Honda CBR 1000 RR, junk!

  • Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date
Kan inte nån moderator se vem som döljer sig bakom "fist woman"? Det är ju ett troll fattar ni väl.
 
Niklasinorr skrev:
Men, jag måste ju komma med något vettigt också :)

Men framförallt: Skit i vad en journalist på Bike eller någon "vet bäst nisse" säjer, bilda en egen uppfattning och tänk på att det alltid finns någon som är snabbare... livet i ett nötskal :tummenupp
:klappar :Bugar :tummenupp

Och med detta inlägg var tråden sammanfattad, klappad o klar, signed, sealed and delivered!
Gå nu ut till era hojar och ut på vägarna och bröla lite. Det är +11 ute och raceline är torr. Bara till att gazza för det ska jag göra! :tummenupp
 
Fred00 skrev:
Jag är böjd att hålla med Silwer i den här diskussionen. Om man säger att radfyror har trist motorkaraktär så måste man mena ljudet eller andelen "sköna" vibrationer. Som Silwer säger så kan man bygga en radfyra så att den beter sig precis som en twin. Faktum är att jag en gång såg ett bänkdiagram från en Ducati 999R (tror jag att det var) och en GSX-R 1000. Diagrammen var i stort sett identiska över hela registret; enda skillnaden var att GSX-R 1000 inte kroknade på de högsta varvtalen. I botten- och mellanregistret var de som sagt identiska.

Nu kommer det säkert någon som påstår att Ducatin ändå har mer vrid i botten :hihi


Tror inte det är så stor skillnad på effekten i maskinerna, men som alla har sagt tidigare så är det ju ett val som var och en måste göra. Man måste ju själv välja vad man vill ha, om man kanske vill ha en japps eller om man vill ha en italienare. Personligen är jag ju mer för italienare eftersom jag är uppväxt med dessa cyklar.

Men visst finns det stora skillnader i komfort och sittställning, självklart, det är ju olika cyklar.

Vad det gäller vrid känns det som det finns mer i en ducce men frågan är om det gör det :hihi
 
Last edited:
Caffe skrev:
Skulle FW sågat K5'an längs med fälgbanorna så skulle en skara Suzuki-ägare (med Sandstream i spetsen? ;)) med högröda ansikten travat osmarta floskler och personangrepp i inlägg på inlägg för att försvara "sin hoj".
Då hade jag sågat henne vid hålfoten :D
 
Frag4Fun skrev:
Vad det gäller vrid känns det som det finns mer i en ducce men frågan är om det gör det :hihi
Det är nog mest en känsla i många fall. Vad det gäller exemplet som jag gav så kan inte Ducatin ha mer vrid i botten- och mellanregistret eftersom effektkurvorna där knappt gick att skilja åt.
 
Honda äger. Ducati har inte bara lite sämre kvalitet, vilket helvete jag har haft. Det är värt att köra en opersonlig hoj för att slippa alla dyra reparationer med skiten.
 
Men snälla...

Jag har aldrig kört en CBR 1000RR eller 999 men jag har kört gamla CBR 900RR och 916sps och Hondan var bättre på allt utom möjligen bottendraget, men vem ligger och segdrar en sporthoj?

Med tanke på att en 999 har prestanda som en 10 år gammal Fireblade så tvilvlar jag starkt på att du provat en CBR 1000RR... Sluta fantisera nu!

Personligen gillar jag ljudet av av en ylande radfyra vid 14000 rpm bättre än en twin men TL1000R och SP1 och 2 är hojar på min vill ha lista!
 
Kan bara instämma efter tre aprilior... servicen och reservdelarna är ju inte något vidare, men å andra sidan har jag inte behövt anlita något ÅF för garantiärenden förut.. nu verkar det bli något med svingen på 04:orna dock. Får se hur det slutar.

Personligen tycker jag att aprilian är en mycket läckrare hoj än hondan med det är ju individuellt.
Skulle dock inte byta factoryn mot någon av de japanska literhojarna, inte en chans.

Välkommen tillbaks till Aprilia träsket sedan... you will be back.. :hihi :tummenupp

2ono skrev:
Det som slår mig är hur bra service Honda har jfr med Aprilia delarna finns hemma inom 2-3 dagar, sen så har Honda 5 års garanti och brukar sällan vara några problem dom få gånger den inte funkar.

Sen är det individuellt en ny factory går loss på ca 140K beg runt 105 då ingår öhlinare och brembo och OZ magnesium fälgar är :tungan medan en en CBR1000RR kan du nog få för ca 115K beg runt 85.

JT skrev:
Men snälla...

Jag har aldrig kört en CBR 1000RR eller 999 men jag har kört gamla CBR 900RR och 916sps och Hondan var bättre på allt utom möjligen bottendraget, men vem ligger och segdrar en sporthoj?

Med tanke på att en 999 har prestanda som en 10 år gammal Fireblade så tvilvlar jag starkt på att du provat en CBR 1000RR... Sluta fantisera nu!

Personligen gillar jag ljudet av av en ylande radfyra vid 14000 rpm bättre än en twin men TL1000R och SP1 och 2 är hojar på min vill ha lista!
999:a samma prestanda som en 10 år gammal blade... nämn något bladen är bättre på, förutom plats under sadeln..
 
Min honda låter brutalt, inget dåligt ljud där inte :hihi

kan den verkligen vara så tråkig att köra, detta måste testas.

Tolf
 
Felix skrev:
999:a samma prestanda som en 10 år gammal blade... nämn något bladen är bättre på, förutom plats under sadeln..

Men läs vad jag skriver innan du svarar :7peta

Jag jämförde 900RR och 916...

Ja, en gammal 900RR har liknande toppfart och klarar 1/4 milen på liknande tider som en 999 ( eller en Mille...) OCH har bättre plats under sadeln :tummenupp
 
Racercukel skrev:
Ingen som har något trevligt eller otrevligt att säga om Kawasaki zx10r?
kan vara kul och höra vad den har för bra eller mindre bra egenskaper.... :rofl

Du kanske skulle ge dig ut på en provtur med en sådan istället Fist Woman, skulle vara kul att höra dina recensioner. :pannkyss

Det kommer, jag tyckte den var....hmmm, rätt jävla skön faktiskt. Pinsamt, eller hur?
 
Fist Woman skrev:
Det kommer, jag tyckte den var....hmmm, rätt jävla skön faktiskt. Pinsamt, eller hur?

Har du potentialen att pressa en modern 1000cc sporthoj till gränsen på en bana som den delvis är gjord för eller tror du att du kan det ?;)
 
Caffe skrev:
Men Silwer-bubben... Jag skulle väl aldrig hacka på dig?
Jag ryggdunka ju dig som min jämlike i ett för övrigt virtuellt aktivitetscenter för mindre begåvade.
:pannkyss

Hahah.
:D

Niklasinorr skrev:
Finns det något bättre en sur lördagmorgon med regnstänk på fönstren, än att sätta sej ner med datorn i knät och följa ännu en extremt rolig tråd på sporthoj, det är sådana här små saker som gör livet värt att leva :tummenupp

Jag vet inte, men jag föredrar nog en lördag i maj med fint väder, lättklädda tjejer och en hoj som står fulltankad och väntar på dagens äventyr.

Men det är jag det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top