Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Detta gäller 2004 års modell;

1). Rekommenderar Ni flapper mod (luftburksmodden så den andas bättre)?
2). Hörde att byta bakdrev till -06:an skulle göra stor skillnad? Erfarenheter?
3). Någon som kopplat ihop framljuset så båda lyser (utan att köra med helljus).
 
Detta gäller 2004 års modell;

1). Rekommenderar Ni flapper mod (luftburksmodden så den andas bättre)?
2). Hörde att byta bakdrev till -06:an skulle göra stor skillnad? Erfarenheter?
3). Någon som kopplat ihop framljuset så båda lyser (utan att köra med helljus).


2. är det inte samma storlek? Är det samma storlek lär det ju inte göra nån skillnad.
3. det går inte, ena strålkastaren är halvljus, andra helljus, punkt slut. (iaf på 06-07)
 
Detta står säkert tidigare i tråden. Men jag tipsar igen isf. Om ngn ska byta stift så rekommenderar jag att söka på ebay i Tyskland. Jag köpte 4st nya till min -04a för 588kr med frakt. Viss skillnad mot exempelvis Lelles som vill ha 472kr för 1 stift. Bara 1300kr dyrare.
// Yates
 
Detta gäller 2004 års modell;

1). Rekommenderar Ni flapper mod (luftburksmodden så den andas bättre)?
2). Hörde att byta bakdrev till -06:an skulle göra stor skillnad? Erfarenheter?

1. Jag gjorde det på min (-06) och tyckte det blev bra, ingen stor skillnad, men lite jämnare gång på låga varv, så låter den goare i insugsljudet med.

2. Jag har bara ägt 06:a men provkört 04:a och gillade min bättre, det skiljer lite mer än bara utv. på dem (högre varvstopp bl.a.) men de +2 kuggarna bak bör göra klart märkbar skillnad för dig på acc. och wheelie-benägenheten.

Hej
Vad gör man på en 2400 mila service på en 2006:a..

I huvudsak är det ventilkontroll och olja + filter, bromsvätska byts vart annat år så det beror på hur mycket man kör.
 
Last edited:
Så då är det inga dyra stift som skall bytas? Har hört at dom kostar en del
1. Jag gjorde det på min (-06) och tyckte det blev bra, ingen stor skillnad, men lite jämnare gång på låga varv, så låter den goare i insugsljudet med.

2. Jag har bara ägt 06:a men provkört 04:a och gillade min bättre, det skiljer lite mer än bara utv. på dem (högre varvstopp bl.a.) men de +2 kuggarna bak bör göra klart märkbar skillnad för dig på acc. och wheelie-benägenheten.



I huvudsak är det ventilkontroll och olja + filter, bromsvätska byts vart annat år så det beror på hur mycket man kör.
 
Någon som har bra tips på var man kan köpa svarta kåpor till en 2004? Är inte riktigt nöjd med förgkombinationen på min nuvarande.
 
Någon som har bra tips på var man kan köpa svarta kåpor till en 2004? Är inte riktigt nöjd med förgkombinationen på min nuvarande.

antingen krashkåpor på ebay (brukar finnas en uppsjö färger)
eller begagnade kåpor på ebay, men då brukar man få lacka dom själv.
hursom brukar svaret vara "ebay" ;)
 
Vad är "bra pris" på Ebay's Kinakåpor?
Vad kostar det tro att lacka om originalkåporna?
 
Håller på att sätta på ett helsystemYoshimura RS 5 men fattar inte hur man skall installera grenröret skiten läcker vid cylindrarna ...finns det nån vidoe man kan titta påeller nån manual...hojen en cbr 1000 rr 2006
 
Vad är "bra pris" på Ebay's Kinakåpor?
Vad kostar det tro att lacka om originalkåporna?

tror 3-4k är rätt bra pris för ett koplett set.
lacka alla kåpor kan kosta allt mellan 2 och 7k beroende på vilken lackare du hittar.

Håller på att sätta på ett helsystemYoshimura RS 5 men fattar inte hur man skall installera grenröret skiten läcker vid cylindrarna ...finns det nån vidoe man kan titta påeller nån manual...hojen en cbr 1000 rr 2006

Bild på systemet?
 
Last edited:
Nej jag har ingen bild på den frågan är nog om man behöver någon ny form av packning vid grenröret

tror 3-4k är rätt bra pris för ett koplett set.
lacka alla kåpor kan kosta allt mellan 2 och 7k beroende på vilken lackare du hittar.



Bild på systemet?
 
Nej jag har ingen bild på den frågan är nog om man behöver någon ny form av packning vid grenröret

packningarna ska ju eg bytas när man har haft grenröret borta ja, men dom kostar totalt runt 500ingen.
en del system centrerar inte flänsarna mot bplocket 100%, kolla så det ser ok ut ända tills flänsbultarna är helt åtdragna.
Har du mponterat altl i rätt ording enligt anvisningarna, drar man tex bulten under motorn först så kan det bli spänningar om gör att flänsrna på avgasportna inte går att få rätt, oftast ska alla vara slppt i systmet och man börjar med att dra avgasportna, sen spänner man upp resten av systmet.
 
Ok jag får prova, man blir bara så irriterad när det inte funkar ...skall andas lungt när jag testar näsa gång
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top