Honda CBR 1000 RR, junk!

  • Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date
2ono skrev:
Du är avslöjad som ett skämt :trött

Kalla mig gärna poser... efter att varit inne på hondas hemsida och betraktat hondas 1000rr -06 kan jag inte annat säga än att detta är den absolut fetaste 1000 som kommer finnas på marknaden nästa år.

Vad beträffar prestandan vill jag lova att den kommer räcka till för mig och förmodligen för de flesta andra som inte jag tusendelar på diverse banor...

Nedanstående bilder tycker jag talar för sig själv :tummenupp :
 

Bifogat

  • CBR1000RR_W370.jpg
    CBR1000RR_W370.jpg
    46.1 KB · Visningar: 90
  • CBR1000RR63_w800.jpg
    CBR1000RR63_w800.jpg
    68.2 KB · Visningar: 80
Varför ska folk jämt jämföra riskokarna och spagettihojarna? Själv har jag aldrig förstått det roliga med att ha en hoj som låter som en baklastare. Tar mycket hellre ljudet som min hoj producerar efter 10k på varvräknaren med mitt helsystem. Men det verkar ju innerst inne vara ljudet som gör den stora skillnaden på "Känslan" för de flesta. Om man nu föredrar att låta som en traktor så är det väl inget att bråka om. Eller visst kan det väl diskuteras men det känns som att det gjorts iallafall fyrsiffrigt bara på det här forumet.
 
#acke# skrev:
Kalla mig gärna poser... efter att varit inne på hondas hemsida och betraktat hondas 1000rr -06 kan jag inte annat säga än att detta är den absolut fetaste 1000 som kommer finnas på marknaden nästa år.

Vad beträffar prestandan vill jag lova att den kommer räcka till för mig och förmodligen för de flesta andra som inte jag tusendelar på diverse banor...

Nedanstående bilder tycker jag talar för sig själv :tummenupp :

Snygga hojar men dom verkar inte ha gjort tillräckligt fortfarande väger den ca 10kg mer än gsx-r1000.

Effekten och prestandan i dessa Hi supersport hojar räcket och blir över, frågan är om någon här klarar att utnyttja all potential.
 
Lite perspektiv. Jag älskar ljudet i min CBF. Jag värmer upp min hoj i typ fem minuter varje vardag klockan 06:40 ca. Inte en gång har en granne klagat. Jag bor i ett hyreshus med en del hyresgäster, dessutom är de närmsta grannarna barnfamiljer i fristående småvillor. Min hoj låter mycket lite på tomgång, något mer på choke-inducerade 2500 varv. Mellan 6000 OCH 11500 låter den inte heller så väldigt högt, men jag hör hur den tackar och ber om mer. Visst, en radfyra går så sött och fint så att det kan uppfattas som tråkig men... Lyssna på en motor som njuter av 10 000+ varv per minut och varen frälst.
Jag njuter av min "symaskin" som samtidigt låter mig njuta av 0-100 och 150-200.
Se'n att duccarna har en helt annan råare gång signalerar för mig en italiensk tjurskallighet vid desmo och l-twin. De bygger dem helt enkelt för att de kan och vill visa upp sig. Jag älskar v-twin, l-twin, stånka och parallelltwin för ljudet, men också min CBF för att den klarar att vara tyst och gå sött, samtidigt som den skjuter iväg mig alldeles tillräckligt fort.
Nedgraderade kammar osv till trots :yoparty
Edit: JAO. en och annan :fyllisar har passerat genom mig ikväll :hihi
 
Last edited:
kan inte hålla mig :hihi ,vad jag vet så på banor o dylika träffar så ser man duccar o "engländare" i depå efter nåra varv o skruvar medans japarna verkar mala på som inget skulle kunna störa dom.fjädring??? går faktiskt o ställa in på cbr.ljud???räcker gott o väl me kolfiber slip,vill ju inte bli tagen för custom wannabeeeeee.motor karaktär finns det gott om.e hel nöjd me min hoj.sen e ju smaken som sagt delad o det e väl bra......så länge vi snackar honda :lol :Bugar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top