Honda CB1000R-tråden

har också införskaffat mig en cb1000, så dum att man köper den så sent på året så det inte går o åka bara haha !

Får man fråga vart och när du köpte den? Jag hämtade min i Fredags på Honda mc center i Göteborg, och dom hade sålt ytterligare en grön och en grå när jag var där.

Jo än går det åka, jag var ute med min för första gången nu ikväll då det torkat upp på vägarna. Var en härlig känsla! :yoparty
 
Last edited:
har också införskaffat mig en cb1000, så dum att man köper den så sent på året så det inte går o åka bara haha !

Nog ska det väl gå att klämma in några mil till på mätaren innan man ställer bort den :)
Om inte annat får du i alla fall en grym nästa säsong :yoparty
 
Last edited:
Orkar inte läsa genom hela tråden.... Ska tillverka ett slip-on till en kompis cb1000r. Blir nog även en kat-ersättare. Nu till frågan. Googlade lite angående ljuddämparbyte på en sån här och då står det att man MÅSTE köra den i bänk och mappa efteråt annars kan man få motorskador. Så har de ju sagt i alla år och jag har ju aldrig behövt göra detta på tidigare hojar. Tänkte bara om det skiljer sig något på nyare hojar eller just denna modell?
 
Orkar inte läsa genom hela tråden.... Ska tillverka ett slip-on till en kompis cb1000r. Blir nog även en kat-ersättare. Nu till frågan. Googlade lite angående ljuddämparbyte på en sån här och då står det att man MÅSTE köra den i bänk och mappa efteråt annars kan man få motorskador. Så har de ju sagt i alla år och jag har ju aldrig behövt göra detta på tidigare hojar. Tänkte bara om det skiljer sig något på nyare hojar eller just denna modell?

Det som är intressant är vad tänker du göra med lamdasonden?Sitter den i kat-ersättaren så kommer den ju fortfarande
att fungera som vanligt.Mappar man genom att köra i bänk då måste man ha en powercommander för att kunna justera motorn.
Och då bryggkopplar man lamdasonden så att det är pc som styr i stället.Nej du behöver inte köra i bänk eller mappa för slipon
med kat-ersättare med lamdasonden i röret om den är inkopplad.
 
Det som är intressant är vad tänker du göra med lamdasonden?Sitter den i kat-ersättaren så kommer den ju fortfarande
att fungera som vanligt.Mappar man genom att köra i bänk då måste man ha en powercommander för att kunna justera motorn.
Och då bryggkopplar man lamdasonden så att det är pc som styr i stället.Nej du behöver inte köra i bänk eller mappa för slipon
med kat-ersättare med lamdasonden i röret om den är inkopplad.

Visste inte att lambdasonden satt där, men den borde jag kunna fixa fast i kat-ersättaren som du säger. Det med powercommandern vet jag ju men jag tänkte att vi skulle slippa bänka den. Då löser jag nog det. Tackar!
 
Visste inte att lambdasonden satt där, men den borde jag kunna fixa fast i kat-ersättaren som du säger. Det med powercommandern vet jag ju men jag tänkte att vi skulle slippa bänka den. Då löser jag nog det. Tackar!

Kolla bara så att du får rätt gäng på infästningen för lamda-sonden. Vad jag förstod så var det konstiga gäng på den så kolla upp så du får fast en mutter med rätt gäng bara. Skulle tydligen vara samma gäng som det är tändstift.
 
Kolla bara så att du får rätt gäng på infästningen för lamda-sonden. Vad jag förstod så var det konstiga gäng på den så kolla upp så du får fast en mutter med rätt gäng bara. Skulle tydligen vara samma gäng som det är tändstift.

OK. Har ganska mycket gängtappar på jobbet så jag kan nog tillverka en egen mutter. :tummenupp
 
Får man fråga vart och när du köpte den? Jag hämtade min i Fredags på Honda mc center i Göteborg, och dom hade sålt ytterligare en grön och en grå när jag var där.

Jo än går det åka, jag var ute med min för första gången nu ikväll då det torkat upp på vägarna. Var en härlig känsla!

