Honda CB1000R-tråden

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Då så...1200 mil på mätaren en kass packbox i framgaffel och ett plast lock på högersida som flyger upp i hastigheter över 120:mad: :huvet
Det är väl Italienarna som rökat på vid montering. Jag ska då inte pröjsa för detta väl...?
Anners den bästa mc´n i min ägo, änså länge. Motorn blir man mer och mer förälskad i:kär

Visst är den en fin motor!
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Vart köper man det o måste katten bort då kanske nån vet priset?

Jag gav cirka 3900 för power commander v.Skulle tro att dom flesta mc handlare kan skaffa fram en till dig.Men utan mappning gör den ingen nytta.
Att låta katten sitta kvar var aldrig något som var aktuellt för mig.
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
pc v

OK har beställt nu pc v bort med katten mappning i Dynobänk hos järvsö motor hoppas det blir den skillnaden som påstås i trådarna här
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
OK har beställt nu pc v bort med katten mappning i Dynobänk hos järvsö motor hoppas det blir den skillnaden som påstås i trådarna här

Skillnad blir det men det men det man mest märker är en jämnare gång.Tidigare så tvekade min på hög växel och lite gas dvs jämn fart 3 eller 4 tusen varv.Det försvann efter mappningen.Visst några hästar extra blev det också men den stora vinsten är att motorgången blev mycket jämnare.Fick rådet att antingen gå hela vägen med pc-v luftfilter avgassystem - katt eller att låta den vara original.Tror att det är ett ganska bra tips i alla fall.Det som avgjorde i mitt fall var att 5 års garantin fortfarande gäller trots alla ändringar.
Och det var det första som försvann på min förra cykel så fort jag bytte avgassystem och filter.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
2010 års färger:

MCB1020103BA_w800.jpg


MCB1020103WA_w800.jpg


MCB1020103EB_w800.jpg


MCB102010SRA_w800.jpg


Röd/Svart var riktigt snygg!!

MCB102010XRAG_w800.jpg


MCB102010ARH_w800.jpg


MCB102010ARG_w800.jpg
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
pc v

Ok men för närvarande så finns inget kn- filter till cb 1000r själva filtret ger inte nån större skillnad att katten ska bort och dyno mappning är väl det som ger mest o slipon förståss
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Några korta frågor till er CB1000-ägare som har koll på läget! :)

1. Vad kostar ett RTG-kit hos Honda när man köper hojen ny?

2. Ni som har bytt avgassystem på era. Har ni enbart bytt slipon eller bytt hela systemet. Jag antar att man köper ett helsystem om man vill plocka bort katalysatorn, eller sitter den i den feta originalpipan? Vad kostar ett slipon kontra helsystem till en CB1000?

3. Hur långt räcker orginaldäcken, om nu någon redan slitit ut sina?

/Danne
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Några korta frågor till er CB1000-ägare som har koll på läget! :)

1. Vad kostar ett RTG-kit hos Honda när man köper hojen ny?

2. Ni som har bytt avgassystem på era. Har ni enbart bytt slipon eller bytt hela systemet. Jag antar att man köper ett helsystem om man vill plocka bort katalysatorn, eller sitter den i den feta originalpipan? Vad kostar ett slipon kontra helsystem till en CB1000?

3. Hur långt räcker orginaldäcken, om nu någon redan slitit ut sina?

/Danne

Hej

Mina orginaldäck höll 350 mil bak, bytte fram samtidigt för jag satte på Dunlop Roadsmart

det andara du frågar om vet jag inte, men det kan nog någon annan svara på.

Lycka till
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Hej

Mina orginaldäck höll 350 mil bak, bytte fram samtidigt för jag satte på Dunlop Roadsmart

det andara du frågar om vet jag inte, men det kan nog någon annan svara på.

Lycka till

Min BT015 bakdäck fick punka så jag har ingen aning hur länge det hade hållit. Bytte till en BT021 men ångrar det.

Hur känns dina Roadsmarts? Är sugen på att prova dem, kan du jämföra med original BT015? De gillade jag så jag har jag svårt att välja mellan Roadsmarts, BT-016, eller kanske nåt annat.
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
avgasrör

Har beställt powercommander v till min och borttagning av katten finns då ett ersättningsrör för 2500kr kan tillägga atta jag har gp pro leo vince sen tillkommer bänkning i dynojet just för min hoj
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Några korta frågor till er CB1000-ägare som har koll på läget! :)

1. Vad kostar ett RTG-kit hos Honda när man köper hojen ny?

2. Ni som har bytt avgassystem på era. Har ni enbart bytt slipon eller bytt hela systemet. Jag antar att man köper ett helsystem om man vill plocka bort katalysatorn, eller sitter den i den feta originalpipan? Vad kostar ett slipon kontra helsystem till en CB1000?

3. Hur långt räcker orginaldäcken, om nu någon redan slitit ut sina?

/Danne

2.Jag har accra helsystem dvs. ersättnings rör för katten + slipon.Sätter man bara på ett slipon ger det ingen effekt men skönt ljud.Plockar du bort katten så krävs det att du skaffar powercommander och en mappning.Jag har även nytt luftfilter för bättre andning.Kostnad accra 8995 kr men det räcker ju som sagt inte så totalkostnaden slutade på 16300 kr.
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
powercommander

2.Jag har accra helsystem dvs. ersättnings rör för katten + slipon.Sätter man bara på ett slipon ger det ingen effekt men skönt ljud.Plockar du bort katten så krävs det att du skaffar powercommander och en mappning.Jag har även nytt luftfilter för bättre andning.Kostnad accra 8995 kr men det räcker ju som sagt inte så totalkostnaden slutade på 16300 kr.

Hur upplever du skillnaden förre o efter bänkning/mappning
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Hur upplever du skillnaden förre o efter bänkning/mappning

Ja det är ingenting som jag ångrar direkt.Den tvekan som tidigare fanns vid jämn gas är borta efter mappningen.Man kan säga att så här skulle den varit redan från fabriken.Det känns som att körbarheten har ökat och att effekten finns där den ska vara dvs den matar på ganska bra.Bensinförbrukningen efter mappningen 0,55 lagligt och 0,65 vid :tummenupp.
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Ja det är ingenting som jag ångrar direkt.Den tvekan som tidigare fanns vid jämn gas är borta efter mappningen.Man kan säga att så här skulle den varit redan från fabriken.Det känns som att körbarheten har ökat och att effekten finns där den ska vara dvs den matar på ganska bra.Bensinförbrukningen efter mappningen 0,55 lagligt och 0,65 vid :tummenupp.

Har du ingen bild att lägga upp från dynojet-et
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Min BT015 bakdäck fick punka så jag har ingen aning hur länge det hade hållit. Bytte till en BT021 men ångrar det.

Hur känns dina Roadsmarts? Är sugen på att prova dem, kan du jämföra med original BT015? De gillade jag så jag har jag svårt att välja mellan Roadsmarts, BT-016, eller kanske nåt annat.

Tycker att Roadsmart är ett av dom bästa däcken jag kört med. Inga problem med greppet och dom är snabbstyrda. Vara ca. 700-800 mil mkt. aktiv körning. Inte kört bana, men knäskrap i rondellen med nerlägg så svallerpinnarna åkte all världens väg:D.
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top