Honda CBR 1000 RR -08 startar inte

Är ett meck detta då det kan vara skitenkelt eller väldigt komplicerat. Men får du inte till det så får du helt enkelt mäta upp batteriet då det kan vara dåligt. Testat att "boosta" igång den med startkablar typ? kan vara stiften som surar också efter vintern och då du dragit runt motorn utan start.

Är batteriet OK skall du ha 13V minst (helst 13.2). "Dåligt" batt har du vid 12.8.

Kolla din manual sida 507 (19-4) troubleshooting, finns ett flödesschema där som du bör följa. Angående om du måste av med tanken så tycker jag inte som att det ser ut som det i boken (har ej en CBR1000 så jag är inte 100)

Ja jag får prova det, surt att men inte vet om det är på grund av mitt dumdum eller om det blivit nu under vintern.

Kan det vara så lätt att den inte vill starta pga av det, får leta och se om jag hittar den kabeln.
Börja med detta eftersom det ändå är ett "fel", följ kabelstammen den grova kabelstammen från själva PC5 så sitter det en rätt klen sladd med kabelsko en bit ut på den. När den är inkopplad på minus-polen och du har tändning på så ska power-lampan lysa på PC5-enheten. Hoppas detta löser det hela :tummenupp

garantin lär inte gälla om man kortslutit batteriet ... men det behöver man kanske inte berätta :rodnar

mina 2 cent lägger jag på att någonting pajjade vid felpolningen av batteri , ta den till en verkstad å läs ut koderna , känsligt skit dedär elektroniska

Det sitter en PC5 i hojen, ska det vara en sladd från den till batteriet?

Kan ju börja o kolla om det lyser något överhuvudtaget om den. Har för mig att det satt plus eller jord direkt på batteriet till den, killen som bänka sa att varje vår ringde det folk och tala om att enheten var helt död och hojen startade inte varpå han frågade om batteriet hade varit loss = någon sladd där som lätt glöms bort.

Bara att kika närmare på det =0)

Hiss starspärren lyser upp när man slår till on med tändningen o slocknar nån sek senare.

För att läsa av felkoder har jag för mig man kopplar in en kabel nånstanns, mins inte var.

Tack som fan allihopa för eran tid och engagemang, det var som många gissade på. Jag hade missat sladden till PC5:an, den hade gömt sig :-) När jag kopplade in den så hoppade hojen igång direkt.

Tusen tack!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back