Har tyvärr inte testat Dunlops SportSmart ännu, finns risk för att de åker på under kommande säsong på gatfälgarna.
Håller dock inte med om att SuperCorsa är "värdelösa" på vått underlag, de är inte bäst, men det finns betydligt sämre.
Jag var av samma åsikt som dig 2009 ang Michelin Pure, numera anser jag dem som rent ut sagt farliga!
SuperCorsa tar vatten bättre samt talar om på bana när man närmar sig gränsen jämfört med Pure.
Pure toksläpper både på blött och högre tempo på bana![]()
Har själv inte testat Supercorsa men att Pure skulle vara kass på blött känner jag absolut inte igen och då har jag kört ca 1500mil med Pure varav ungefär hälften på bana senaste 2 säsongerna, deras våtgrepp är riktigt nice och jag kände mig väldigt bekväm även när det regnade... speciellt även när det var kallt (vår/höst)... funkar också att hålla ett hyffsat tempo på bana i regn med dem.
Hade några Pirelli nånting nånting (banåkardäck) på första bladen och de blev såphala så fort det blev lite blött, efter ett tvåhjulssläpp i kurva så åkte jag hem och bytte dem (och kalsongerna).
Sportsmarten släpper dock "snällare" än Power Pure dock tidigare, jag upplevde Power pure som ganska på/av när det kommer till att släppa.