Honda CB1000R-tråden

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Flytta fotpinnar

Är det någon som köpt ny fotpinnesats? Blir det bra? Känns som man kör med highway pegs ibland...
 

mike85

Mike
Gick med
26 Apr 2011
Ort
Värnamo
Hoj
2009 Yamaha YZF R6
Xess.jpg

Tjena!

Nybliven cb1000 ägare (ganska i alla fall) efter att ha sålt R6an. Köpte Mickes grymming, riktigt fin :) Synd bara på det dåliga vädret nu!! Jag har läst igenom tråden lite men hittade inget inlägg om denna hojen designad av Rossocromo. Verkar vara någon inspiration för den röda färgkombinationen som kom 2010? Hur som helst, så JÄVLA snygg med kolfibern som lyser igenom lacken :yoparty

Någon som vet vart man får tag i fotpinnarna (hela kitet)? Finns inte på deras sida i alla fall.

/Micke
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
jag funderar på en -09 cb1000r, men har inte möjlighet att prova nån då man bor där man bor, har nån testat en sån där lite högre fly screen och vet om dom hjälper nåt? kan man ligga och marscha 150-160kmh?
kommer jag som är ca181cm att sitta bra på den? (normalt bygd)
 

MrSmooth

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Norrköping
Hoj
Honda CB1000RA, -09
Jag är 194 cm och denna hoj passar mig bra. Flyscreen har jag aldrig provat, men för mig handlar inte nakenhoj om att åka fort. De gånger jag kör lite fortare så funkar det ändå.
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
okej det låter ju bra, men här i norr har vi långa avstånd så då känns det bra att kunna ligga på lite ibland :)
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Tja på er.
Jag har sålt min hoj men har lite grejer kvar. Byta mot nåt kul kanske.
1 ny soppatank svart CB1000R
1 depåställ för CB1000R för enkelsving
1 service handbok CB1000R
Bytesvärde ca3000:-
Radiostyrd bil tex.

Mvh Micke
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
View attachment 358408

Tjena!

Nybliven cb1000 ägare (ganska i alla fall) efter att ha sålt R6an. Köpte Mickes grymming, riktigt fin :) Synd bara på det dåliga vädret nu!! Jag har läst igenom tråden lite men hittade inget inlägg om denna hojen designad av Rossocromo. Verkar vara någon inspiration för den röda färgkombinationen som kom 2010? Hur som helst, så JÄVLA snygg med kolfibern som lyser igenom lacken :yoparty

Någon som vet vart man får tag i fotpinnarna (hela kitet)? Finns inte på deras sida i alla fall.

/Micke

Hallå!

Nyfiken fråga: Var du ute och åkte i Nässjö trakten igår? Om du dvs har en röd cb1000r? inte ofta man får se en sån guldklimp i dessa trakter! =)
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Halloj! Nå'n som vet vad ett Yoshi halvsystem R-77 kostar i Sverige? Behöver man mappa om efter?
 

sndMrk

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2010
Ort
La
Hoj
Honda CB1kRA
Halloj! Nå'n som vet vad ett Yoshi halvsystem R-77 kostar i Sverige? Behöver man mappa om efter?

Inte sett det i Sverige. Jag köpte mitt R77-d från USA. 4500 SEK inkl frakt och tull avgifter. Då skall det tilläggas att jag fick värdet sänkt.
 

Ripley

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2012 monster 796
Tjo, tog kortet i höstas och har bara kört farsans gammla honda SLR, häromveckan va jag in på en honda återförsäljare, sneglade på en cb1000 och efter 2 minuter va jag tvungen att fråga om jag fick testa deras demohoj. OMG jag är kär helt underbart fantastiskt 100% glädje och nöje ! :fakta kan bara säga att om inte alla dagens nya hojar är så underbara så måste jag säga att ni alla som köpt cb måste gjort världens kap :) men min igentliga fråga till er är om ni brukar skutsa era fruar/sambos/gubbar flickvänner etc..... och hur är det ?? sitter dom bra gnäller dom ?? tror ni sambon sitter bra på en dagstur på cirka 20 mil ? eller får man höra gnäll gnäll åter gnäll ?? sadeln ser ju inte mycket för världen liten å jävlig. någon som brukar skjuttsa på eran cb ??
/Andreas
 

Tommy.exe

Guest
Näe, hojen är MIN och att köra hoj är MITT. Hon får stanna hemma.

Hon har EGNA intressen, där HON får vara själv. :)
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Min tjej har åkt med en hel del!
Det enda hon har klagat på är att det är lite stötigt
Vid hålorna samt att jag kör för sakta!!!
Å då riskerar jag ändå körkortet hela tiden:yoparty
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Precis pyntat handpengen på en vit 2011:a! Känner sjukt nöjd! Speed Triplen blev stulen för några månader sedan o det blev klart med lösen av fb idag. Ska bli skitkul att köra radfyra :)
Tråkig historia som ändå slutar glatt!
 

Ripley

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2012 monster 796
Jag och tjejen va och tittade i lördags på cb'n som jag är sugen på, vi provsatt båda samtidigt och hon sa att det kändes helt ok, tror faktiskt att hon också blev lite kär i hojens utseende :)

Precis pyntat handpengen på en vit 2011:a! Känner sjukt nöjd! Speed Triplen blev stulen för några månader sedan o det blev klart med lösen av fb idag. Ska bli skitkul att köra radfyra
Tråkig historia som ändå slutar glatt! en vit 2011 e vad jag också sucktar efter, står där i butik å skriker köp mig!!! :banana
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Det är lite lugnt i denna tråden tycker jag! Men vi vet ju alla varför!
Visdom har en cb 1000 har inte tid med sånt här internet tjöt.
Vi är ute och åker på en underbar hoj:)
 

Sear

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Har haft 2012, CB1000R
Instämmer!

För er i Stockholm så blir det samling ikväll på nerlagda macken i Tungelstad kl 18:30 för vidare färd runt slingerbulten och sedan tillhörande fika på Rosen med hojsnack.

Bombar och kör så det ryker gör vi på banan! :såjaponken

Drive safe

http://cb1000r.se/forum.php
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top