Honda CB1000R-tråden

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
CB1000R:en växer och växer bara i mina ögon. Så grymt jävla snygg :tummenupp

Kan enbart hålla med dig.Bytte ut styret till ett renthal fatbar,vilken skillnad,nu är jag riktigt nöjd med körställningen också.Tyckte org.styret var för smalt.Nu inväntas bara röret som ersätter katten och sen blir det att samla pengar till en pclll + bänkning samt pazzo reglage.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Hur många mil har ni hunnit med era nya hojar? Jag har kört bara ca 250 mil hittils - men jag kör fortfarande! :tuttar

Dock blir bakdelen ganska skitig när det regnar. :brinnerup
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Hur många mil har ni hunnit med era nya hojar? Jag har kört bara ca 250 mil hittils - men jag kör fortfarande! :tuttar

Dock blir bakdelen ganska skitig när det regnar. :brinnerup

Jag har bara hunnit 150 mil och säkert 10 tvättar pga allt regn.Det måste komma en snygg hugger snart,iallafall innan våren för det skvätter ju upp på hela baken både på hoj och mig.
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA

Den såg fin ut.Undrar bara hur jag kan ha missat den,är faktiskt på den sidan
och kollar varje dag i stort sett men inte blivit medlem.För övrigt har jag sett att det diskuteras flitligt om slipon.Själv köpte jag ett från leo vince men det ser ju inte klokt ut med katten,som tur är så har Honda i gbg beställt hem
katt ersättare.Bytte även orginal styret till ett renthal carmichael,blev en otrolig skillnad,känns som man har mer kontroll över cykeln på något sätt.
Funderar även att byta till sådana Pazzo grejor som du har,såg riktigt läckert ut med de blåa justergrejorna när det är samma färg i toppen på gaffeln.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Den såg fin ut.Undrar bara hur jag kan ha missat den,är faktiskt på den sidan
och kollar varje dag i stort sett men inte blivit medlem.För övrigt har jag sett att det diskuteras flitligt om slipon.Själv köpte jag ett från leo vince men det ser ju inte klokt ut med katten,som tur är så har Honda i gbg beställt hem
katt ersättare.Bytte även orginal styret till ett renthal carmichael,blev en otrolig skillnad,känns som man har mer kontroll över cykeln på något sätt.
Funderar även att byta till sådana Pazzo grejor som du har,såg riktigt läckert ut med de blåa justergrejorna när det är samma färg i toppen på gaffeln.
Tack, jo svarta Pazzo handtag med blåa justerare (?) är snygga till den blåa gaffeltoppen tycker jag.

Jag har också funderat lite på att byta styret men ville avvakta för att se om jag blev van vid det standardstyret.

Har du bilder av ditt styre, skulle vilja jämföra lite. Jag skulle även vilja kolla hur det är monterat.

Ja, katten är skitful! Tom rostig på de flesta bilderna! Jag har inte ännu sett ett avgas som jag gillar klockrent förutom det på Rossicromos röd hoj men tyvärr tillverkas det inte. Jag vill även köpa dera hugger!

Honda_CB1000R_Xess.jpg
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Tack, jo svarta Pazzo handtag med blåa justerare (?) är snygga till den blåa gaffeltoppen tycker jag.

Jag har också funderat lite på att byta styret men ville avvakta för att se om jag blev van vid det standardstyret.

Har du bilder av ditt styre, skulle vilja jämföra lite. Jag skulle även vilja kolla hur det är monterat.

Ja, katten är skitful! Tom rostig på de flesta bilderna! Jag har inte ännu sett ett avgas som jag gillar klockrent förutom det på Rossicromos röd hoj men tyvärr tillverkas det inte. Jag vill även köpa dera hugger!

Honda_CB1000R_Xess.jpg

Jag ska försöka ta några bilder ikväll å lägga in.
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Här kommer några bilder på mitt styre samt adaptrar.Beklagar det dåliga ljuset men jag ville inte rulla ut hojen pga att någon där uppe tyckte att vi skulle ha mer vatten här nere.
 

Bifogat

  • Bilder 172.jpg
    Bilder 172.jpg
    233.6 KB · Visningar: 287
  • Bilder 173.jpg
    Bilder 173.jpg
    225.9 KB · Visningar: 244
  • Bilder 174.jpg
    Bilder 174.jpg
    231.6 KB · Visningar: 248

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Tack för bilderna!

Styret ser ut att vara lite plattare också, men adaptrarna gör väl att styret sitter högre? Hur känns det (förutom bredare) j.f. med originalen?
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Tack för bilderna!

Styret ser ut att vara lite plattare också, men adaptrarna gör väl att styret sitter högre? Hur känns det (förutom bredare) j.f. med originalen?

Känns som att det är lite lägre än org. trots adaptrar.Så jag hänger lite mer på armarna men det är inget som upplevs som jobbigt,även i stadstrafik.
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Hello

Bokade min idag:) ,en svart. Får se om man hinner med några mil innan vintern.
Sen får man väl modda i vinter.
 

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
HD
Tjenare gott folk
Har inhandlat ett par stycken CB1000RA till Trafikskolan som jag äger. Har fått den första för 3 veckor sedan. har avverkar 300 mil redan med elever och hade den första eleven på uppkörning med den hojen i måndags.
Kan säga att denna hoj slår allt jag haft på skolan som övnings hojar och även privat... Grattis till alla som gjort rätt val.

www.mckorkort.se
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Tjenare gott folk
Har inhandlat ett par stycken CB1000RA till Trafikskolan som jag äger. Har fått den första för 3 veckor sedan. har avverkar 300 mil redan med elever och hade den första eleven på uppkörning med den hojen i måndags.
Kan säga att denna hoj slår allt jag haft på skolan som övnings hojar och även privat... Grattis till alla som gjort rätt val.

www.mckorkort.se

Tack! Jo, den är en väldigt bra hoj... och fin är den också!!!
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Kat. ersättningsrör

Nån som vet om det finns ett ersättningsrör för katten? Vill ha org. slutröret kvar.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top