Honda CB1000R-tråden

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Mattsvart version till salu på Bike

Bike Trollhätten har den här till salu (ganska coolt tycker jag):

0667655328.jpg


Se deras Blocket-annons.
 

Akilles82

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Lund
Hoj
2009 Honda CB1000RA
Akra Eller Leo Vince

Hej

ska nog köpa en 1000Ra nu när våren börjar komma =). funderar bara på vilket slipon jag ska välja till, tråden har säkert varit uppe 1000ggr. Har kollat pris på akra ligger på 8900 utan PCIII vilket jag läst att man måste ha i samband med akra. Leo vince 6300 kr ungefär också utan PCIII. ( PCIII = 4000kr ) . frågan är bara är det värt pengarna extra för akra, eller ska jag ta leo vince? har inte haft nåt av systemen innan. Och ska man köpa linkpipen för att plocka väck katalysatorn? påverkar det ljudet eller bara utseendet?

tacksam för svar.:tummenupp
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Hej

ska nog köpa en 1000Ra nu när våren börjar komma =). funderar bara på vilket slipon jag ska välja till, tråden har säkert varit uppe 1000ggr. Har kollat pris på akra ligger på 8900 utan PCIII vilket jag läst att man måste ha i samband med akra. Leo vince 6300 kr ungefär också utan PCIII. ( PCIII = 4000kr ) . frågan är bara är det värt pengarna extra för akra, eller ska jag ta leo vince? har inte haft nåt av systemen innan. Och ska man köpa linkpipen för att plocka väck katalysatorn? påverkar det ljudet eller bara utseendet?

tacksam för svar.:tummenupp

Köp en Ixil istället! (det ska jag sedan)

Cirka £160 från www.motorcycle-exhausts.co.uk

scarico-ixil-cb-1000-r.jpg


[YOUTUBE-ID]9ucbfCFqSzo[/YOUTUBE-ID]
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Hej

ska nog köpa en 1000Ra nu när våren börjar komma =). funderar bara på vilket slipon jag ska välja till, tråden har säkert varit uppe 1000ggr. Har kollat pris på akra ligger på 8900 utan PCIII vilket jag läst att man måste ha i samband med akra. Leo vince 6300 kr ungefär också utan PCIII. ( PCIII = 4000kr ) . frågan är bara är det värt pengarna extra för akra, eller ska jag ta leo vince? har inte haft nåt av systemen innan. Och ska man köpa linkpipen för att plocka väck katalysatorn? påverkar det ljudet eller bara utseendet?

tacksam för svar.:tummenupp

Det är nog så att man betalar lite för namnet (Akra) men det är säkert mycket fint. Sen borde man väl behöva en PC vilket blås man än köper? eller...nån som vet. Tror att det kommer att göra stor skillnad på ljudet om du plockar bort katalysatorn.

Lycka till med köpet.

Nymontyerad hugger och kjedjeskydd från Rossocromo (men inhandlat mycket billigare på Ebay)

Nice:tummenupp
 
Last edited:

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Det är nog så att man betalar lite för namnet (Akra) men det är säkert mycket fint. Sen borde man väl behöva en PC vilket blås man än köper? eller...nån som vet. Tror att det kommer att göra stor skillnad på ljudet om du plockar bort katalysatorn.
Det behövs en PC bara om man plockar bort katalysatorn. Men om man inte plockar bort den får man inte samma ljud, och ingen effekthöjning värt att nämna.

Har förresten monterat min blå kjedje:
 

Bifogat

  • DSC01993.jpg
    DSC01993.jpg
    211.6 KB · Visningar: 153
  • DSC01995.jpg
    DSC01995.jpg
    190.6 KB · Visningar: 146

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Hur är det att köra med ABS på en mc? Går det att göra stoppisar och köra bakhjul utan att ABS-systemet flipprar ur?
Jag står nämligen och velar mellan CB1000R och CB1000RA.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag själv har ABS men vill du köra stunts så tycker jag att du ska välja den utan ABS.
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag själv har ABS men vill du köra stunts så tycker jag att du ska välja den utan ABS.

Jag är inte direkt någon stuntman, men man vill ju köra på ett hjul nån gång ibland iallafall.
Är det helkört att hålla på och leka lite med hoj utrustad med ABS?
Synd att ABS-systemet inte är urkopplingsbart.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Köra på bakhjulet går väl även om man har ABS?

Är väl dock Stoppies som an bli svårt...

Men är det inta "bara" rycka säkringen (alt. koppla in en brytare pårätt kabel) om man vill koppla ur ABS:en?


/Jocce
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Köra på bakhjulet går väl även om man har ABS?

Är väl dock Stoppies som an bli svårt...

Men är det inta "bara" rycka säkringen (alt. koppla in en brytare pårätt kabel) om man vill koppla ur ABS:en?


/Jocce

Blir det inte konstigt om man kör bakhjul och duttar med bakbromsen samtidigt?
Det kanske blir konstigt om bak och framhjul snurrar olika fort tänkte jag, för dom samverkar väl?
Ingen som kör på det ena eller andra hjulet med sin cb1000ra?
 

mrpd5

K.M.A.B.
Gick med
29 Mar 2009
Ort
STHLM
Hoj
1200R -17, (MS1200S -16, såld), (Eldklinga -10, såld),(CB 1000 RA -09, såld)
Hej!

Ny i forumet, efter mkt velande har jag äntligen beställt en svart cb1000ra :banana hoppas på lev. inom en vecka. Tänkte kolla om någon vet om ett vettigt depåstöd passande bågen, hondas eget, snyggt det må vara, kostar nästan 5000 spänn :huvet säkerligen hur bra som hellst men en aning dyrt. Tacksam för tips.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Hej!

Ny i forumet, efter mkt velande har jag äntligen beställt en svart cb1000ra :banana hoppas på lev. inom en vecka. Tänkte kolla om någon vet om ett vettigt depåstöd passande bågen, hondas eget, snyggt det må vara, kostar nästan 5000 spänn :huvet säkerligen hur bra som hellst men en aning dyrt. Tacksam för tips.

Grattis! :yoparty Var köpte du hojen någonstans?

Jag använder ett vanligt depåstöd som jag köpte till min Aprilia. Den kräver bobbins så jag köpte ett par R&G spindle sliders. Om man är medlem i hondacb1000r.com så får man 10% rabatt på Doble som säljer tillbehör. Annars kan man köpa på Ebay. Kostade cirka £28 om jag minns rätt.

DSC01954.jpg

DSC01955.jpg
 

mrpd5

K.M.A.B.
Gick med
29 Mar 2009
Ort
STHLM
Hoj
1200R -17, (MS1200S -16, såld), (Eldklinga -10, såld),(CB 1000 RA -09, såld)
Grattis! :yoparty Var köpte du hojen någonstans?

Jag använder ett vanligt depåstöd som jag köpte till min Aprilia. Den kräver bobbins så jag köpte ett par R&G spindle sliders. Om man är medlem i hondacb1000r.com så får man 10% rabatt på Doble som säljer tillbehör. Annars kan man köpa på Ebay. Kostade cirka £28 om jag minns rätt.


Beställd från Hondacity i Bredden, hojen finns redan där men eftersom det är stört omöjligt att hålla händerna ur godisburken :hihi beställdes även lite tillbehör som verkar ta tid att skaka fram :(

Tack för tipset ang. depåstödet, skall kollas upp snarast :tummenupp
 
Last edited:

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Beställd från Hondacity i Bredden, hojen finns redan där men eftersom det är stört omöjligt att hålla händerna ur godisburken :hihi beställdes även lite tillbehör som verkar ta tid att skaka fram :(

Tack för tipset ang. depåstödet, skall kollas upp snarast :tummenupp

Grattis till den snyggaste o grymmaste hojen. :yoparty
Köpte min i Bredden också, kan varmt rekommendera dom. Dom monterade buller och PCIII på min med bra resultat.

Vad beställde du för tillbehör?
 

mrpd5

K.M.A.B.
Gick med
29 Mar 2009
Ort
STHLM
Hoj
1200R -17, (MS1200S -16, såld), (Eldklinga -10, såld),(CB 1000 RA -09, såld)
Grattis till den snyggaste o grymmaste hojen. :yoparty
Köpte min i Bredden också, kan varmt rekommendera dom. Dom monterade buller och PCIII på min med bra resultat.

Vad beställde du för tillbehör?

Akra slip + PC III + lite blandat från Rizoma som blinkers, tailtidy och broms- & kopplingsgrepp :D Enda tråkiga är att Rizomaprylarna verkar ta extemt god tid på sig att anlända :6surkart men, men, den som väntar på något gott.... eller hur det nu var :confused:
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Akra slip + PC III + lite blandat från Rizoma som blinkers, tailtidy och broms- & kopplingsgrepp :D Enda tråkiga är att Rizomaprylarna verkar ta extemt god tid på sig att anlända :6surkart men, men, den som väntar på något gott.... eller hur det nu var :confused:

...väntar alltid för länge, eller hur?

Rizoma grejerna är fina saker, synd att dom är så ruskigt dyra bara. Jag har blinkersen än så länge i alla fall + lite annat.

Buller och PCIII gjorde stor skillnad så du kommer bli nöjd, garanterat.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top