Honda CBR 1000 RR, junk!

  • Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date
Fist Woman skrev:
Och varför i helvete har det någon betydelse att din källare är mörk?
Är det något som du är blyg för att visa?

Har jag sagt nått om belysningen i min källare? Nä, så lär dig läsa kä**ing
 
Dr.Bike skrev:
Jo, det vet ju alla att ju hårdare fjädring, desto "sportigare"¨Gärna en förlängd framaxel som styre oxå samt en sadel som får en kyrkbänk att verka lockande.
Att en fjädring ska vara så mjuk "som möjligt2 där som möjligt menas att däckcet skall bibehålla vägkontakten utan att studsa verker ju ointressant.
Varför inte stumstag bak? Det måste ju vara bäst?
Att öht inte kunna koncentrera sig på körningen utan at sitta och känna hur hårt och stumt allt är verkar smart. Samtidigt som blodstockningen i knävecken kommer krypande....

Missförstå mig rätt!

En poäng för motorn... F-n vad jag skule vilja ha duccens LJUD som kuliss på min symaskin!

Vi borde träffas och diskutera detta över en single malt tror jag...
 
Fist Woman skrev:
Kvalitet är för mig "En produkts förmåga att tillfredställa uttalade och underförstådda krav" något som Ducati gör mycket bättre än Honda.

Vad har du för definition?

5års garanti, mer behövs inte sägas.
Vill du ha en Gp hoj så får du väll åka till en av banorna och deala till dig en.

Honda 1000RR råkar vara en landsvägs hoj och är byggd där efter.
 
Fist Woman skrev:
En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,
"En ynnest, ett tillfälle, fantastiskt!" tänkte jag. Firman var mycket tillmötesgående som lånade ut skinnställ, hjälm, stövlar och handskar. Försäljaren följde mig dreglande efter min plånbok eftersom det naturligtvis gällde rent köp, cash.
I min fantasi hade jag föreställt mig en motor som knappt orkar runt på startmotorn på grund av dess höga kompression, en körställning där tuttarna tar i tanken och ett pulver som får Gyllene Rattens svarta gixxer framstå som en pudel, jag trodde kort och gott att jag skulle känna mig som en MotoGP-förare.
Efter fem kilometer var jag övertygad om att jag helt enkelt tagit fel hoj, mjuk fjädring, touringmässig körställning och total avsaknad av vad som som av ducatister brukar kallas för känsla.
Motorljudet, eller avsaknaden av motorljud, nån slags elmotor lät som om något fastnat mellan framskärmen och framdäcket, fick mig att tänka på finniga elektroniknördar i för korta byxor.
Fjädringen, kändes som överkokt spagetti, slemmigt!
Missförstå mig inte, motorn hade nog pulver, men hur tråkigt skall en stackars motorcyklist behöva ha? Vid rödmarkeringen så lät motorn inte mer upphetsad än när Max von Sydow mötte döden i det sjunde inseglet.

När jag lämnat tillbaks hojen och var på väg tillbaks hem så tänkte jag, den påminde mig om Skogaholmslimpa, den såg brun och fin ut men var mest luft och i mitten en degig klump som inte smakade något gott och inte hade något vidare näringsvärden.

Min 999:a däremot framstår som Gott Gräddat i jämförelse, saftigt grovbröd med en fast konsistens rakt igenom. Undrar om det inte finns ett grönt nyckelhål någonstans.


Nu är det dags att vakna upp från din dröm! :3freak
 
Fist Woman skrev:
Kvalitet är för mig "En produkts förmåga att tillfredställa uttalade och underförstådda krav" något som Ducati gör mycket bättre än Honda.

Vad har du för definition?


Pratar du verkligen kvalitet i tekniska termer nu? ( då kan vi ju kolla hur ofta duccarna står på verkstad)
Eller talar du kvalitetsbegrepp för att uppfylla dina personliga upplevelsekrav?

Dessa är ju mer diminutiva, och vad jag kan se så är det (inte alltid) men ofta när det gäller ducati; folk som kör oerhört kort sträcka per säsong och gärna mullrar utanför restaurangen på Norr mälarstrand och dylikt.
Dvs kvaliteten du talar om är förmågan att uppfylla ditt ego.
För det gör en Ducce med besked!
En honda står där som en vattenkamad körsångare i beige gabardinkosym bredvid!

