Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Har precis köpt en ny 1000rr -07 och håller och letar ihjäl mig känns det som efter lite roliga saker till den.
Har kollat i de flesta trådar om att beställa från USA vilket känns som en vettigt alternativ eftersom det är rätt stor prisskillnad. Någon som har några erfarenheter med grejjer från andra sidan atlanten? :va
Får hämta den innan påsk är det tänkt så man vill beställa saker NU helst!:tungan
 
Nån som kan hjälpa mig?!?

Vet att det finns en tråd om detta, men tycker det är så snurrigt i den :va motstånd hit och relän dit!! Kan väldigt lite om el...

Håller på med att byta till ledblinker på min 600rr 03-04

Har köpt hotbodies framblinkers men inte skaffat några bak än..

Någon som gjort detta till samma hoj måste det väl finnas här.. (och fått det att funka)

grymmt tacksamm för hjälp, börjar fan undra vad jag gett mig in på:huvet

/ Patrik
 
Snacka om lycka , har precis gjort upp affären , bytt min CBR-954 mot en 07-Repsolhonda med ca 500 mil. OK fick naturligtvis lägga på en del kosing. Ni får gissa mellanskillnaden. CBR 954-02 har 3300 mil på mätaren.
Kan nån tala om skillnaden i köregenskaper och effekt , är väl som natt och dag kan jag tänka ? Det blir att åka ca 100 mil enkel resa och byta hoj , kommer lätt vara värt det när Repsolhondan väl är hemma.
 
Vet att det finns en tråd om detta, men tycker det är så snurrigt i den :va motstånd hit och relän dit!! Kan väldigt lite om el...

Håller på med att byta till ledblinker på min 600rr 03-04

Har köpt hotbodies framblinkers men inte skaffat några bak än..

Någon som gjort detta till samma hoj måste det väl finnas här.. (och fått det att funka)

grymmt tacksamm för hjälp, börjar fan undra vad jag gett mig in på:huvet

/ Patrik

Har du testat biltemas lastoberoende relä? kostar typ 39:-
 
Snacka om lycka , har precis gjort upp affären , bytt min CBR-954 mot en 07-Repsolhonda med ca 500 mil. OK fick naturligtvis lägga på en del kosing. Ni får gissa mellanskillnaden. CBR 954-02 har 3300 mil på mätaren.
Kan nån tala om skillnaden i köregenskaper och effekt , är väl som natt och dag kan jag tänka ? Det blir att åka ca 100 mil enkel resa och byta hoj , kommer lätt vara värt det när Repsolhondan väl är hemma.

Grattis då:tummenupp

Jag kör en 1000RR. Jag har bara provkört 954 en gång. Skillnader som jag märkte direkt:
* Du får betydligt bättre bottenvrid i en 1000. Varvtal som ger en trygg lung start på en 1000 ger motorstopp på en 954. 954 kräver betyligt högre varvtal för att väcka till liv.
* Sittställningen på en 954 tyckte jag påminnde mycket om den VFR800 som jag hade förut.

Mitt intryck efter den ganska korta 954- provturen sammanfattar jag så här:

VFR800: sportTOURER
cbr954: SPORTtourer
cbr1000: SPORT

Jag hade gärna haft en 954 som komplement till min 1000. 954 tror jag skulle vara trevlig på långresor.
 
Tips på vart jag kan få tag på andra gaffelben till en cbr 600 f4i 02?

byt upp dig till 954:ans gafflar istället. finns gafflar i köpochsäljdelen, men jag antar at du behöver styrkronorna oxå, annars kan du höra med marcus, han kanske vill sälja sina
 
Nu har jag gjort premiärturen i år i alla fall..
10 mil... Euforisk som få..

MEN!
Jag behöver hjälp med en liten sak..
När jag bromsar i låga farter får jag en vibration i framgaffeln..
( Heter det latteral?? ) längdsgående..

Från 200 till 50 är det inte en tendens till det..
Från 50 till stillastående får jag ofta göra omtag för att bli av med det...

Är det styrlager??
Är det skivor??

Någon???

Jag har kört i väta!
Jag har kört på bakhjulet..
 
Nu har jag gjort premiärturen i år i alla fall..
10 mil... Euforisk som få..

MEN!
Jag behöver hjälp med en liten sak..
När jag bromsar i låga farter får jag en vibration i framgaffeln..
( Heter det latteral?? ) längdsgående..

Från 200 till 50 är det inte en tendens till det..
Från 50 till stillastående får jag ofta göra omtag för att bli av med det...

Är det styrlager??
Är det skivor??

Någon???

Jag har kört i väta!
Jag har kört på bakhjulet..

Det låter som om skivorna slagit sig. Hört talas om det tidigare. Då får försöka mäta skivorna fram med en mätklocka. Jag vet dock inte vad som är tolerabel skevhet.
 
Nu har jag gjort premiärturen i år i alla fall..
10 mil... Euforisk som få..

MEN!
Jag behöver hjälp med en liten sak..
När jag bromsar i låga farter får jag en vibration i framgaffeln..
( Heter det latteral?? ) längdsgående..

Från 200 till 50 är det inte en tendens till det..
Från 50 till stillastående får jag ofta göra omtag för att bli av med det...

Är det styrlager??
Är det skivor??

Någon???

Jag har kört i väta!
Jag har kört på bakhjulet..

hmm..ja o fina ord o förstå mig på hitanoditan.. ja jag fattar inte alltså.
Du menar alltså att de vibrerar så att säga i färdriktningen inte i sidled?
För om skivorna är skeva borde de väl va en vibration i sidled iaf...

Edit: glöm vad jag skrev, tänkte efter lite nu hur de kändes på min förra hoj när ena skivan hade slagit sig o de har inge me sidledes vibrationer o hitan o ditan... aja..

Ställ upp hojen på depåstöd fram om du har eller be två polare hålla upp hojen sen e de bara o snurra på hjulet o kolla, de brukar synas om skivan slagit sig.
 
Last edited:
Nu har jag gjort premiärturen i år i alla fall..
10 mil... Euforisk som få..

MEN!
Jag behöver hjälp med en liten sak..
När jag bromsar i låga farter får jag en vibration i framgaffeln..
( Heter det latteral?? ) längdsgående..

Från 200 till 50 är det inte en tendens till det..
Från 50 till stillastående får jag ofta göra omtag för att bli av med det...

Är det styrlager??
Är det skivor??

Någon???

Jag har kört i väta!
Jag har kört på bakhjulet..

Jag känner igen betendet från min VFR som jag hade tidigare. Det kändes värst vid hårda inbromsningar när farten sjunkit ner en bit. Skivbyte löste problemet.
 
Ny på denna tråden.
Har beställt en 600rr 08 för ett par dagar sen.
Undrar vilket slipon som har bäst ljud eller passar bäst?
07an och 08an är väl likadana?
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand! :tummenupp
 
Har du testat biltemas lastoberoende relä? kostar typ 39:-


Här köpt ett nytt relä nu (Dock inte biltemas) men jag hittar fan inte var det sitter... har kollat sprängskiss på hojen utan att hitta det och jag hör inte heller att det klickar någon stans!

Nån som vet var det sitter???

edit: tror jag hittat nu, om det sitter på samma ställe som 1000rr.
mellan framlamporna...
 
Last edited:
Ville bara säga att jag va å kikade på en cbr1000rr -08 igår.. en vit och det va tamejfan det vackraste jag sett !!
Skulle lätt sälja min själv för den hojen !!

...Följ sladdarna från blinkerserna :)
 
Tja!
Vad tycker ni ?!?!.....jag har lämnat in hos proffs lackare o lackat min hugger i samma färg som fram skärmen, nu..... ni vet man blir lite tveksam på det man har gjort :)
skulle vara roligt och höra vad ni tycker har det blivit bättre?:va , Obs! orginal var det svart, bifogar bägge. Oj!! ser att det har blivit pixel ändringar när man har laddat upp bilden... tillägger..det är inga färg skiftningar i verklighet
ha d bäst :)
 

Bifogat

  • visabildiii.jpg
    visabildiii.jpg
    188.2 KB · Visningar: 122
  • DSC_0037.JPG
    DSC_0037.JPG
    118.1 KB · Visningar: 145
Lite bilder på min nya -08a
Tillbehör monterade än så länge: Leo Vince avgassystem, Cuts, Kåpglas, wheel stripes, mini blinkare bak och kapad bakskärm. (Fram och bakskärm i kolfiber kommer innom ett par veckor)

Photos011.jpg


Photos007.jpg


Photos006.jpg


Photos004.jpg


Photos003.jpg
 
Efter en tid utan hoj börjar det rycka i gashanden... Är riktigt sugen på en ´08 vit/Svart. Vet någon vad lev tiden är?

Mr Dante, vad fick du ge för sliponet? Ser sjukt snyggt ut :tummenupp
 
Efter en tid utan hoj börjar det rycka i gashanden... Är riktigt sugen på en ´08 vit/Svart. Vet någon vad lev tiden är?

Mr Dante, vad fick du ge för sliponet? Ser sjukt snyggt ut :tummenupp

Tjenare
Tror hojarna finns för leverans direkt.

Mitt system hade benämningen: FACTORY EVOII FULL-TIT./CARBON CAN WITH CARBON END CAP Pris: 6 765:-
Mycket fina ord där :tummenupp Det fanns Slip on från 3800:- från Leo Vince, hel system från 16000:-
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top