Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Bana 20/5 knutstorp med smc :rofl några som ska dit? :)

Osäker hur pass mycket mitt yoshi röret låter med db killer i.
Brukar det va ok att köra med slipon om man har db killer?
Surt om man skulle bli flaggad på en gång =/

Kanske lika bara att ta det säkra före de osäkra & köra på org.röret.......
 
Last edited:
Kutsproblem..

Kommer inte in i min bakkuts, har en CBR 1000 -06, antagligen vajern? som gått av mellan låsregel och själva låset.
Nyckeln fungerar i låset, och det känns som det ska när man vrider om nyckeln, men kutsen går inte att öppna. Undrar om nån annan råkat ut för samma problem, alternativt har en aning om hur det ser ut där eller kan dela med sig av nån mekhandbok eller titt på en hel CBR 1000 -06?
 
Hej!

Går det att lura clutchswitchen så det går att köra utan den? Och starta på vilken växel man vill? Har tagit bort hela reglaget på den sidan... CBR1000 -08

yeah
 
Bana 20/5 knutstorp med smc :rofl några som ska dit? :)

Osäker hur pass mycket mitt yoshi röret låter med db killer i.
Brukar det va ok att köra med slipon om man har db killer?
Surt om man skulle bli flaggad på en gång =/

Kanske lika bara att ta det säkra före de osäkra & köra på org.röret.......

Brorsan blev flaggad, Yoshi R77 på blade 2010... med db killer på falkenberg.
 
Bana 20/5 knutstorp med smc :rofl några som ska dit? :)

Osäker hur pass mycket mitt yoshi röret låter med db killer i.
Brukar det va ok att köra med slipon om man har db killer?
Surt om man skulle bli flaggad på en gång =/

Kanske lika bara att ta det säkra före de osäkra & köra på org.röret.......

Brorsan blev flaggad, Yoshi R77 på blade 2010... med db killer på falkenberg.
 
Ska sälja min superfina Cbr 1000 HRC lack av 2010 års model med ABS. Mycket lull lull, under 400 mil på mätaren!
Ring för mer info 0730468010

Erik
 
Pillade med hojen igår och monterade lite av det godis jag beställt hem, blev nöjd med resultatet. Nu ska jag bara få på resten :-)
 

Bifogat

  • Elai Turqoise-black.jpg
    Elai Turqoise-black.jpg
    75.4 KB · Visningar: 101
  • IMAG0205.jpg
    IMAG0205.jpg
    246.8 KB · Visningar: 121
  • IMAG0206.jpg
    IMAG0206.jpg
    254 KB · Visningar: 120
  • IMAG0207.jpg
    IMAG0207.jpg
    247.5 KB · Visningar: 124
  • IMAG0208.jpg
    IMAG0208.jpg
    243.9 KB · Visningar: 114
  • IMAG0209.jpg
    IMAG0209.jpg
    239.2 KB · Visningar: 96
  • IMAG0210.jpg
    IMAG0210.jpg
    239.3 KB · Visningar: 102
Har fått problem med bakljuset på hojen. När jag kör så klickar kontakten vid frambromshandtaget och bakljuset/bromsljuset flimrar och glappar. Någon som har koll på vad det kan vara? Något relä trodde kompisen. Bromshandtaget rör sig inte och när hojen är parkerad är det inga som helst problem.
 
Tack för infon! Då är det väl bara att bita i det sura äpplet och låta org röret vara kvar :crash
Men när du säger flaggad, menar du att han inte fick köra mer på hela dagen eller bara vänta några min innan han fick bege sig ut på banan igen?
 
brukar fungera med DB killer i men man vet aldrig nu för tiden. S1000rr klarar inte av det orginal ens.
Falkenbergsbana däremor vet jag är riktigt hårda.
Men det finns ju alltid lösning.. Du får växla upp två snäpp eller dra på mindre på rakan.. tråkigt... men tråkigare att inte få köra...
 
Riktigt snyggt rör, inget snack om saken! Funderade på samma till min blade innan den blev stulen. Men efter att jag läst runt och även tittat på ett antal klipp så hade ja rekommenderat ett yoshi / leo vince rör till Bettan! =)
 
vilka här ska till Anderstorp på fireblades 20årsjubileum då??
Jag har precis bokat in mig....
vet inte om jag kör upp kvällen inna eller allt på samma dag.....
Kör från laholm
 
Tja!

Jag är på jakt efter ett elschema till min CBR 600 RR 2007, då jag precis kopplat i ett larm (Spy 5000m) med fjärrstartsfunktion.
Jag måste koppla mig förbi startspärren i tändningslåset för att få det att funka enligt firman jag köpt larmet av.

Har använt sökfunktionen här i forumet och Googlat som en tok men inte kunnat hittat något schema som är verifierat för en EU-modell av '07:an..

Är det någon som har en bra länk eller något liggande vore jag mycket tacksam för svar och hjälp i ärendet!

Ha det och kör hårt! :yoparty

// J.
 
Hej! Har en honda cbr1000 RR Repsol 2007 års modell. Den har passerat 1400mil och jag upplever den lite ryckig vid gas och motorbroms, Har forskat lite i att det verkar finnas en ryckutjämnare i bakfälgen. Har justerat kedjans spel till ca 30mm senast förra helgen.

Någon med mer erfarenhet att cbr1000rr som kan berätta ifall de har samma problem?
 
Hej! Har en honda cbr1000 RR Repsol 2007 års modell. Den har passerat 1400mil och jag upplever den lite ryckig vid gas och motorbroms, Har forskat lite i att det verkar finnas en ryckutjämnare i bakfälgen. Har justerat kedjans spel till ca 30mm senast förra helgen.

Någon med mer erfarenhet att cbr1000rr som kan berätta ifall de har samma problem?

Min är också lite ryckig vid på och avslag men om man jämför med twinnar så är den mjuk och fin:) Jag tycker att man vänjer sig vid detta och ser det inte som störande längre. Upplever du att hela kroppen rycks fram och tillbaka så är det kanske något fel med ryckutjämnaren.
 
som du säger så vänjer man sig vid ryckningarna och får ge mjukt på gas. Men då är säkert allt som det ska! är som sagt en sporräser så det ska vara lite ryckigt :). Tack för snabba svar!
 
Kutsproblem..

Kommer inte in i min bakkuts, har en CBR 1000 -06, antagligen vajern? som gått av mellan låsregel och själva låset.
Nyckeln fungerar i låset, och det känns som det ska när man vrider om nyckeln, men kutsen går inte att öppna. Undrar om nån annan råkat ut för samma problem, alternativt har en aning om hur det ser ut där eller kan dela med sig av nån mekhandbok eller titt på en hel CBR 1000 -06?

Har precis samma problem fast med en 07 (samma lika), jag är ganska säker på att det är låsvajern som "hoppat av" efter lite väl hårda inbromsningar.
så jag funderar på att byta kutsen (borra hål rakt igenom och manuellt lösa ut låset)
men kommer du på något annat sätt så får du gärna säga till.

MVH

Hobbe
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top