Honda CBR 600 F Sport 2001 banhoj?

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Har lust att börja köra på bana nästa säsong. Har möjlighet till att köpa en CBR600 från en kompis, den är i mycket bra skick.

Vad tycker ni, blir den bra som första banhoj, hur mycket ville ni gett för den?

:)

f_11783358014m_3b58939.jpg

Den är helt ok, och absolut schysst som förstahoj. Standard i motor? Mycket delar med?

Svårt att säga hur mycket man bör betala, vill inte förstöra er kompisrelation med att föreslå ett skampris ;)

Beror helt på vad du har för avsikt med din körning. Bara för att det är skoj så fungerar den sälerligen.
Har du planer på att börja tävla? För R600 så räcker den inte till på långa vägar.

Hondas motorer brukar ju vara ganska driftsäkra så för många långa mil så duger den säkert. Kolla bara vad det är för dimention på framfälgen har för mig att vissa honda (i alla fall cbr 900 och hornet 600 vissa årsmodeller) hade 16" fram istället för 17" kan vara svårt att få tag i bra däck.

Lycka till / Oskar

Den stora faktorn på priset är vad cykeln är använd till tidigare. Är det en racehoj som gått hos SS förare något år för att därefter gått 5 år med rookiesnubbar så skall den vara riktigt billig...

Av utseendet att dömma så skulle jag väl dock gissa på att någon tagitt sin gatcykel och satt på kraschisar för att därefter köra några bandagar, eftersom cykeln därmed inte är söndervurpat skrot som kan spränga motorn vilken minut som helst så blir priset lite högre....

Surfa in i annonsdelen, för 44kkr får du en betydligt nyare cykel med allt du kan tänkas behöva så 25-30 är max vad jag skulle betala.....

Beror helt på vad du har för avsikt med din körning. Bara för att det är skoj så fungerar den sälerligen.
Har du planer på att börja tävla? För R600 så räcker den inte till på långa vägar.

Nu tar du i. Packalén åkte 1.10,0 på åsen på en sån när vi åkte rookie och han tyckte den var minst lika bra som den nya hondan (05an) som han körde året efter och åkte snabbare på denna på flera banor. Så den är allt riktigt bra.

Men såklart, nyare hojar är inte dyra så om du inte får denna riktigt billigt så köp nått nyare.

Nu tar du i. Packalén åkte 1.10,0 på åsen på en sån när vi åkte rookie och han tyckte den var minst lika bra som den nya hondan (05an) som han körde året efter och åkte snabbare på denna på flera banor. Så den är allt riktigt bra.

Men såklart, nyare hojar är inte dyra så om du inte får denna riktigt billigt så köp nått nyare.
Fast hade inte Packalén ganska bra krut i motorn, dvs ej standardmotor?

Fast hade inte Packalén ganska bra krut i motorn, dvs ej standardmotor?

Ah rackarns... det stämmer det. Han skjöt supersportmotorn i finland och sa att han körde standard på Åsen. Men när jag inte tog en meter på honom med min SS-R6a på rakan så började jag undra. Och det kröp fram sen att han hade nått vässat i det chassit ;)

Ah rackarns... det stämmer det. Han skjöt supersportmotorn i finland och sa att han körde standard på Åsen. Men när jag inte tog en meter på honom med min SS-R6a på rakan så började jag undra. Och det kröp fram sen att han hade nått vässat i det chassit ;)
Men det är säkert en bra hoj för trevlig körning på bana.

Tack för alla svaren :tummenupp

Jag kommer inte tävla, bara för skoj (men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden...).

Det var en vurpad gathoj, framgaffeln är bytt och race preppad, öhlins bak, bromsar bytt, höga fotpinnar, GPR halvsystem, K&N filter, motorn är original.

3 kåpsett. priset mällan 25 och 30 tusen, vad tror ni...?

flera bilder.

69330583.jpg

f060aa29.jpg

6bf16fcb.jpg

462b2084.jpg

Tack för alla svaren :tummenupp

Jag kommer inte tävla, bara för skoj (men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden...).

Det var en vurpad gathoj, framgaffeln är bytt och race preppad, öhlins bak, bromsar bytt, höga fotpinnar, GPR halvsystem, K&N filter, motorn är original.

3 kåpsett. priset mällan 25 och 30 tusen, vad tror ni...?

flera bilder.

Tycker jag låter bra :)

Jag har likadan som banhoj... Nu har jag ju inte så enormt mycket erfarenhet av banåkning men tycker att den fungerar. Har kört mille, r6 - 03, cbr f3 på bana. Det jag gillar med Hondan är att den känns kort och kompakt när man väl är ute på banan jämfört med r6 och millen, lite lättare att klämma fast sig (trotts att jag är över 190). Problemet är markfrågången det är mycket som skrapar.

Vet inte hur snabb du är men för min del har jag en bit kvar innan maskinen är den största begänsningen. F3: an kändes där emot som ett riktigt blysänke efter att ha kört r6.

Jag gav under 20 för min med extrafälgar, Öhlins runt om, stålomspunnet, brembopump, lite sunkplast och en hög med delar - dock var allt "väl använt".

köp den och sälj lite billiga delar till mig :)

Jag har likadan som banhoj... Nu har jag ju inte så enormt mycket erfarenhet av banåkning men tycker att den fungerar. Har kört mille, r6 - 03, cbr f3 på bana. Det jag gillar med Hondan är att den känns kort och kompakt när man väl är ute på banan jämfört med r6 och millen, lite lättare att klämma fast sig (trotts att jag är över 190). Problemet är markfrågången det är mycket som skrapar.

Vet inte hur snabb du är men för min del har jag en bit kvar innan maskinen är den största begänsningen. F3: an kändes där emot som ett riktigt blysänke efter att ha kört r6.

Jag gav under 20 för min med extrafälgar, Öhlins runt om, stålomspunnet, brembopump, lite sunkplast och en hög med delar - dock var allt "väl använt".

köp den och sälj lite billiga delar till mig :)

Betala inte mer än 25!

håller med föregående... om det sticker över 25 skulle jag kolla efter nåt annat, mer "sportigt"

Den stora faktorn på priset är vad cykeln är använd till tidigare. Är det en racehoj som gått hos SS förare något år för att därefter gått 5 år med rookiesnubbar så skall den vara riktigt billig...

Av utseendet att dömma så skulle jag väl dock gissa på att någon tagitt sin gatcykel och satt på kraschisar för att därefter köra några bandagar, eftersom cykeln därmed inte är söndervurpat skrot som kan spränga motorn vilken minut som helst så blir priset lite högre....

Surfa in i annonsdelen, för 44kkr får du en betydligt nyare cykel med allt du kan tänkas behöva så 25-30 är max vad jag skulle betala.....

Tycker helt klart att du ska satsa på cykeln för 44000kr som det tipsas om ovan.

En mycket bra cykel till ett kanonpris:tummenupp

Jag kör en 01 samma lika dock med SS motor i så den drar väl på lite mer än std.
Men den funkar har ca 125hk på bakhjulet.
Kört standard o den var inte dum den heller iof med annan låda o annan drevning då men men.
Första ägaren råkade heta som mig vilket e lite roligt=)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park