Honda cbr 600 vs Ducati 748

Kontakta Kamikaze Kid (Patrik)
Han har en fix färdig 600 med allt lull lull till salu för sjukt vettig peng !:tummenupp
Ska skicka honom ett pm

Liknande hojar men olika karaktärer skulle jag säga.

Lite mer förnuft? Honda
Lite mer känsla? Ducce
I here you. bra input.

Man bör väl köpa 749 från -04 och nyare om man inte vill bli ruinerad vid service?

Tolkar många av dessa trådar som att Ducati folk gärna hjälper folk in i sekten :D

Verkar som om man köper en 749 blir man ruinerad på en gång den är lite utanför min budget. kommer nog serva den mesta själv. gillar inte att lämna bort:p

Var iaf o provkörde en 748 idag!:yoparty var en välldig skillnad mot min gamla cbr! den kändes såå liten och smidig. Men de lilla jag körde tyckte jag sittställningen var helt ok.
Men kopplingen hua! vilken upplevelse raslar och låter och hela motorcykeln kändes orolig och ryckig på lägre varv. Nog inget för lågfarts prov:P

...en ducce är alltid en ducce. Superbike-arna är råa och oborstade, en plåga att köra på gatan, men ack så ljuFliga när man kommer upp lite i tempo och har svepiga böjar framför sig.

Servicekostnader för min 1098:a är lägre än om jag skulle köra godtycklig, motsvarande japs (servar på Italia Bike Center i Arboga)...tycker det är lite intressant, man får ju höra att duccar kostar armar och ben att serva. :hihi

Fan vet, hade sjukt kul den lilla turen jag fick på en polares ninja 636:a av hyfsat modernt snitt, svinkul att varva livet ur den...snabbsvängd var den med...kartbanor göre sig icke besvär med 1098:a iaf - klart opraktiskt på det viset, när man nu gillar sådant. :rolleyes: :D

En CBR från tidigare modell 03-06 är jättesmidig på bana, men... den är som en stridsvagn jämfört med 07-10. Så om du har tänkt köra bana och du bestämmer dig för en CBR, försök att hitta en hoj ifrån -07 iallafall. Tex, banhoj, stunthoj, vurpad samt ev en import.

Ducati är en livsstil, precis som med 2-takt!
Orkar du inte meka så är det fel hoj för dig...

Sittställningen är helt ok, men armar, nacke och rygg kommer att ta stryk vid stadskörning eller statisk körning på landsväg. En kort provtur kanske inte avslöjar det.

Det är lite svårare att hitta dragläget på kopplingen än en motorcykel med våtkoppling. Det är inte helt enkel att köra i låga farter. De är ryckiga. Ibland har man inget val utan måste slira på kopplingen t ex om man ska hålla 30 km/h vid en skola. Man kan nog sakta men säkert påstå att de inte är avsedda för den typen av körning. Hoppas att du fick tillfälle att köra den ute på någon öppen landsväg. Där kommer den mer till sin rätt. Allra helst bör man provköra en på bana. Det märks att det är där den har sina rötter. Duccen känns liten och smidigt jämfört med det mesta. Bra bett och känsla i bromsarna och grymt stabil i kurvorna. Mycket förtroende ingivande helt enkelt.

Var iaf o provkörde en 748 idag!:yoparty var en välldig skillnad mot min gamla cbr! den kändes såå liten och smidig. Men de lilla jag körde tyckte jag sittställningen var helt ok.
Men kopplingen hua! vilken upplevelse raslar och låter och hela motorcykeln kändes orolig och ryckig på lägre varv. Nog inget för lågfarts prov:P

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back