Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Där gömmer sig en massa siffror.....


Billig programvara och en billig kabel från Lonelec så är du med i matchen. Sen editerar man i TunerPro som är freeware. För att kunna förstå sig på siffrorna så köper du dig en XDF fil med de funktioner du vill ha från tex dessa https://www.facebook.com/FileDeveloperTeam
Tack Boris! Det ska jag definitivt kolla upp.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jag smyger omkring o tjuvkikar på CBR1000-annonser, men har inte koll på vad som talar för eller emot att välja ex. en 06:a istället för en 07:a..eller om det är prisvärt nog att köpa en 08:a?
Någon som vill bidra med lite + och - för de olika årsmodellerna, och tips på vad jag bör kolla extra på innan köp?
 

Lottis

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2018
Ort
Halland
Hoj
Honda CBR600RR -08
Har en tråd i teknikdelen av forumet och tänkte höra här med er CBR-folk med. Gäller att hojen inte verkar ladda batteriet. Tråden om man vill läsa:

Skulle kunna vara så att laddningsregulatorn inte längre gör sitt jobb, nu är hojen i vinterförvaring där jag inte kan nå den för felsökning men tänkte börja luska lite ändå. Var köper man bäst en ny laddningsregulator om det visar sig att den är trasig, vågar man köpa en begagnad?
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Har en tråd i teknikdelen av forumet och tänkte höra här med er CBR-folk med. Gäller att hojen inte verkar ladda batteriet. Tråden om man vill läsa:

Skulle kunna vara så att laddningsregulatorn inte längre gör sitt jobb, nu är hojen i vinterförvaring där jag inte kan nå den för felsökning men tänkte börja luska lite ändå. Var köper man bäst en ny laddningsregulator om det visar sig att den är trasig, vågar man köpa en begagnad?
Felsök innan du börjar köpa prylar. Det är väldigt enkelt med en multimeter.
 

MW-Racing

#51 SBK & Pro SBK #5 SSP600
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Ducati Panigale V4S - 18 (Race), Ducati 749 - 03, Yamaha YZF-R6 - 99, Yamaha Tzr 125 - 89
Skulle du behöva ersätta stator, likriktare osv så kolla här, tror de har en hel del delar i lager.

 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Läst i din andra tråd och mitt råd är att i första hand byta till ett helt nytt batteri.

Kör man lite och inte underhållsladdar batteriet är en livslängd på 3 år inte tecken på att något är fel.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
En svag punkt på 2004-5 fireblade är ju statorn, vilket jag fick erfara idag. Lite tur i oturen att det hände vid ett tankstopp idag där jag kunde låna ett boosterbatteri för att få igång hojen, och inte på något av fikastoppen i söndags ute på landsbyggden i sörmland. :)
Nu är frågan om det är nån idé att köpa en kinastator för 500kr eller om det är lika bra att slanta upp för Hondas uppdateringskit med stator och förbättrat svänghjul från 2006:an som jag hittade för 3500 efter lite googling?
Nån som testat kinastator?
Bild på eländet. Hojen har bara gått 2500mil.
37A4C607-28A7-4B5B-9171-29DF2B7B529F.jpeg
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Kolla pris på omlindning också , Pontus har gjort förr å säkert än men finns många andra

annars går det själv också men lite fel säsong nu om det bara är kortis i lindningen
Är det dålig lack på koppartråden som är bekymret ? Sett även några 08:eek:r 1000rr med bytt stator i år på blocket
 
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det blev beställning av hondas uppdaterade statorkit med nytt svänghjul. Skall iväg på resa med rsv4:an i morgon och vill ha prylar att montera när jag kommer hem. Har tänkt lägga många mil med hondan kommande 2 åren och vill kunna lita på grejorna när jag är ute och far. Kan vara värt några tusenlappar att slippa bli strandad i obyggden. ? Svänghjulet verkar vara en del av problemet med brända statorlindningar på 04 och 05.

I usa förlängde honda garantin till 8 år på statorn och alla som hade problem fick även nytt svänghjul.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Enligt MCN´s provkörning av CBR1000RR-06:

"100mph wheelies have never been so easy"

Någon som känt av det på den?
(har själv aldrig vågat prova)
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Något speciellt man ska kolla på vid köp av en honda cbr1000rr fireblade hrc 2010 som gått 1400 mil?

Har ingen erfarenhet av den hojen alls.
 

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
Problemet med hög oljeförbrukning och kopplingsproblem fixades under 2009, så den borde vara en av de pålitligaste hojarna. Enda problemet mej veterligen är att treans drev kan spricka om man har en quickshifter som är feljusterad.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Någon som har koll på om det någonsin kommer nya lätta agila sporthojar tex CBR600RR, eller är det bara retro, custom och street som kommer gälla även i framtiden?

Gillar min CB1000R som tusan men saknar kåpa jättemycket och modern elektronik vore bra. Den nya CB1000R är inte mycket lättare, modernare, roligare. Klart begränsad uppdatering.
Eller får man nöja sig med en CB650R, modern men motorsvag och saknar kåpa?
Mellanmjölksmotorcyklar numera från Honda.

Tokgillar Honda, håller bra, snygga men ska man ge sig på en RS660 istället och oroa sig för kvaliteten?
CBR600R är skitsnygg, synd den är föråldrad. Så jäkla snygg! Och en högvarvig fyrcylindrig motor låter helt magiskt.
 

J1

Medlem
Gick med
13 Jun 2012
Ort
I Norrlands djupa skogar
Hoj
Suzuki SV1000-N 2004
Har en cbr600rr från 2008 som skulle behöva nya fräscha bromsok, men har väldigt stora problem att hitta någonstans att köpa ifrån. Någon som kan rekommendera en sida det går att få tag på ifrån?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har en cbr600rr från 2008 som skulle behöva nya fräscha bromsok, men har väldigt stora problem att hitta någonstans att köpa ifrån. Någon som kan rekommendera en sida det går att få tag på ifrån?
Ebay
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Sugen på en fireblade igen.
Hur långt rullar en 2007? Är den slut vid 6000mil? Beror såklart på underhåll och hur den körts. Några kända svagheter på den årsmodellen?
 

användare-404

jag vet inte vart strypen sitter konstapel
Gick med
5 Oct 2022
Hoj
CBR600RR
(cbr600rr2008)
Har nu köpt eftermarknads fotpinne 2 gånger båda har för stora hål 8-9mm(glömde mäta med skjutmått)
De fotpinnar jag har nu har ett hål på 5,85mm. som jag förstår har alla cbr600rr 2007-2023 samma fotpinne, med det fattar jag inte varför jag får fotpinnar som har för stora hål. Är det 1000rr som har 8-9mm och/eller 600 innan 2007? eller har en tidigare ägare bytt mitt fäste för fotpinnarna till nå kina skit med fel storlek på hålen?
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    117.8 KB · Visningar: 7
  • 2.jpg
    2.jpg
    231.1 KB · Visningar: 7
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top