Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Någon som vet VAd Race beläggen till CBR 600rr och 1000 RR 05:or har för artikel nr på www.duells.se tänkte beställa ett gäng men va fan det står ju inte vilka hojar dom är till.....allså SBS RAcing belägg duel carbon...

tack för hjälpen grabbar
 
Tänkte höra med er som har erfarenhet med slipon på 1000RR, typ Yoshi RS5 eller motsvarande, går de ok i registret eller behövs powercomander vid byte?

Drömmer om våren...
 
jonny_jp skrev:
Tänkte höra med er som har erfarenhet med slipon på 1000RR, typ Yoshi RS5 eller motsvarande, går de ok i registret eller behövs powercomander vid byte?

Drömmer om våren...

Hör med niklasinorr
Men generellt rek att reglera sprutet med en PC då orgnal ECU är anpassad för org systemet.
Mappningen är till för att anpassa till just de nya förutsättningarna som gäller för att få till bra bränsle luft blandning.

Relativt tidskrävande och dyrt men säkert värt det om du vill ha optimal anpassning.

Den enkla vägen är ju att sätta på systemet mäta med en lambda mätare som ger svar på om du behöver det eller ej.
 
jonny_jp skrev:
Tänkte höra med er som har erfarenhet med slipon på 1000RR, typ Yoshi RS5 eller motsvarande, går de ok i registret eller behövs powercomander vid byte?

Drömmer om våren...
När jag hade RS-5 helsystemet på min 600RR så gick den för snålt, vilket då fixades med PC3. Lär va liknande på 1000RR.

/N
 
wohoo....dom ringde..hojen e klar.Akra slip on,öhlins styrdämp,mörka kåpglas,omgjort bakdel(regplåts hållare & Co borta) service osv...ska dit o titta o LYSSNA framför allt imorrn...åhh livet leker..var e sommarn?

//glad
 
XeNo skrev:
wohoo....dom ringde..hojen e klar.Akra slip on,öhlins styrdämp,mörka kåpglas,omgjort bakdel(regplåts hållare & Co borta) service osv...ska dit o titta o LYSSNA framför allt imorrn...åhh livet leker..var e sommarn?

//glad


inte för att va sån men är du LAT lr :brinnerup

halva nöjet är ju att skruva är ju därför vi har vinter i det här landet
låt mej gisssa det va dyrt med efter som dom tar betalt per timme
 
jo håller delvis med...men jag ville att dom kör den i bänk o så efter ingreppen o ställer in allt...o så e d en "polare" som jobbar där som har gjort allt så det kommer inte att kosta "en hoj till"....
 
XeNo skrev:
jo håller delvis med...men jag ville att dom kör den i bänk o så efter ingreppen o ställer in allt...o så e d en "polare" som jobbar där som har gjort allt så det kommer inte att kosta "en hoj till"....
Du har en grymt rolig upplevelse framför dig, första gg jag lyssnade på hojen med Yoshi systemet var en riktig haleluja stund :)
Kan även påpeka att jag gjorde som dig, lät proffsen sköta det :D

Du får gärna berätta vad du fick i bänken, är det PC3 dom "ställer in" åt dig?

/N
 
XeNo skrev:
jo håller delvis med...men jag ville att dom kör den i bänk o så efter ingreppen o ställer in allt...o så e d en "polare" som jobbar där som har gjort allt så det kommer inte att kosta "en hoj till"....

Då får du fixa fram några bilder på nya bakdelen... så man ser hur de ska se ut. :gnissla
 
Miniblinkers

Tjenare!!

Jag har en CBR1000-04 och kan inte bestämma vilka miniblinkers jag skall sätta på... Om ngn orkar hjälpa mig är jag tacksam för lite inspiration i bild form, gärna märke och var man får tag på dom åxå!

Tack på förhand!!
 
DUKEPUKE skrev:
Tjenare!!

Jag har en CBR1000-04 och kan inte bestämma vilka miniblinkers jag skall sätta på... Om ngn orkar hjälpa mig är jag tacksam för lite inspiration i bild form, gärna märke och var man får tag på dom åxå!

Tack på förhand!!


kolla på www.duells.se så tar jag hem ett par åt dej till lite bättre pris ;)

finns ganska många att välja på om du söker på blinkers
 
XeNo skrev:
jo håller delvis med...men jag ville att dom kör den i bänk o så efter ingreppen o ställer in allt...o så e d en "polare" som jobbar där som har gjort allt så det kommer inte att kosta "en hoj till"....

Vart lämnade du in den? Håller dem endast på med hojjar?
 
isse skrev:
Finns en hel del bra bilder tidigare i tråden om du letar inspiration.

/N

Måste göra om baken på cbr.. Men jag vet inte hur lika den är 2005:an, finns inte så mycket grejer att hitta än.. :huvet
 
Herman skrev:
Måste göra om baken på cbr.. Men jag vet inte hur lika den är 2005:an, finns inte så mycket grejer att hitta än.. :huvet
Vad man kan se på bilderna på 06´an ser det ut att vara liknande lösning som innan, dvs runt dämparen sitter en skyddsplåt med fäste för blinkers och regskylt etc. Det du gör är att fimpa hela den skiten. Montera blinkers i fästena där den satt alt en baklykta med integrerade. Sen drar du en slangklämma runt dämparen meckar till en platta som du fäster skylten i under. Se dock upp så inte bakdäcket tar i.

/N
 
flugan skrev:
Vilket år kom cbr600 med insprutning?


03 när RR kom samma motor än i dag säger honda lr iaf i hästar skillnaden mot 03 04 och 05 är nästan inga 05:an har lite bättre mellan register men spelar ju mindre roll på bana..större skillnad på vikten 05:an är märkbart mindre och lättare plus att bromsarna är samma som sitter på store bror 1000 RR..

oj höll på att glöma det sitter USD gaffel på 05:an med

Mvh Gottis än så länge Njöd 05:a ägare :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top