Honda CB1000R-tråden

Fan va dött det har blivit i denna tråden då:) Har ni inget nytt och berätta om era hojar, modar ni gjort osv? =) Själv funderar jag på att ställa in hojen för året snart, har fan ingen tid o köra längre :S

Fan va dött det har blivit i denna tråden då:) Har ni inget nytt och berätta om era hojar, modar ni gjort osv? =) Själv funderar jag på att ställa in hojen för året snart, har fan ingen tid o köra längre :S

Mm alla är väl för upptagna av att vara ute och köra. Själv tror jag det blir sista turen imorgon för mig, synd bara regnet vräker ner just.

Å jag har spännt kedjan första gången, 190 mil typ. Man vill ju inte riktigt gå in i vinter-mode ännu så nu hoppas man på lite mer dagar med regn-uppehåll så man kan klämma några mil till innan dvalan:tummenupp

Hade tänkt att köra på Gelleråsen idag men plånboken var för mager för det :(
Blir knixkursen på Gröndal den 25/9 istället :)

Ni som monterat powercommander på er... Var sitter kontakterna och är de svåra att komma åt? Gärna med foton eller länk till sprängskiss el dylikt vore kanon :tummenupp

sitter ett gpr slipon och en race kat. på min så jag behöver mappa den framöver

Ni som monterat powercommander på er... Var sitter kontakterna och är de svåra att komma åt? Gärna med foton eller länk till sprängskiss el dylikt vore kanon :tummenupp

sitter ett gpr slipon och en race kat. på min så jag behöver mappa den framöver

Då har du samma kat och slipon som jag har då. Lite svårt att säga vart kontakterna sitter men dom sitter på dom 4 insputarna. Det var inte svårt alls att dra kabeln från under kutsen, via vänstersidan under sadeln sen fram på vänstersida och sedan under tanken. