Honda CB1000RA kontra Yamaha FZ1

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Sådär ja!!! Impulsköp :banana
Glöm inte att kolla försäkringen bara.

Rekommenderar fortfarande att vara lite kall o provköra lite olika hojar men jag förstår dig ändå :)

”Denna modell kan bara trafikförsäkras”. Svedeas svar på nätet. Får ringa men gissar att det är omöjligt att ha en helförsäkring på den där. Men alltså åhhh, den är ju hur häftig som helst! Skulle lätt byta ut alla nakna om jag kunde köpa den, tom utan provkörning!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
”Denna modell kan bara trafikförsäkras”. Svedeas svar på nätet. Får ringa men gissar att det är omöjligt att ha en helförsäkring på den där. Men alltså åhhh, den är ju hur häftig som helst! Skulle lätt byta ut alla nakna om jag kunde köpa den, tom utan provkörning!

Det är så det ska kännas när man hittat sin hoj. :tummenupp Argument funkar inte. Specifikationer funkar inte. Jämföra med andra hojar funkar inte.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Det är bara länsförsäkringar, trygg hansa, folksam å kanske någon till som försäkrar sporthojar. jag har min R6 hos länsförsäkring.
 

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Trygghansa, 1075 kr i månaden alt 1769 kr med avställningsförsäkring. Rätt överkomligt ändå!
Passade på att flytta bil,hem ich olycksfall til Trygg-Hansa för de var billigare än de jag har idag! Med alla försäkringar där får jag rabatt med 5% dvs 100 kr i månaden totalt så får la se vad det blir för hoj tillslut :tungan

Frågan är vad jag har mest glädje av, en Sporthoj eller en Steethoj?
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Klart du ska köra sportis om det nästan bara blir nöjesturer. Om du ställer av och på så blir försäkringen mycket överkomlig lycka till
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trygghansa, 1075 kr i månaden alt 1769 kr med avställningsförsäkring. Rätt överkomligt ändå!
Passade på att flytta bil,hem ich olycksfall til Trygg-Hansa för de var billigare än de jag har idag! Med alla försäkringar där får jag rabatt med 5% dvs 100 kr i månaden totalt så får la se vad det blir för hoj tillslut :tungan

Frågan är vad jag har mest glädje av, en Sporthoj eller en Steethoj?

Det som får dig att dra på stället och ge dig ut och köra mest är det som ger mest glädje.
För mig är det sporthoj för tillfället. Det har varit andra typer av hoj tidigare, och kommer garanterat att ändra sig igen.
Blev du omgwtfdökär i cbr600rr så köp en, kör den tills du blir kär i något annat och byt. Det är ju inte något som ska vara för evigt.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
fast var det inte lite mkt pengar för en 08? kanske går att pruta iofs och jag har nog inte koll på vad dom ska kosta heller när allt kommer omkring
 

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Vet inte? Stora servicen är gjord och den är extrautrustad, vad säger övriga?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Sitter och väntar på att få svar om mitt bud på Street Triplen jag kollade på igår. Lite nervöst ändå!
Den va jättefin ??
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Va? Skulle du omlackera en ducati med Nicky Hayden tema? What? Nä, men hallå.... :(:(
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top