Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
på 1000rr är det två nycklar med och ingen är en "huvudnyckel" iaf.
Borde vara samma på 600an.
HISS skiljer väl inte mot USA, det har dom väl där med?
Du tänker nog på lambda-sensor som dom inte har där utom i californien?
HRC-ECUerna har ju inte HISS iaf, men dom kostar väl en slant oas, och då måste man ju tydligen ha ny kabelhärva.
Annars kan du ju alltid plocka ut RFID-chippet ur nyckeln och limma fast på transponder-ringen runt låset så kommer du kunna starta med tex en knapp istället....


Idag kopplade jag in ECU från USA samt en hemmapulad kabelmatta.
Hojen klickade i ett relä och startmotorn sparkade igång när man tryckte på knappen, annars var resten av hojen död...dvs instrument, bränslepump, tändspolar etc.
Det kändes som om det nu skulle bli ett rent helvete att lösa detta när man vart och klippt mm överallt i kabelmattan...
Hem och hämtade datorn med el-schemat...Tog ca 5min sen hade jag hittat 3st fel som åtgärdades.
Helt plötsligt fungerade instrumentet, bränslepumpen surrade till och alla dystra tankar försvann... Tryckte på startknappen och motorn gick runt, men startade inte! Provade igen och nu började den hosta lite...på tredje försöket börja den att spinna som en katt
Nu kan jag fortsätta att klippa i kabelmattan med gott samvete att det fungerar!! Snart bara halva kabelmattan kvar
Så här blev modden för servomotorn till avgassystemet. Hamnade uppe vid ECU´n.

Du är ju grym och stort tålamod hör av mig till dig om jag får elfel![]()
Funderar på att köpa mig en gammal cbr 900 men funderar på en sak. Ladd regulatorn har lagt av och undrar om man vågar beställa en från usa för typ 30 USD inkl frakt från ebay? Låter för billigt.
Det är säker riktigt. Har handlat mycket på Ebay från USA. Fraktkostnaderna är ju dyra där ifrån och så åker du på tull och moms på hela beloppet. För det är inte ett EU land.
Men du kan käna en del ändå.
Bara o köpa från USA. =)
Haha nu har jag inte köpt hojen än men ja frågan e ju bara om det e skit grejer eller om det kommer funka.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REGU...2067436QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories är länken till en av dem alla.
Det är Taylormade.
http://www.racetaylormade.com/
Det ska det göra, enda som skiljer 04-05 och 06-07 är kåporna eg.
Jag har en helsystem i titan till bra pris till 04-05 annars. =)
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |