Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
DwD skrev:
det beror på vad du gillar, har du kört hoj med mer än 700cc förut så _kommer_ du bli besviken på vridet. dvs den är riktigt slö när man drar iväg. men den är riktikt skön när man börjar gå över 8000varv.

jag tycker det är konstigt att honda inte tillverkar en typ cbr800rr med kanske 120hk och mer vrid. synd att dom tog bort SP-2an ur sortimentet :3freak


SP2:an finns väl ännu kvar :va

MC huset kan nog fixa din hoj med
 
Herman skrev:
Då har man beställt till detta till hojen... Lika bra när man endå är i farten....
Yoshimura
Det systemet är ju för 04-05, hoppas du kollade att det passar en 06´a. Jevligt snyggt va det iaf! :tummenupp

DwD skrev:
Är det någon firma i Stockholm som är speciellt bra på att bänka och ställa in hojjar, typ någon som har cutting edge prylar osv?, tänkte om man skulle peta in en pcIII och helsystem.
har bänkat tidigare på mcvaruhuset.. fast det var en hoj med fugge :)
Min pc3´a installerades och ställdes in på MC-Varuhuset. Är väldigt nöjd med resultatet. Vet dock att dom tog ditt nån snubbe som gjorde mappningen, av nån annledning.

/N
 
Last edited:
isse skrev:
Det systemet är ju för 04-05, hoppas du kollade att det passar en 06´a. Jevligt snyggt va det iaf! :tummenupp


Min pc3´a installerades och ställdes in på MC-Varuhuset. Är väldigt nöjd med resultatet. Vet dock att dom tog ditt nån snubbe som gjorde mappningen, av nån annledning.

/N

Jo, de ska passa de är firman som tar hem hojen som kommer att sätta på systemet. Så de ska vara lugnt... Så får man några extra hästar :banana
 
isse skrev:
Det systemet är ju för 04-05, hoppas du kollade att det passar en 06´a. Jevligt snyggt va det iaf! :tummenupp


Min pc3´a installerades och ställdes in på MC-Varuhuset. Är väldigt nöjd med resultatet. Vet dock att dom tog ditt nån snubbe som gjorde mappningen, av nån annledning.

/N

installerade dom även avgassystemet?,kommer du ihåg vad dom tog för det?


Du jag läste en tråd på cbr600rr.com där jag hittade detta.

"some pc3's have a defect that cause the engine to stall at lower rpms. usually under 4k. i just had to rma my pc3 back to dynojet (monday).

anywho, it'll smooth out the "boggin" that happens at the lower rpms. it may give u a few more horses in the mid to upper rpm range (possibly 2 more). the accelerator pump utility will also assist in smoothin out the throttle."

har för mig att du hade en liten dipp vid 4000varv,
 
Herman skrev:
Jo, de ska passa de är firman som tar hem hojen som kommer att sätta på systemet. Så de ska vara lugnt... Så får man några extra hästar :banana
Tänk på att den går snålt om du sätter på helsystem så du kommer behöva en pc3 + mappning.

DwD skrev:
har för mig att du hade en liten dipp vid 4000varv,
Alla 600´or har i princip berg o dalbana på kurvan, men helheten på kurvan blir bättre, tror jag blev av med en dipp i mellanregistret men fick en annan ganska långt ned i registret. Jag har sätt liknande resultat på andra kurvor efter helsystem.

Ang defekta pc3´s så var det fel på de första pc3´orna till 600RR, och dom byttes ut. Tror det var under 2003. Jag köpte min 2005 och den har inte haft några problem.

Accelerator pump programvaran har jag testat men tog bort den igen eftersom jag hörde att den sabbar mappningen, skulle gärna höra fler åsikter om denna.

edit: kollade och det stämmer, blev av med en dipp vid 7k rpm och fick en vid 4k rpm, men när är man där nere o fiser? :D

/N
 
Last edited:
isse skrev:
Alla 600´or har i princip berg o dalbana på kurvan, men helheten på kurvan blir bättre, tror jag blev av med en dipp i mellanregistret men fick en annan ganska långt ned i registret. Jag har sätt liknande resultat på andra kurvor efter helsystem.

Ang defekta pc3´s så var det fel på de första pc3´orna till 600RR, och dom byttes ut. Tror det var under 2003. Jag köpte min 2005 och den har inte haft några problem.

Accelerator pump programvaran har jag testat men tog bort den igen eftersom jag hörde att den sabbar mappningen, skulle gärna höra fler åsikter om denna.

edit: kollade och det stämmer, blev av med en dipp vid 7k rpm och fick en vid 4k rpm, men när är man där nere o fiser? :D

/N


just när man drar iväg så är man ju nere på 4k varv :hihi .
kollar om jag hittar mer om accpump'en... tyckte du det gjorde någon skilland med eller utan den programvaran?


edit:4k varv på cbr600rr är ju bara lite felaktigt hög tomgång.. :rofl
 
Last edited:
DwD skrev:
just när man drar iväg så är man ju nere på 4k varv :hihi .
kollar om jag hittar mer om accpump'en... tyckte du det gjorde någon skilland med eller utan den programvaran?

edit:4k varv på cbr600rr är ju bara lite felaktigt hög tomgång.. :rofl
Jag kan inte säga att jag märkte nån skillnad, jag upplevde att det blev lite lättare att göra PÅ/AV/PÅ wheelies men det var bara en känsla, det är 10gg enklare o koppla upp den ändå :tungan
Jag plockade bort den eftersom jag inte vill att den skulle störa min mappning som ju borde vara så nära perfekt det går att komma. Läste lite om den på forum i usa och det verkade inte finnas några klara besked, så den får nog vara av även i fortsättningen.

/N
 
i vilket moment ska motofästena dras med på 600:an.

bytte mina puckar och nu vet jag inet hur hårt jag ska dra :(
 
Håller på att kolla upp priser på Yoshi RS-5,vet ni av några bra siter som levererar till sverige?.. spelar ingen roll om det är i usa.
 
Gottis skrev:
i vilket moment ska motofästena dras med på 600:an.

bytte mina puckar och nu vet jag inet hur hårt jag ska dra :(

Satte just fast puckar 55Nm i dom 2 främre den vä är bult och den högra insex

Sen ska överfallet dras 27 nm efteråt
 
DwD skrev:
Håller på att kolla upp priser på Yoshi RS-5,vet ni av några bra siter som levererar till sverige?.. spelar ingen roll om det är i usa.
jag har köpt ett slipon från nygrens motor i ronneby,5000kr.tel 0708-227113 peter nygren heter killen där.mvh tony :tummenupp
 
Hallå grabbar vet ni om kåpstaget fram är det samma 03-04:a som 05
 
Kamouflage

Fick idag härliga vårkänslor 18 grader i solen :banana

Monterat kraschkåporna kamoflerade mot snödrivorna :hihi monteringen var mer jobb än jag trodde men lärorikt och nu ska dom in till lackering och ska jobba med det övriga under tiden.

Ska försöka fixa med lysen och blinker som man lätt kan ta av och på någon som har ett förslag ?.

Edit: hur f.n stavas kamouflage är det rätt ?
 

Bifogat

  • CBR VInter.JPG
    CBR VInter.JPG
    134.9 KB · Visningar: 132
  • CBR vinter 1.JPG
    CBR vinter 1.JPG
    125.8 KB · Visningar: 143
Last edited:
Drevning

CBR600RR är ganska högt drevad orginal 16-42 tänkte ge mig på 15-43/44 vad har ni för erfarenheter av detta?

Vad har ni för fjädring setup på era RR ?
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top