Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
antagligen syftar dom på att du får plocka bort luftburken och släppa på justeringen vid trottelspjällen för att vajern ska räcka till, det fick jag göra...
R6-trottel minskar fullutslag till 1/6 mot 1/4 på orginaltrotteln iaf.

Du menar att vajern är förkort annars?
 
http://cgi.ebay.co.uk/CBR1000RR-CBR...95?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35af801fa3

Finns det olika sorter på hrc´s snabbgas? Alltså hur mycket man måste vrida på rullen..
Och sen står "THIS KIT CAN BE USED WITH ORIGINAL CABLES WITH SMALL MODIFICATION" Nån som vet va den där lilla modifikationen är?

Är osäker, men tror inte att det finns olika utväxlingar. Dock säljs det olika "paket" med bara snabbgas , snabbgas + vajrar, snabbgas + vajrar + ? etc

När jag köpte HRC till min 600 -07 och använde original gasvajrar så behövde jag släppa maximalt på justeringen till vajern vid insuget. Sedan fick jag slipa ner "stoppen" i änden på vajern som man sätter fast den med i gasrullen, då HRC har ett smalare hus vilket gör att original vajer inte får plats. (OBS! slipa lite extra så att vajern inte fastnar i huset!!)
 
Jag har inte läst en bråkdel av denna tråden men skulle vilja ställa en däcksfråga som lyder:
Det sitter normalt, enligt spec troooor jag, 190/50 bak på en CBR1000RR -04.
Om jag monterar ett 190/55 istället, hur ändras uppförandet på hojen?
Jag tänker då på lite tuffare körning som t.ex. banåka.
 
Jag har inte läst en bråkdel av denna tråden men skulle vilja ställa en däcksfråga som lyder:
Det sitter normalt, enligt spec troooor jag, 190/50 bak på en CBR1000RR -04.
Om jag monterar ett 190/55 istället, hur ändras uppförandet på hojen?
Jag tänker då på lite tuffare körning som t.ex. banåka.

Det är ju ingen enorm skillnad men teoretiskt blir det lite kvickare styrning. Jag har beställt 190/55 till min -07 nu (Dunlop Sportsmart).
 
Nån som vet åt vilket håll växlarna sitter? Asså om man vrider den runda som går ut från växeln till höger, växlar man upp lr ner då? Nån som fattar? :)
 
Nån som vet åt vilket håll växlarna sitter? Asså om man vrider den runda som går ut från växeln till höger, växlar man upp lr ner då? Nån som fattar? :)

Pekar den mot fotpinnarna har du vanlig växling.
Vänder man på den torde man få rejsväxling om du fattar?? :tummenupp
 
Vart fick du dom priserna ifrån? Har du ett art nr? Lr vad dom heter.

CBR1000RR Fireblade - CBR1000RR8 - 2008 - ED
64541-MFL-000 STAG , H. UNDRE TORPED 1 38,00 38,00
64542-MFL-000 STAG , V. UNDRE TORPED 1 38,00 38,00
64543-MFL-000 STAG , MITTENTORPED 2 28,80 57,60

Summa exkl. moms 133,60 SEK
Moms 33,40
Summa inkl moms 167,00 SEK
 
Någon som vet om en cbr1000rr-07 går igenom besiktningen med ett yoshi rs-5?
 
När jag ändå håller på: Vad finns de för schyssta däck att slänga på hojen? Jag vill ju ha så bra grepp som möjligt men måste vara ett däck som klarar lite längre resor också för ser ut som jag ska göra några turer på iaf 60-70mil enkelresa =S
 
tänkte dela med mej av ett tips för er som håller på att installera LED-blinkers. Hittade ett variabelt blinkersrelä som är VÄLDIGT enkelt att installera på hojen.
Finns i 'plug n play'-variant för ett par CBR-modeller där det bara är att koppla ur originalrelät och sen klicka i det nya.
Om man som jag har en cbr600rr 2004 som inte finns med i listan, så får man bara koppla om 2 futtiga sladdar, tar 15 minuter om man är långsam :)
Mitt relä skickade dom hem med vanligt vadderat kuvert vilket gjorde att posten inte besvärade sej att lägga på tull och moms som på paket. Kostar typ 120kr + frakt, billigt för en så pass smidig lösning :) Rekommenderas! :tummenupp

Gå in och kolla på http://www.customled.com/products/flasher_relay/flasher_relay.htm
Exempelfilm: http://www.youtube.com/watch?v=1f8CxS9Cf9s
 
Någon som vet om en cbr1000rr-07 går igenom besiktningen med ett yoshi rs-5?

Är dämparen hyffsat ny ska de gå.
Min 600 gick igenom första gången jag besiktigade den.
2 år senare sa dem stopp direkt, då lät den jävla fint men mkt av ullen var väck.
 
Är dämparen hyffsat ny ska de gå.
Min 600 gick igenom första gången jag besiktigade den.
2 år senare sa dem stopp direkt, då lät den jävla fint men mkt av ullen var väck.

Hmm svårt att säga, hojen är helt nyinförskaffad så ingen aning om hur länge det har suttit på.. Får nog köpa en db-killer att stoppa i. Det är värt dom kronorna för att slippa byta ut det:)
 
Har köpt ett baklyse med integrerade blinkers från ebay, men är osäker på hur inkopplingen ska göras. baklyset har 5st kablar, 3st kortrare röd,grön och svart och sen 2st längre som är gula. Jag gissar att dom gula går till blinkers men vill helst inte koppla fel. Detta är då till en 600rr 04.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top