Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Ingen som tagit väck sina speglar och blinkers fram, och monterat några snygga blinkers över hålen till backspegelbultarna?
Hittar inga bra kåpmonterade blinkers med tillräckligt mycket ljus, och som inte är enormt stora.

Finns massa olika på ebay.

Är inte backspeglar rätt bra att ha i trafiken, eller är det bara jag som är slö och inte orkar vrida kroppen 180 grader? =D

Ingen som tagit väck sina speglar och blinkers fram, och monterat några snygga blinkers över hålen till backspegelbultarna?
Hittar inga bra kåpmonterade blinkers med tillräckligt mycket ljus, och som inte är enormt stora.

Jag har ett par små på sidan av kåpan som syns bra.

Blink.jpg

Jag har ett par små på sidan av kåpan som syns bra.

OK, antar att ni har dem ute på HC, kommer ut och kollar nån dag.

Visst kan det vara bra med speglar, men har kört utan i ett par år nu och är van att vrida huvudet som en uggla.
Kommer montera minimala under kåpan och kolla under armen, slänger upp bilder när det är klart.

Skulle vilja ha en växelindekator på min cbr600rr 2006 någon som har nått tipps på nån?
hittade några på bikersneed.se borde väll finnas fler eller?

skulle hälls slippa klippa av kablar och grejer från original el-härvan
// 7aan

hej på er är det nån som har en uppsättning fälgar bättre beg , till en 1000 rr 07 skulle jag bli glad om ni hörde av er mvh roger

Ska åka och köpa en CBR 1000 Fireblade -04 imorgon, är det något speciellt man ska kolla upp på denna modellen vid köp? Det va ju första året för CBR 1000 så det kanske finns några garantiåtgärder som ska vara gjorda eller liknande?

Andra vanliga fel man ska kolla efter?

Har aldrig kört en CBR1000RR, men har varit nöjd med både 929:an och 954:an så hur fel kan det bli? Impulsköp is the shit :D

Lufttryck i era däck?
Jag har precis bytt och fick 2,4 fram och bak på mina.

Äre för mkt/lite?
Vad rekommenderas till vanlig stads/trafikkörning? :)

Tja, har precis skaffat mig en 1000rr -08 och funderar på extra fälgar.
Har extra till min 600rr -07.
Passar framfälgen från 600rr -07 på en 1000rr -08?

06-07 1000rr ska visst passa om man svarvar ner dom ett par mm?

dunderhonug: är det inte samma rekomenderade tryck på cbr600an som cbr1000 och cb600, då säger manualen 2.9 bak och 2,5 fram.
Många verkar tycka det är mycket, men jag har kört med det sen i maj och är helt nöjd (dom senaste dagarna när det varit kallt o 3-4hg lägre tryck har det märkts till det sämre helt klart)

Inte för man bruakr få mycket användbara svar här i tråden, men är det nån som har koll på om subframen till -08/09 har samma hålbild på infästningsbultarna som -06/07. (jag vill altså montera nyare tail på min -06a)

Last edited:
dunderhonug: är det inte samma rekomenderade tryck på cbr600an som cbr1000 och cb600, då säger manualen 2.9 bak och 2,5 fram.

Kanske inte att rekommendera för aktiv körning men touringåka funkar det väl för, eller om man kör med skjuts då man kan behöva lite extra. 2.2fram 2.5bak är en bra kompromiss tycker jag för grepp/livslängd. Har fått ut 600 mil hittills av mina PP 2ct har nog 200 mil kvar, inte lagligt tempo.. :näsblod

mina pilot road 2ct har gått över 1200 mil med rekomenderat tryck utan något alvarligt felslitage och en bit kvar på bakdäcket...
Jag tycker som sagt däcket blir sladdrigt med lägre tryck (som nu bär det blivit kallt på kvällarna) men så gör jag inga dödsföraktande nerlägg heller.
Sen kan man ju fråga sig varför honda skulle rekomendera ett däckstryck som är åt skogen på sin SS-hoj...

Många verkar tycka det är mycket, men jag har kört med det sen i maj och är helt nöjd (dom senaste dagarna när det varit kallt o 3-4hg lägre tryck har det märkts till det sämre helt klart.

Tack, när jag inte fick svar igår här ställde jag också frågan i en "däck-tråd" och fick precis samma råd om luftryck, dvs 2,5 fram/2,9 bak från 2 andra medlemmar här.
Du är den tredje som säger samma sak vilket känns tryggt och därför tänker jag följa ert råd.
Tack! :)

Nu är man ägare till en CBR1000RR -04, helt original och i toppskick. Imponerad av den jämna effekten i motorn, körde 7mil med den idag i strålande höstväder.

Sen blev det tvättning, vaxning och lite fotografering.

Bifogat

• fronten 2.jpg
    fronten 2.jpg
    188.8 KB · Visningar: 62
  • från sidan 2.jpg
    från sidan 2.jpg
    237.3 KB · Visningar: 105
  • fronten.jpg
    fronten.jpg
    222.2 KB · Visningar: 67
  • bakifrån.jpg
    bakifrån.jpg
    141.8 KB · Visningar: 62
  • Cuts.jpg
    Cuts.jpg
    112.5 KB · Visningar: 67
  • från  sidan.jpg
    från sidan.jpg
    215.3 KB · Visningar: 86
Last edited:
Nu är man ägare till en CBR1000RR -04, helt original och i toppskick. Imponerad av den jämna effekten i motorn, körde 7mil med den idag i strålande höstväder.

:tummenupp Fin hoj! fast den är så gammal ;) Jag gillar dom vita fälgarna...

Man tackar! Ja, dom vita fälgarna lyfter utseendet en hel del. Hojen känns och ser ut som ny, inga glapp eller missljud nånstans.

Givetvis är det grått och duggregn idag när man är ledig....

Kanske inte att rekommendera för aktiv körning men touringåka funkar det väl för, eller om man kör med skjuts då man kan behöva lite extra. 2.2fram 2.5bak är en bra kompromiss tycker jag för grepp/livslängd. Har fått ut 600 mil hittills av mina PP 2ct har nog 200 mil kvar, inte lagligt tempo.. :näsblod

Jag har haft mina Pilot road 2ct i två säsonger nu...
Den enda gången jag inte har 2.5 fram o 2.9 bak är när jag är på bana o det är varmt som fan...
På gotland i somras ändrade jag inte då det enbart var 14 grader ute...
Däcken är det fortfarande inge fel på...
Nu är jag iofs ingen räcerförare (lite knäskrap på bana är det men annars fisåker jag *asg*) men det funkar klockrent att köra på det rekommenderade trycket... :D

fan va snygg! vill oxå ha en 1000!!!! :tuttar

har en liten fråga oxå! Vad är det för skillnader på 600rr 04 och 05 förutom framdämparen som man tydligt ser. :va

fan va snygg! vill oxå ha en 1000!!!! :tuttar

har en liten fråga oxå! Vad är det för skillnader på 600rr 04 och 05 förutom framdämparen som man tydligt ser. :va

Tackar, du hittar fler bilder på den i mitt garage :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...