Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Vad kör ni med för craschpuckar till era hojar. Själv har jag Shogun no cut´s puckar men funderar på att ta bort dom. Har läst en del på ett amerikansk forum att just sådanna no cut puckar kan skapa mer problem än vad de gör nytta vid en marksyning. Självklart är ju "vanliga" puckar det absolut bästa men då får man borra i plasten. Så vad har ni för erfarenheter??
 
Vad kör ni med för craschpuckar till era hojar. Själv har jag Shogun no cut´s puckar men funderar på att ta bort dom. Har läst en del på ett amerikansk forum att just sådanna no cut puckar kan skapa mer problem än vad de gör nytta vid en marksyning. Självklart är ju "vanliga" puckar det absolut bästa men då får man borra i plasten. Så vad har ni för erfarenheter??

Gör man det bara lite metodiskt så kan det se rätt bra ut. Ta en hålsåg med centrumborr när du ska göra hål. Jag har lackt min ner på bana o det blev jävlit bra dom tog hela smällen bara halva pucken kvar nu:tummenupp men det går o svarva nya. Har lite polare som har haft dom andra NO-cut puckarna. Men det gick inte så bra när dom la sig hela pucken trycktes in i motorn å kåperna fick fungera som glid yta. INTE fin syn :gråta

Men glöm inte svingpuckar för allt i värden dom räddar bulten o svingen

Sen gör det ju igentligen inget om man borrar i kåporna. Det e ju inte så att man tar av puckarna när man ska sälja den:hihi
 
Last edited:
Gör man det bara lite metodiskt så kan det se rätt bra ut. Ta en hålsåg med centrumborr när du ska göra hål. Jag har lackt min ner på bana o det blev jävlit bra dom tog hela smällen bara halva pucken kvar nu:tummenupp men det går o svarva nya. Har lite polare som har haft dom andra NO-cut puckarna. Men det gick inte så bra när dom la sig hela pucken trycktes in i motorn å kåperna fick fungera som glid yta. INTE fin syn :gråta

Men glöm inte svingpuckar för allt i värden dom räddar bulten o svingen

Sen gör det ju igentligen inget om man borrar i kåporna. Det e ju inte så att man tar av puckarna när man ska sälja den:hihi

OK, tack för svaret.:tummenupp No cut skiten som sitter på nu ska bort illa kvickt. Såg i ditt garage att du harpuckar som fäster i de främre motorfästena. Vad är det för puckar??ValterMoto? Och vart köptedu dom? Blirdet att borra i kåporna så vill jag ha domsittande i de främre motorfästena.
 
har ett komplett framlyse liggandes på hyllan till en 1000rr -04,litet märke i ena glaset.pm om nån behöver det,har sålt hondan..
 
Hej,

En fråga till er som har -08ans Fireblade (eller som har svar på det jag undrar). Min har gått ca 270 mil nu. Ända från början har den haft ett vinande/tjutande ljud på låga växlar vid motorbroms och på tomgång. Det är kopplingen som ger ifrån sig ljudet. Vidare känns det ibland som kopplingen "försvinner" sista 0.5cm vid växling. Inget klonkande, bara att handtaget tappar motstånd.
Har läst på de amerikanska forumen att det är flera hojjar som har samma problem, plus att de bränner massor med olja och fått lämnas in för utbyten o reparationer, men att Honda inte erkänner att det är nåt känt fabrikationsfel. Har ringt o pratat med Honda här, vilka heller sa sig aldrig hört talas om det utan rekomendera mig o lämna in den för check.
Ska självklart göra det, men undrar om ngn här har samma problem?
 
Hej,

En fråga till er som har -08ans Fireblade (eller som har svar på det jag undrar). Min har gått ca 270 mil nu. Ända från början har den haft ett vinande/tjutande ljud på låga växlar vid motorbroms och på tomgång. Det är kopplingen som ger ifrån sig ljudet. Vidare känns det ibland som kopplingen "försvinner" sista 0.5cm vid växling. Inget klonkande, bara att handtaget tappar motstånd.
Har läst på de amerikanska forumen att det är flera hojjar som har samma problem, plus att de bränner massor med olja och fått lämnas in för utbyten o reparationer, men att Honda inte erkänner att det är nåt känt fabrikationsfel. Har ringt o pratat med Honda här, vilka heller sa sig aldrig hört talas om det utan rekomendera mig o lämna in den för check.
Ska självklart göra det, men undrar om ngn här har samma problem?

Jag har enbart rullat 150mil med min blade men inte märkt av någonting av ovanstående.
Läste däremot på 1000rr.net om att vissa kan bränna ovanligt mycket olja, detta skulle vara ett antal maskiner ur en viss tillverkningserie som gått till staterna.
 
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält
 
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält

kolla på www.rucknrunracing.se för ett Mad Doctor kit
 
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält


Grattis till nya bågen!
Kolla in http://www.hotbodiesracing.com/en/
Klämde på en undertail från dem på min och kan intyga både kvalitet och passform:)
 
Tjena

Köpte en 1000rr -06 för en månad sedan
Har en fråga vilken storlek det ska vara på bakdäcket
Det som sitter på är orginal 190/50 17 men på regbeviset står det 180/55 17
kanske är skitsamma men är bara nyfiken¨när man ska byta ut det utslitna orginalet mot ett nytt.

Är det nån som har en länk till en massa 1000rr bilder.

Ps funderar på Dunlop Roadsmart som fick bra test...
 
Last edited:
Tja på er.
Ville bara säga att ja blivt lycklig ägare till en 1000rr -06 i lördags :)
Tänkte höra med er det e så att det sitter ett slipon på den men vill ha bort orginalskylthållaren me blinkersern.
Hur löser man det snyggast?? nån som har bilder på ombyggt bakdel??

Mvh fält

Ta bort orginalsklthållare. Köp ny baklampa med inbyggda blinkers från clear alternatives och tillverka din egen skylthållare:tummenupp
 
Köpte en 1000rr -06 för en månad sedan
Har en fråga vilken storlek det ska vara på bakdäcket
Det som sitter på är orginal 190/50 17 men på regbeviset står det 180/55 17
kanske är skitsamma men är bara nyfiken¨när man ska byta ut det utslitna orginalet mot ett nytt.

Är det nån som har en länk till en massa 1000rr bilder.

Ps funderar på Dunlop Roadsmart som fick bra test...

*skrattar*
där ser man, på min står det
Däckdimension axel 1: 120/70ZR17(58W)
Däckdimension axel 2: 190/50ZR17(73W)

Det är iofesig en 2007a men 06 och 07 är ju samma.
jag kör numera på pilot power 2 ct, fungerar helt ok för mig, har varit några incidenter där däcken släppt men det har varit på samma plats så det tror jag nog har med platsen och att det är något som läckt ut just där än att det är något problem med däcket.
 
OK, tack för svaret.:tummenupp No cut skiten som sitter på nu ska bort illa kvickt. Såg i ditt garage att du harpuckar som fäster i de främre motorfästena. Vad är det för puckar??ValterMoto? Och vart köptedu dom? Blirdet att borra i kåporna så vill jag ha domsittande i de främre motorfästena.

Shogun "No Cut" är inte så dåliga som du tror dig veta... jag har krashtestat dem själv.

Kolla bilderna så ser du att endast den övre sidokåpan är skadad men att underkåporna och motorkåpan klarat sig.

Visst finns risken att adapterfästet kan slå hål på blocket, men i mitt fall så vek sig istället skruven (som håller pucken) en aning.
 
hej hej undrar .har en cbr 1000rr / 07 .. är det värt att sätta på helssystem å luftfilter ,power commander , bänka den . va får man typ ut för hästar på bak däcket ? gör det så stor skilnad så det uppväger pengarna ? .. länkar till att hitta bra grejerna skulle uppskattas å =) ...
 
Shogun "No Cut" är inte så dåliga som du tror dig veta... jag har krashtestat dem själv.

Kolla bilderna så ser du att endast den övre sidokåpan är skadad men att underkåporna och motorkåpan klarat sig.

Visst finns risken att adapterfästet kan slå hål på blocket, men i mitt fall så vek sig istället skruven (som håller pucken) en aning.

Sant, dom har funkat bra på cbr600 men till cbr1000 har de visat sig fungera sämre. I fall jag nu skall tro på vad jag läst på 1000rr.net.
Har läst både om att de dragit ur gängorna i motorfästena och spräckt "water elbow". Det senare måste man lyfta motorn för att fixa. Men som sagt, till 600´rna har de funkat.
 
Skulle vart grymt kul o få se den, funderar på en likadan!:D
Släng in ett kort asap:banana
Bilder kommer, ska klämma in lite egotid med moppen och få på det sista nu innan man börjar jobba igen:tummenupp


Dom med inbyggt slipon e grymt snygga men grymt pris med :(
Dyrast men helt klart att föredra utseende mässigt!


hej hej undrar .har en cbr 1000rr / 07 .. är det värt att sätta på helssystem å luftfilter ,power commander , bänka den . va får man typ ut för hästar på bak däcket ? gör det så stor skilnad så det uppväger pengarna ? .. länkar till att hitta bra grejerna skulle uppskattas å =) ...
Hur långt är ett snöre...
Ska du behålla moppen ett tag så är det alltid roligt att pynta på lite extra:)

http://www.motomummy.com/store/home.php
http://www.1tail.com/
Är några företag från staterna jag varmt kan rekommendera, grym kundkontakt och bra priser!
 
Sant, dom har funkat bra på cbr600 men till cbr1000 har de visat sig fungera sämre. I fall jag nu skall tro på vad jag läst på 1000rr.net.
Har läst både om att de dragit ur gängorna i motorfästena och spräckt "water elbow". Det senare måste man lyfta motorn för att fixa. Men som sagt, till 600´rna har de funkat.

Ok, ja det låter inte bra.

Synd dock, för deras produkter verkar hålla hög kvalitet i övrigt.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top