Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tjena har en liten fråga.. När jag kör min hoj så ligger tempen på 80 grader vilket är bra.. men nästan alltid när jag stannar en stund så går den upp till 110 grader, fläkten går igång vid 106 grader eller nåt sånt så den funkar ju.. Men behöver jag vara orolig?

KidNasty skrev:
2298338 Tjena har en liten fråga.. När jag kör min hoj så ligger tempen på 80 grader vilket är bra.. men nästan alltid när jag stannar en stund så går den upp till 110 grader, fläkten går igång vid 106 grader eller nåt sånt så den funkar ju.. Men behöver jag vara orolig?

Inte det minsta..Så ska det vara..

KidNasty skrev:
2298338 Tjena har en liten fråga.. När jag kör min hoj så ligger tempen på 80 grader vilket är bra.. men nästan alltid när jag stannar en stund så går den upp till 110 grader, fläkten går igång vid 106 grader eller nåt sånt så den funkar ju.. Men behöver jag vara orolig?

Nä, tror jag inte. Det var likadant med min och även med min R6:a.

Någon här som har monterat en Öhlins styrdämpare på en cbr 600rr? Behöver hjälp :pannkyss

Anthony00 skrev:
2298350 Nä, tror jag inte. Det var likadant med min och även med min R6:a.

Någon här som har monterat en Öhlins styrdämpare på en cbr 600rr? Behöver hjälp :pannkyss

Vad är problemet ? Öhlins säljer ett monteringsset passar rakt på.

Någon som har något tips på en sida med styling till hojen? Ska ju byta nummerhållare, sätta dit kraschpuckar och styrändar.. och kanske en del annat smått och gott.. har letat men hittar inga bra sidor...

KidNasty skrev:
2299438 Någon som har något tips på en sida med styling till hojen? Ska ju byta nummerhållare, sätta dit kraschpuckar och styrändar.. och kanske en del annat smått och gott.. har letat men hittar inga bra sidor...

Kolla på www.bikersneed.se :tummenupp

Annars har R&G bra kraschpuckar mm. Kolla in deras hemsida via www.mitonga.se (butik - länk) Man beställer genom dom :)

Någon som vet nå ställe där det finns billiga bromsgrepp?
Bikersneed hade men det skulle ta ett tag innan jag skulle få dom plus att jag inte har någon som helst anvädning för ett bromsgrepp.

isse skrev:
2299139 Japp, det va ju inga problem.

/N

Var ska piggen ta vägen då?? Ner mot styrkronan är det ju en pigg som ska ner någonstans men var?? :va Får inte dit det fästet...

Ni med 1000RR...

Är det vanligt att man känner tydliga (lätt dunkande) vibrationer i styret mellan 4500 & 5000 varv?

Har kört två st nu och det är likadant på båda... :confused:

Iceman1975 skrev:
2301648 Ni med 1000RR...

Är det vanligt att man känner tydliga (lätt dunkande) vibrationer i styret mellan 4500 & 5000 varv?

Inte på min, har dock bara kört ca:70 mil.

Helnöjd... :banana

marcus_136 skrev:
2299538 Någon som vet nå ställe där det finns billiga bromsgrepp?
Bikersneed hade men det skulle ta ett tag innan jag skulle få dom plus att jag inte har någon som helst anvädning för ett bromsgrepp.

Greven har och jag beställde iof från E racing.
BTW tror jag swedie har ett orginal till salu som blev över från förra hojen.

Cervantes skrev:
2300745 Var ska piggen ta vägen då?? Ner mot styrkronan är det ju en pigg som ska ner någonstans men var?? :va Får inte dit det fästet...

Notera att du inte kan ha orginal muttern i kronan

Iceman1975 skrev:
2301648 Ni med 1000RR...

Inte på min iaf, men jag brukar varvar förbi 5000 rätt fort :hihi

RR 06

Phil

Cervantes skrev:
2302148 Borde få Öhlins muttern idag.. Kommer det funka då eller??

Ja orginal muttern tar bara ett par varv och med tanke på åtdragnings moment på 100Nm så ...

Piggen skall fixera "armen" så att styrrörelsen överförs till dämparen.

Obs kolla att styrstoppet tar och att dämparen inte fungerar som styrstopp dvs det är en justeringsfråga och ganska uppenbart :tummenupp

MC Doktorn skrev:
2302400 Ja orginal muttern tar bara ett par varv och med tanke på åtdragnings moment på 100Nm så ...

Piggen skall fixera "armen" så att styrrörelsen överförs till dämparen.

Obs kolla att styrstoppet tar och att dämparen inte fungerar som styrstopp dvs det är en justeringsfråga och ganska uppenbart :tummenupp

Men ska man bara "mosa" ner piggen eller ska den ha nån stans att ta vägen?

MC Doktorn skrev:
2301663 Greven har och jag beställde iof från E racing.
BTW tror jag swedie har ett orginal till salu som blev över från förra hojen.

Glömde skriva att det var till 1000rr.
Hittade inga bromsgrepp på E racing (om du menade www.eracing.se)

Cervantes skrev:
2302972 Men ska man bara "mosa" ner piggen eller ska den ha nån stans att ta vägen?

Mosa är bad very bad tom.
Har mont manualen hemma skall åka hem och ska försöka ladda upp en bild , är övertygad om att piggen har ett hål den hör hemma i kom inte ihåg om det var en bricka lr.
Mitt minne avtar men om några timmar kommer sanningen.

Lite bilder att Montera rätt , Piggen ska sitta i styrkronan.
Det går inte att sätta fel, än bild visar pigg nersjunken i styrkronan baktill mot tanken.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    124 KB · Visningar: 83
  • 2.JPG
    2.JPG
    121.1 KB · Visningar: 75
  • 3.JPG
    3.JPG
    121.3 KB · Visningar: 83
  • 4.JPG
    4.JPG