Honda CB1000R-tråden

Då så...1200 mil på mätaren en kass packbox i framgaffel och ett plast lock på högersida som flyger upp i hastigheter över 120:mad: :huvet
Det är väl Italienarna som rökat på vid montering. Jag ska då inte pröjsa för detta väl...?
Anners den bästa mc´n i min ägo, änså länge. Motorn blir man mer och mer förälskad i:kär

Visst är den en fin motor!
 
Vart köper man det o måste katten bort då kanske nån vet priset?

Jag gav cirka 3900 för power commander v.Skulle tro att dom flesta mc handlare kan skaffa fram en till dig.Men utan mappning gör den ingen nytta.
Att låta katten sitta kvar var aldrig något som var aktuellt för mig.
 
pc v

OK har beställt nu pc v bort med katten mappning i Dynobänk hos järvsö motor hoppas det blir den skillnaden som påstås i trådarna här
 
OK har beställt nu pc v bort med katten mappning i Dynobänk hos järvsö motor hoppas det blir den skillnaden som påstås i trådarna här

Skillnad blir det men det men det man mest märker är en jämnare gång.Tidigare så tvekade min på hög växel och lite gas dvs jämn fart 3 eller 4 tusen varv.Det försvann efter mappningen.Visst några hästar extra blev det också men den stora vinsten är att motorgången blev mycket jämnare.Fick rådet att antingen gå hela vägen med pc-v luftfilter avgassystem - katt eller att låta den vara original.Tror att det är ett ganska bra tips i alla fall.Det som avgjorde i mitt fall var att 5 års garantin fortfarande gäller trots alla ändringar.
Och det var det första som försvann på min förra cykel så fort jag bytte avgassystem och filter.
 
2010 års färger:

MCB1020103BA_w800.jpg


MCB1020103WA_w800.jpg


MCB1020103EB_w800.jpg


MCB102010SRA_w800.jpg


Röd/Svart var riktigt snygg!!

MCB102010XRAG_w800.jpg


MCB102010ARH_w800.jpg


MCB102010ARG_w800.jpg
 
pc v

Ok men för närvarande så finns inget kn- filter till cb 1000r själva filtret ger inte nån större skillnad att katten ska bort och dyno mappning är väl det som ger mest o slipon förståss
 
Några korta frågor till er CB1000-ägare som har koll på läget! :)

1. Vad kostar ett RTG-kit hos Honda när man köper hojen ny?

2. Ni som har bytt avgassystem på era. Har ni enbart bytt slipon eller bytt hela systemet. Jag antar att man köper ett helsystem om man vill plocka bort katalysatorn, eller sitter den i den feta originalpipan? Vad kostar ett slipon kontra helsystem till en CB1000?

3. Hur långt räcker orginaldäcken, om nu någon redan slitit ut sina?

/Danne
 
Några korta frågor till er CB1000-ägare som har koll på läget! :)

1. Vad kostar ett RTG-kit hos Honda när man köper hojen ny?

2. Ni som har bytt avgassystem på era. Har ni enbart bytt slipon eller bytt hela systemet. Jag antar att man köper ett helsystem om man vill plocka bort katalysatorn, eller sitter den i den feta originalpipan? Vad kostar ett slipon kontra helsystem till en CB1000?

3. Hur långt räcker orginaldäcken, om nu någon redan slitit ut sina?

/Danne

Hej

Mina orginaldäck höll 350 mil bak, bytte fram samtidigt för jag satte på Dunlop Roadsmart

det andara du frågar om vet jag inte, men det kan nog någon annan svara på.

Lycka till
 
Hej

Mina orginaldäck höll 350 mil bak, bytte fram samtidigt för jag satte på Dunlop Roadsmart

det andara du frågar om vet jag inte, men det kan nog någon annan svara på.

Lycka till

Min BT015 bakdäck fick punka så jag har ingen aning hur länge det hade hållit. Bytte till en BT021 men ångrar det.

Hur känns dina Roadsmarts? Är sugen på att prova dem, kan du jämföra med original BT015? De gillade jag så jag har jag svårt att välja mellan Roadsmarts, BT-016, eller kanske nåt annat.
 
avgasrör

Har beställt powercommander v till min och borttagning av katten finns då ett ersättningsrör för 2500kr kan tillägga atta jag har gp pro leo vince sen tillkommer bänkning i dynojet just för min hoj
 
Några korta frågor till er CB1000-ägare som har koll på läget! :)

1. Vad kostar ett RTG-kit hos Honda när man köper hojen ny?

2. Ni som har bytt avgassystem på era. Har ni enbart bytt slipon eller bytt hela systemet. Jag antar att man köper ett helsystem om man vill plocka bort katalysatorn, eller sitter den i den feta originalpipan? Vad kostar ett slipon kontra helsystem till en CB1000?

3. Hur långt räcker orginaldäcken, om nu någon redan slitit ut sina?

/Danne

2.Jag har accra helsystem dvs. ersättnings rör för katten + slipon.Sätter man bara på ett slipon ger det ingen effekt men skönt ljud.Plockar du bort katten så krävs det att du skaffar powercommander och en mappning.Jag har även nytt luftfilter för bättre andning.Kostnad accra 8995 kr men det räcker ju som sagt inte så totalkostnaden slutade på 16300 kr.
 
powercommander

2.Jag har accra helsystem dvs. ersättnings rör för katten + slipon.Sätter man bara på ett slipon ger det ingen effekt men skönt ljud.Plockar du bort katten så krävs det att du skaffar powercommander och en mappning.Jag har även nytt luftfilter för bättre andning.Kostnad accra 8995 kr men det räcker ju som sagt inte så totalkostnaden slutade på 16300 kr.

Hur upplever du skillnaden förre o efter bänkning/mappning
 
Hur upplever du skillnaden förre o efter bänkning/mappning

Ja det är ingenting som jag ångrar direkt.Den tvekan som tidigare fanns vid jämn gas är borta efter mappningen.Man kan säga att så här skulle den varit redan från fabriken.Det känns som att körbarheten har ökat och att effekten finns där den ska vara dvs den matar på ganska bra.Bensinförbrukningen efter mappningen 0,55 lagligt och 0,65 vid :tummenupp.
 
Ja det är ingenting som jag ångrar direkt.Den tvekan som tidigare fanns vid jämn gas är borta efter mappningen.Man kan säga att så här skulle den varit redan från fabriken.Det känns som att körbarheten har ökat och att effekten finns där den ska vara dvs den matar på ganska bra.Bensinförbrukningen efter mappningen 0,55 lagligt och 0,65 vid :tummenupp.

Har du ingen bild att lägga upp från dynojet-et
 
Min BT015 bakdäck fick punka så jag har ingen aning hur länge det hade hållit. Bytte till en BT021 men ångrar det.

Hur känns dina Roadsmarts? Är sugen på att prova dem, kan du jämföra med original BT015? De gillade jag så jag har jag svårt att välja mellan Roadsmarts, BT-016, eller kanske nåt annat.

Tycker att Roadsmart är ett av dom bästa däcken jag kört med. Inga problem med greppet och dom är snabbstyrda. Vara ca. 700-800 mil mkt. aktiv körning. Inte kört bana, men knäskrap i rondellen med nerlägg så svallerpinnarna åkte all världens väg:D.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top