Honda cbr 600 1993 strypa? Tips

simpan_222

Glidaren
Gick med
17 May 2007
Hoj
r6
Hej.

Min polare ska köpa min cbr 600 1993.
Vet någon hur man lättast gör så han får köra som enligt nya reglerna 35kw?

Tack på förhand!

Lättast är att inte sälja den till honom. Den har 73kw original, så den är inte godkänd för A2 behörighet.

Precis, reglerna säger att du måste ha mellan 25-35kw (varken över eller under) samt du får inte strypa mer än 50%. det innebär att du inte får ha mer än 70kw (95hk) original (alltså vad den hade ifrån fabrik).

Du kan säkert strypa den men du får bara köra den med det gamla Begränsade mc kortet som inte går att ta längre, skall han ta A2 får han inte köra hojen varken i trafik eller på uppkörningen (om han inte nu redan har tagit A2). Har han dock de gamla begr. kortet så får ni strypa den.

Man mäter på veven tyvärr. Lite OT men någon som vet hur det funkar med gamla rettorna som är orginal "55kW"?

Man mäter på veven tyvärr. Lite OT men någon som vet hur det funkar med gamla rettorna som är orginal "55kW"?

så länge de är ifrån frabrik 55kw så funkar det, dock vet jag inte vad som gäller om en hoj har en viss effekt i ett land och en annan effekt i ett annat land (alltså som uppges av tillverkaren) vet inte häller om det förekommer sådant. Men så länge det är 55kw enl tillverkaren så spelar det ingen roll vad det är för storlek på raketen =)

OT: en sak jag har tänkt på är, alla motard osv som har under 25kw på papper. De kan man aldrig köra upp med för mellan kort right? Eftersom att hojen måste ha minnst 25kw samt högs 35kw för att vara godkänd för att köras upp på. Någon som kan bekräfta?

Men vatusan... de vill ju inte ha 18 åringar på vägen med motorcykel... finns ju inga som fungerar om man inte har multum att lägga i försäkringspengar :( :spyrgallapåreglerna

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort