Jag har kört 748 på bana i 5 år och kan med den bakgrunden säga att den fungerar ypperligt bra som banhoj. Visst har den ett effekthandikapp på papper mot de högvarviga 600

rna, men i praktiken så märks det inte så mycket på våra svenska banor. Smidigheten i motorn och det bra chassiet gör att man har en bra kommunikation med hojen och den är lättkörd då den tydligt signalerar vad som händer.
PLUS:
+ Håller värde bra
+ Mycket grejer på beg och tillbehörsmarknaden till våra gamla hojar (alla grejer från 916, 996 och delar av 998 passar också 748)
+ lättmekade och håller förvånansvärt bra när man väl går omkull. Serice gör man själv.
+ Billiga bandagar med klubben
+ Fin motor, speciellt om man leker lite med den!
+ Roligt chassie
+ Bra kamratskap och hjälp genom SDK.
MINUS
- Kostar mer i inköp
- Effektsvag mot moderna hojar. ca. 100 häst på hjulet, om du inte åker SP, SPS eller R modell.
- Chassiet från -94, det är lite trögstyrt innan man fått till inställningen.
- Relativt tung, dock inte överdrivet..
- 749:an är bättre på allt och faller också i pris
Jag var otroligt nöjd med min numera sålda 748SP. Hojen höll utan problem undan för effektstarka hojar på mindre banor tack vare exceptionella bromsar och bra chassie. Den var grymt skoj på alla sätt och jag saknar ibland den lilla krabaten. Min SPS är betydligt snabbare på alla sätt, men med 748:an var man lite underdog och det kändes skönt att klappa ner de stora rad4

rna ibland när man hade fint flyt.
Uttalar mig inte om CBR´n eftersom jag inte haft någon själv eller ens provkört någon, men vad jag förstått av andra så är det ju en hyfsad hoj som är ganska problemfri (Honda brukar vara det).