Hej
Roligt att det är fler som vågar köra med 150cc. Jag slipade ner min cylinder 1mm och det fungerar utan problem. Jag har inte behövt byta munstycken i min men man behöver ändra lite på nålen i förgasaren och tändningen. Effekt ökning blir det
specielt på låga varv, så nu har jag problem med att kopplingen vill slira.
Lycka till
Roligt att det är fler som vågar köra med 150cc. Jag slipade ner min cylinder 1mm och det fungerar utan problem. Jag har inte behövt byta munstycken i min men man behöver ändra lite på nålen i förgasaren och tändningen. Effekt ökning blir det
specielt på låga varv, så nu har jag problem med att kopplingen vill slira. Lycka till
, när den är kall tar det dock några minuter innan v cylinder hoppar igång. Den har verkligen fått mera ork på lågvarv men har fortfarande ingen kul tomgång, ska leta nya förgasare. Hur ser dina stift ut? om den går rent när den är kall kan det ju va att den går för fett om den börjar hacka när den är varm. Försök kolla om det gäller båda cyl. Är det nåt med tändingen borde ju bara en cyl bli drabbad först. Man kan skifta kablarna vid kondensatorerna och se om felet byter cyl, om inte - inge fel på dom. Om ventilspelet är för litet kan det ju oxå bli värre när den är varm (ska va 0.05 båda ventil) Jag kör med 0.07 ca eftersom jag slipat in vent och dom ev "sätter" sig lite i säterna första milen.