Men som för HD, så och för Ducati: Tack och lov finns den stenhårda kärnan som kör skiten ur sina hojar, och jag älskar att se och höra dessa maskiner. Att säga att en torrkoppling låter illa är ju en hädelse!

Fist Woman skrev:
Vi borde träffas och diskutera detta över en single malt tror jag...

Det borde vi verligen! :tummenupp
Skönt att du tar det på ett gött sätt kompis!
 
Fist Woman skrev:
Kvalitet är för mig "En produkts förmåga att tillfredställa uttalade och underförstådda krav" något som Ducati gör mycket bättre än Honda.

Vad har du för definition?

Åka mer än 10 mil per år :va

ne den var dålig men du kan ju inte jämföra Ducces kvalisort med japsen eller :va
 
Dr.Bike skrev:
Pratar du verkligen kvalitet i tekniska termer nu? ( då kan vi ju kolla hur ofta duccarna står på verkstad)
Eller talar du kvalitetsbegrepp för att uppfylla dina personliga upplevelsekrav?

Dessa är ju mer diminutiva, och vad jag kan se så är det (inte alltid) men ofta när det gäller ducati; folk som kör oerhört kort sträcka per säsong och gärna mullrar utanför restaurangen på Norr mälarstrand och dylikt.
Dvs kvaliteten du talar om är förmågan att uppfylla ditt ego.
För det gör en Ducce med besked!
En honda står där som en vattenkamad körsångare i beige gabardinkosym bredvid!

Men som för HD, så och för Ducati: Tack och lov finns den stenhårda kärnan som kör skiten ur sina hojar, och jag älskar att se och höra dessa maskiner. Att säga att en torrkoppling låter illa är ju en hädelse!



Det borde vi verligen! :tummenupp
Skönt att du tar det på ett gött sätt kompis!
Okej, jag är inte dum i huvudet, men det finns ändå en hake med ditt resonemang, begrepp som "bra" är liksom inte användbara på motorcyklar överhuvudtaget enligt mig. Då hamnar man alltid i diskussioner om Volvo V70 eller Saab 9-5.
Ducati är tillräckligt tillförlitligt för mig och dess kvaliteer beträffande svårdefinierade egenskaper som känsla och ljud överväger. Jag blev hastigt väckt ur en dröm om en fyrcylindrig motorcykel som jag haft en tid men nu känns det som om jag skall titta mer efter Bimota KB3 eller HB2.
 
Fist Woman skrev:
Okej, jag är inte dum i huvudet, men det finns ändå en hake med ditt resonemang, begrepp som "bra" är liksom inte användbara på motorcyklar överhuvudtaget enligt mig. Då hamnar man alltid i diskussioner om Volvo V70 eller Saab 9-5.
Ducati är tillräckligt tillförlitligt för mig och dess kvaliteer beträffande svårdefinierade egenskaper som känsla och ljud överväger. Jag blev hastigt väckt ur en dröm om en fyrcylindrig motorcykel som jag haft en tid men nu känns det som om jag skall titta mer efter Bimota KB3 eller HB2.

Vänta lite nu står inte K i KB3 för kawasaki och H o HB2 för honda, båda fyr cylindriga motorer ?
 
jyx skrev:
Vänta lite nu står inte K i KB3 för kawasaki och H o HB2 för honda, båda fyr cylindriga motorer ?

Bimota har väl mest japanska motorer i sina hojar? Förutom den som har motorn från Multistrada och så naturligtvis V-Due...

//Eric
 
Fist Woman skrev:
Okej, jag är inte dum i huvudet, men det finns ändå en hake med ditt resonemang, begrepp som "bra" är liksom inte användbara på motorcyklar överhuvudtaget enligt mig. Då hamnar man alltid i diskussioner om Volvo V70 eller Saab 9-5.
Ducati är tillräckligt tillförlitligt för mig och dess kvaliteer beträffande svårdefinierade egenskaper som känsla och ljud överväger. Jag blev hastigt väckt ur en dröm om en fyrcylindrig motorcykel som jag haft en tid men nu känns det som om jag skall titta mer efter Bimota KB3 eller HB2.

Gott nog för mig!
För kvalite´(som jag jobbar en del med till vardags) kan få folk att slita sitt hår! :lol

Eftersom det aldrig andlar om vare sig MAXIMAL eller MINIMAL kvalite´ut till en kund (det ena är för dyrt och det andra säger sig självt...) så är det begreppet RÄTT kvalite´*huh*

Visst låter det enkelt?

Tar iaf ibland ÅR att definiera med kunden vad DENNE förväntar sig av en produkt, inalles.
DITT kvalitetsbegrepp verkar uppfyllt = all is fine! :)

Stalin sa:

"Även KVANTITET är en viss form av kvalite´"

(a.k.a går det inte med EN arme´, så ta tre då...)
 
Fist Woman skrev:
hmm, jag åker "S"
Åker du hoj.. Jag kör min cbr :pannkyss Men då går det ju att förstå att du valt en ducati och ratar en honda.. Dessutom är väl cbr 1000 byggd så att den blir hårdare med hastigheten just för att förbättra komforten i lågfart.. Så helt enkelt så körde du för sakta :7peta
 
Last edited:
Fist Woman skrev:
Och varför i helvete har det någon betydelse att din källare är mörk?
Är det något som du är blyg för att visa?


Ger lite mer BDSM känsla vet du ju :whip

:tungan :tungan
 
jyx skrev:
Vänta lite nu står inte K i KB3 för kawasaki och H o HB2 för honda, båda fyr cylindriga motorer ?

Jo just det!
Eh, jag glömde att till ägga att jag har inget emot fyrcylindriga motorer om de uppför sig och låter vettigt.
Honda eller kawasaki är inte likgiltigt men hellre än Huh, Sugkuki eller uuäää Yamaha. Spykänsla.
 
Fist Woman skrev:
En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,

Jag tror försäljaren blåste dig, att dömma av din berättelse så stämmer den perfekt in på CBR 125RR... :tomten
 

Bifogat

  • CBR125R63_w800.jpg
    CBR125R63_w800.jpg
    71.5 KB · Visningar: 100
Fist Woman skrev:
En solig novemberförmiddag fick jag den stora förmånen att provköra en Honda CBR 1000 RR,

När jag lämnat tillbaks hojen och var på väg tillbaks hem så tänkte jag, den påminde mig om Skogaholmslimpa, den såg brun och fin ut men var mest luft och i mitten en degig klump som inte smakade något gott och inte hade något vidare näringsvärden.

Min 999:a däremot framstår som Gott Gräddat i jämförelse, saftigt grovbröd med en fast konsistens rakt igenom. Undrar om det inte finns ett grönt nyckelhål någonstans.

Så e det 999 utstrålar grov kompromisslös ready for racing känsla, inget onödigt alla onödiga gatgrejer som blinkers etc sitter påklistrat.

1000RR erbjuder inte samma känsla men för mellanskillnaden upp till en 999 kan du inhandla allt som krävs för att göra den lika kompromisslöst racig.

Men visst skulle man vilja ha en Röd 999 stående i garaget f..låt vardagsrumet och studera alla vackra detaljer och skruva med det idiotiska ventilsystemet var 100 mil och starta den bara för att njuta av ljudet.
 
Nickl@s skrev:
Jag tror försäljaren blåste dig, att dömma av din berättelse så stämmer den perfekt in på CBR 125RR... :tomten

tycker också det verkar som det, eller jag tror verkligen det var så

aa cbr 125rr där jag kan hålla med dig om det du skrivit tidigare med ta bort ljuddämparen så får du den att bröööla riktigt gött, jo fjädringen är ju lite sunkig med vad kan man begära när man kör 125a:rolleyes:
 
Master_ skrev:
Åker du hoj.. Jag kör min cbr :pannkyss Men då går det ju att förstå att du valt en ducati och ratar en honda.. Dessutom är väl cbr 1000 byggd så att den blir hårdare med hastigheten just för att förbättra komforten i lågfart.. Så helt enkelt så körde du för sakta :7peta


:rofl :rofl :rofl :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top