Honda CB1000R-tråden

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Nån som vet om det finns ett ersättningsrör för katten? Vill ha org. slutröret kvar.

Nu vet jag att Leo Vince rör som ersätter katten även passar till org.Hämtade mitt rör idag och det står att det funkar till org. också.Bara att åka å handla,Och slanta upp 2400:- om du inte har så schysta åf hos Honda som jag har som lämnar bra rabatt.Jävlar vilket ljud det blev.Har nog skrämt livet ur en och annan bilist idag när jag var tvungen att varva ut på E6:an.
 

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
Nu vet jag att Leo Vince rör som ersätter katten även passar till org.Hämtade mitt rör idag och det står att det funkar till org. också.Bara att åka å handla,Och slanta upp 2400:- om du inte har så schysta åf hos Honda som jag har som lämnar bra rabatt.Jävlar vilket ljud det blev.Har nog skrämt livet ur en och annan bilist idag när jag var tvungen att varva ut på E6:an.

Har kikat in i tråden här lite till och från, mest för att få se alla läckra bilder :). Själv så får man nog vänta ett par år innan en C1000r är aktuell. Men nu när ni har börjat prata om katersättare har jag börjat fundera lite.
Vad består katersättare av? Är det bara en rörbit eller är det fler delar som ingår? Brukar det sitta lambasonder etc så strular efter att man plockat bort katten? Just nu tänker jag inte bara för just CB1000r utan rent generellt vad som gäller.
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Har kikat in i tråden här lite till och från, mest för att få se alla läckra bilder :). Själv så får man nog vänta ett par år innan en C1000r är aktuell. Men nu när ni har börjat prata om katersättare har jag börjat fundera lite.
Vad består katersättare av? Är det bara en rörbit eller är det fler delar som ingår? Brukar det sitta lambasonder etc så strular efter att man plockat bort katten? Just nu tänker jag inte bara för just CB1000r utan rent generellt vad som gäller.

Kattersättaren är enbart en rörbit.Det finss ett uttag för lambdan som det bara är att skruva i kontakten i,iaf på cb100,vet inte hur det är på andra modeller.Ska man använda powercommander så följde det med en skruv som du skruvar istället för kontakten.Vet inte riktigt varför man inte ska använda den då men får kolla detta under vintern för en sådan ska troligtvis inhandlas.
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Jaha då hat man averkat 100 mil och det är dax för service. Blir bara mer nöjd för varje mil, underbart med rad 4. Har bara kört v twin innan så det är stor skillnad mot denna. Ska bli kul att testa den lite hårdare i sommar med bättre temp. i asfalten.
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Jag var ute och fotade lite nu på slutet av säsongen.Man är ju ingen höjdare på att fota men att hitta en snyggare modell går nog inte.
 

Bifogat

  • Bilder 003.jpg
    Bilder 003.jpg
    204.5 KB · Visningar: 362
  • Bilder 007.jpg
    Bilder 007.jpg
    218.3 KB · Visningar: 351
  • Bilder 009.jpg
    Bilder 009.jpg
    199.9 KB · Visningar: 357

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Jag var ute och fotade lite nu på slutet av säsongen.Man är ju ingen höjdare på att fota men att hitta en snyggare modell går nog inte.

Snygg hoj!! Svart ska det vara:yoparty
Ska hämta min från service imorrn, så då blir det nog en sista runda.
Får väl slänga in en bild på min (ännu orginal).
 

Bifogat

  • Hösttur 007 (Large).jpg
    Hösttur 007 (Large).jpg
    142.6 KB · Visningar: 160
  • Hösttur 001 (Large).jpg
    Hösttur 001 (Large).jpg
    140.2 KB · Visningar: 189

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Recall

Enligt de britiska ägare har Honda bestämt att göra en återkallelse på baklyset. Har någon i Sverige fått en sådant brev?
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Enligt de britiska ägare har Honda bestämt att göra en återkallelse på baklyset. Har någon i Sverige fått en sådant brev?

är det många baklysen som är trasiga?? våran demohoj har trasigt bakljus och vi har inte hört något från honda
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Enligt de britiska ägare har Honda bestämt att göra en återkallelse på baklyset. Har någon i Sverige fått en sådant brev?

Nä har inte hört ett ljud,och jag har inte fått min handbok hemskickad heller som dom låvade eftersom dom inte hade fått några på svenska när jag hämtade min hoj i augusti.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Nä har inte hört ett ljud,och jag har inte fått min handbok hemskickad heller som dom låvade eftersom dom inte hade fått några på svenska när jag hämtade min hoj i augusti.
Handboken på svenska har jag fått. Men den ligger i en låda i fall att jag skulle någonsin säljer hojen - jag är engelsman så jag föredrar den engelska versionen :tuttar

är det många baklysen som är trasiga?? våran demohoj har trasigt bakljus och vi har inte hört något från honda
Jo, det verkar som mer än 50% går sönder - men Honda har nu erkänt felet och påbörjat en process att byta ut alla, åtminstone i UK.
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Tips:

Leovince Factory kolfiber, med decat. MUMMA! Hörde den på Honda Mc center i Göteborg.
 

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbr1000rr 06
ja du har återkallelse på det! så det är bara ringa ner och boka en tid!

honda mc center gbg då så klart! :yoparty :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top