Jag köpte också min på honda gbg i början på sept, den gråa dom sålde var säkert min :) Jag får vänta otåligt på nästa säsong istället tyvärr o då blir de till att åka !!
 
Jag köpte också min på honda gbg i början på sept, den gråa dom sålde var säkert min :) Jag får vänta otåligt på nästa säsong istället tyvärr o då blir de till att åka !!

Den väntan vet jag hur den är! Fick hem min föregående hoj i januari tror jag, tiden fram till våren då var riktigt lång! Känns som denna vinter kommer bli rätt jobbig med!! :huvet
 
Jag körde cb1000ra igår för första gången ,jävlar va förvånad jag blev,
blev så kär i den så jag ska sälja min ,

En riktig tiger å vilken premie alltså ,,, jag måste ha en sån till nästa år alltså
 
Jag körde cb1000ra igår för första gången ,jävlar va förvånad jag blev,
blev så kär i den så jag ska sälja min ,

En riktig tiger å vilken premie alltså ,,, jag måste ha en sån till nästa år alltså

Precis samma var det för mig första gången jag provkörde, bra drag och lättkörd som en moppe :D
 
Precis samma var det för mig första gången jag provkörde, bra drag och lättkörd som en moppe :D

Det va ju fan inga problem å dra upp den på bakhjulet på 3ans växel låg i 70km tänkte för mig sj undra om den går upp ,ena sekunden så var framhjulet på marken å andra sekunden så var framhjulet i vädret hahah,
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSTE HA
 
Kan bara hålla med, en kortare provkörning av en CB1000RA i Helsingborg och bmw:n var utslängd ca en månad senare!

Den är ju helt underbara att köra! Har inte haft några direkta hojar för bakhjulskörning innan så det har jag inte hunnit lära mig än men nu är det bara sätta igång!
Det har nu har det blivit ca 18mil på mätaren och fler ska det bli innan året är slut!
 
nån härifrån som fick tjall på sin (har inte full pejl, men det såg iaf ut som en) cb1000 idag i höjd med trångsundsavfarten(sthlm)?

Trodde först du bara skulle byta fil, så jag försökte släppa förbi dig, men med tanke på att du hade miniblinkers så såg jag inte först att du hade varningsblinkers på o inte fick fart på hojen....

Hoppas det löste sig för dig, vad det nu var...
 
Xxxxxx
nån härifrån som fick tjall på sin (har inte full pejl, men det såg iaf ut som en) cb1000 idag i höjd med trångsundsavfarten(sthlm)?

Trodde först du bara skulle byta fil, så jag försökte släppa förbi dig, men med tanke på att du hade miniblinkers så såg jag inte först att du hade varningsblinkers på o inte fick fart på hojen....

hoppas det löste sig för dig, vad det nu var...

Det var jag. :gnissla
Satt just och funderade på hur många mil man kommer på en tank:va. Nu vet jag... 23,9!!!!!!
Erfarenheter och kostnader : Den är inget kul att rulla en Cb 1000r, speciellt inte uppför. Taxi kostar 145 kr. ToR till statoil farsta. Service statoil Farsta = usel. Taxametern gick medan jag fick stå sist i korvkön...
Det man inte har i huvudet:huvet

Jag vill passa på att slå ett slag för www.cb1000r.se forum!!!!



/m
 
Xxxxxx


Det var jag. :gnissla
Satt just och funderade på hur många mil man kommer på en tank:va. Nu vet jag... 23,9!!!!!!
Erfarenheter och kostnader : Den är inget kul att rulla en Cb 1000r, speciellt inte uppför. Taxi kostar 145 kr. ToR till statoil farsta. Service statoil Farsta = usel. Taxametern gick medan jag fick stå sist i korvkön...
Det man inte har i huvudet:huvet

Jag vill passa på att slå ett slag för www.cb1000r.se forum!!!!

/m

Nu fick jag dåligt samvete för att jag inte stannade, du hade ju varit på väg igen inom en kvart isåfall :(
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top