Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Jo den var igång, allt annat fungerade prima. För säkerhetens skull lät jag den står på laddning under dagen och provade för en liten stund sen igen - no change :-/

Mät.. Fram med en spänningsmätare och börja i ena änden och se vart det tar stopp. Får du kontakt i reglaget öht? Kommer elen fram från batteriet? Kommer det fram till säkringen?

Steg för steg.. Bara att sätta igång :tummenupp
 
Mät.. Fram med en spänningsmätare och börja i ena änden och se vart det tar stopp. Får du kontakt i reglaget öht? Kommer elen fram från batteriet? Kommer det fram till säkringen?

Steg för steg.. Bara att sätta igång :tummenupp


Jo det får nog blir det, är nybörjare så aningen skraj. Skulle ge mig in i att idag och lyckades ta fel på två skruvar.. resultatet blev att jag skruvade igenom den svarta skyddskåpan som sitter över hel/halvljus-knappen på vänster sida av styret.
Så nu, då jag är rädd att vatten ska sippra in i elektroniken, måste jag införskaffa en ny sådan vilket tydligen låg på 1600 om man inte finner en begagnad. Kul start på säsongen :tummenupp

Så om någon har den delen liggandes så meddela mig gärna :-)!

Nummer 5 på bilden.

F__0300.jpg
 
hoho, är på jakt efter puckar till min cbr1000rr-08. helst vill jag ha no-cut. Någon som har tips på sådana ? de får gärna inte kosta en förmögenhet ( +800:-)
 
Ska rensa upp baken på min 07a, men har väldigt svårt att välja plåthållare!!
Ska man ta med blinker, ska man .. osv...
Dessutom så har de flesta sidor man kan beställa hållare från, endast bilder på själva hållaren och man får ingen helhetsbild över hur det kommer att se ut.

Är det någon som har bilder på sin rensade bak, och kanske till o med kan tala om var de köpte sina grejjor??
Tack.
 
Last edited:
Ska rensa upp baken på min 07a, men har väldigt svårt att välja plåthållare!!
Ska man ta med blinker, ska man .. osv...
Dessutom så har de flesta sidor man kan beställa hållare från, endast bilder på själva hållaren och man får ingen helhetsbild över hur det kommer att se ut.

Är det någon som har bilder på sin rensade bak, och kanske till o med kan tala om var de köpte sina grejjor??
Tack.

Jag har bild på min som jag köpte på 24mx i mitt garage. Men jag e inte riktigt nöjd med den. Nu e jag inne på fixa ny baklampa så den hamnar under passagerar sätet som på 04-06 typ. O sen göra nåt hemma byggd till nummerplåts hållare o fäste för blinkersen...
 
Tyvärr är bakdelen ett hel**** med tanke röret sitter under sadeln......
Ofta får man modifiera lite. Ska du ha ett annat rör eller org?
Kör du org så tycker ja personligen att R&G tail tidy ser sjyst ut, evotech funkar med.
 
Som rubriken lyder.... Tänkte utrusta hojen med kraschpuckar och har surfat runt en hel del. Problemet är att jag bara har hittat sådana puckar som kräver att jag gör hål i kåporna vilket inte känns så lockande med tanke på att jag har originalkåporna på....

Någon som har tips om puckar jag kan montera utan att göra hål i kåporna? Tänker då inte på puckar o bobiner som ska fästas på gafflar/hjulaxlar/svingarm m.m utan sådana som ska fästas i ramen och skydda "mittendelen" av hojen...:D

Tack på förhand.

S-racing har så han kan ta hem krach puckar. Han har både billigare för ca 700:- men dom måste man ta hål för att få dom o passa som du säger. Sen har han en modell som du inte behöver ta hål för. Kostar dock lite mer tror det va ca 1600:-
 
Nya kraschpuckar NOCUT som fästs i motorfästet samt ny svart ruta till CBR 600 RR 07-08 SÄLJES!

Släpper det billigt, pm för pris :)
 
Hej, går det att se skillnad på en 1000RR årsmodell 2009 och 2010. Har en kille som säger att det är en 2010 men i transporstyrelsen så står det årsmodell 2009 och i trafik första gången 090601? Den har ABS men det kom ju 2009.
 
Hej, går det att se skillnad på en 1000RR årsmodell 2009 och 2010. Har en kille som säger att det är en 2010 men i transporstyrelsen så står det årsmodell 2009 och i trafik första gången 090601? Den har ABS men det kom ju 2009.

Tror abs:en kom redan 08 men det va tillval då.
 
Hej, går det att se skillnad på en 1000RR årsmodell 2009 och 2010. Har en kille som säger att det är en 2010 men i transporstyrelsen så står det årsmodell 2009 och i trafik första gången 090601? Den har ABS men det kom ju 2009.

Har den kvar den långa "armen" för regplåten så kan man skruva bort den med 3st skruvar på 10:an... på 09:an är den hel enhet med underdelen och måste således bytas hela... så det kan vara ett bra tell tale.

Tror abs:en kom redan 08 men det va tillval då.

ABS kom 09.
 
Har den kvar den långa "armen" för regplåten så kan man skruva bort den med 3st skruvar på 10:an... på 09:an är den hel enhet med underdelen och måste således bytas hela... så det kan vara ett bra tell tale.



ABS kom 09.

När
Jag snacka med en försäljare till honda sa han att det kom ut 08 och att det va tillval. Tror det kostade 10k ex me abs då.
 
När
Jag snacka med en försäljare till honda sa han att det kom ut 08 och att det va tillval. Tror det kostade 10k ex me abs då.

Inklistrat från wikipedia...

"On September 5, 2008, Honda announced the 2009 model. The bike remained much the same, in terms of engine, styling, and performance. The only significant addition was the introduction of the optional factory fitted Combined ABS (C-ABS) system originally showcased on the CBR600RR Combined ABS prototype. New, lightweight turn signals were also added."

Det tillsammans med allt annat jag läst gör att jag är väldigt säker på att det kom 09... Men jag kan ha fel.
 
Har den kvar den långa "armen" för regplåten så kan man skruva bort den med 3st skruvar på 10:an... på 09:an är den hel enhet med underdelen och måste således bytas hela... så det kan vara ett bra tell tale.



ABS kom 09.

Den är repsollackad, men det verkar finnas både 2009 och 2010. Jag har bara en bild på moppen och där är det en undertail i kolfiber, ingen reghållare, helt rensat bak. Finns det några papper som anger årsmodell, alltså inte tillverkningsår? Den gick i trafik i juni 2009, går det att få tag på 2010 redan så tidigt på året?
 
Den är repsollackad, men det verkar finnas både 2009 och 2010. Jag har bara en bild på moppen och där är det en undertail i kolfiber, ingen reghållare, helt rensat bak. Finns det några papper som anger årsmodell, alltså inte tillverkningsår? Den gick i trafik i juni 2009, går det att få tag på 2010 redan så tidigt på året?

Jag tycker det verkar väldigt konstigt med en 10:a som togs i trafik i Sverige sommaren 09...

Men en till skillnad jag kom på är väl att 10:orna har plastkåpor över motorn (iaf på vänster sida)... tror inte 09:an hade det. Men sånt är svårt att kolla på bild.

Hade jag varit du så hade jag utgått från att det är en 09:a...
 
Är det nån som har bytt packningar på gafflarna på sin hoj?
Skulel vilja ha lite trips&trix, mina börjar blöda lite :näsblod
Och vilken olja skall man ha tro? Lelles har ju fan hur många som helst, o räcker det med 1liter?
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top