en fördel och en nackdel att ha lagren kvar...
fördel, lager "huset" (:va) skadas inte av blästringen.
nackdel, kan vara svårt att få ut gammla lagret, och man måste ha nya lager (bör man ju kköpa nya ändå men..)

ett råd är även att skruva in bult i alla gängor annars blir de svårt att skruva in bultarna igen utan att måsta gänga om osv..
om bulten kommer ut på andra sidan, så att säga, skruvar man bara in bulten jäms med annars blir de färg på bulten på fel sida och när man ska skruva ut bulden följer färgen med bulten med gängpaj som följd...

maskera även justeringen för svingen i ramen, får man färg i dom gängorna finns de knappast något att gänga om med (om de ser likt ut i din ram) använd förslagsvis brickor på båda sidor i rätt storlek
även på styrhuvudet kan man använda brickor, märkte att styrlagren va lite svår att få ut med lite färg ivägen...
 
Last edited:
De går väldigt segt just nu, ligger mkt borta på veckorna och på helgen ska man uppvakta motsatta könet :)

Har iaf börja plasta luftburken, efter det kan man börja dra elen och då kommer de förhoppningsvis rulla på lite bättre

vart får man tar på större plastskivor? (minst 1000x500x3mm) tänkte försöka snida till en undertail bla.
förra gången använde jag ju ett svart basrör (pvc-rör) som jag värmde med värmepistol och plattade till för att sedan forma till rätt form, vilket jag tyckte fukade bra.
 

Bifogat

  • luftburk1.JPG
    luftburk1.JPG
    97.3 KB · Visningar: 87
  • luftburk2.JPG
    luftburk2.JPG
    138.4 KB · Visningar: 86
De går väldigt segt just nu, ligger mkt borta på veckorna och på helgen ska man uppvakta motsatta könet :)

Har iaf börja plasta luftburken, efter det kan man börja dra elen och då kommer de förhoppningsvis rulla på lite bättre

vart får man tar på större plastskivor? (minst 1000x500x3mm) tänkte försöka snida till en undertail bla.
förra gången använde jag ju ett svart basrör (pvc-rör) som jag värmde med värmepistol och plattade till för att sedan forma till rätt form, vilket jag tyckte fukade bra.

Uscha det där var inte roligt kom jag ihåg:)

Glasmästare säljer plast, tycker att ett välsorterad byggvarhus kanske oxå kan ha.
 
De går väldigt segt just nu, ligger mkt borta på veckorna och på helgen ska man uppvakta motsatta könet :)

Har iaf börja plasta luftburken, efter det kan man börja dra elen och då kommer de förhoppningsvis rulla på lite bättre

vart får man tar på större plastskivor? (minst 1000x500x3mm) tänkte försöka snida till en undertail bla.
förra gången använde jag ju ett svart basrör (pvc-rör) som jag värmde med värmepistol och plattade till för att sedan forma till rätt form, vilket jag tyckte fukade bra.

Jag tar hem via min glasmästare.
Kanske kan kolla med någon lokal förmåga.:tummenupp
 
Uscha det där var inte roligt kom jag ihåg:)

Glasmästare säljer plast, tycker att ett välsorterad byggvarhus kanske oxå kan ha.

Jo lite drygt är de ju...

får kolla med glaskillen då :tummenupp

Kolla på Beijers.. Har själv köpt PVC plast där!

tar mig en titt där när jag åke förbi nångång

Jag tar hem via min glasmästare.
Kanske kan kolla med någon lokal förmåga.:tummenupp

glasmästaren verkar vara ett säkert kort, får se om den lokale har nåt ess i ärmen, eller de är väl jag som sk ha de föresten :hihi

Fortsatte på burken idag också.. nästan klar nu, men man måste ta de i omgångar...
 

Bifogat

  • luftburk3.JPG
    luftburk3.JPG
    205.5 KB · Visningar: 104
Last edited:
Nu är luftburken klar! Glömde dock ta bild på den.
De som däremot hamnade på bild är batteriplaseringen och en liten mall för en täckskiva som kommer vara under förarsadeln.

Tanken är att använda pvc plast på sidorna och undertailen kommer avnändas nån annan plastskiva som jag inte kommer på vad den heter just nu.
Båda är formbara med värme och lite vilja :)

Nån som kanske har en annan lösning på den där täckskivan, tycker själv att den blev rätt bra, men jag är öppen för förslag :tummenupp
 

Bifogat

  • batteri1.JPG
    batteri1.JPG
    90.4 KB · Visningar: 99
  • täckplåt1.JPG
    täckplåt1.JPG
    106.8 KB · Visningar: 108
  • täckplåt2.JPG
    täckplåt2.JPG
    108.4 KB · Visningar: 95
  • täckplåt3.JPG
    täckplåt3.JPG
    76.9 KB · Visningar: 110
Nu är luftburken klar! Glömde dock ta bild på den.
De som däremot hamnade på bild är batteriplaseringen och en liten mall för en täckskiva som kommer vara under förarsadeln.

Tanken är att använda pvc plast på sidorna och undertailen kommer avnändas nån annan plastskiva som jag inte kommer på vad den heter just nu.
Båda är formbara med värme och lite vilja :)

Nån som kanske har en annan lösning på den där täckskivan, tycker själv att den blev rätt bra, men jag är öppen för förslag :tummenupp

Kanske abs-plast du är ute efter.
Går att forma som fan bara man värmer rejält .

Hur som, snyggt bygger du !:tummenupp

OCH sen en kuggfråga.....hugger eller inte ?:D
 
Mummsigt! Börjar nästan likna en motorcyckel du bygger!! :tummenupp

När har du deadline? Börjar ju smälta en del ute nu!! Säsongen kommer drar igång snart!! :hojsmilie
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top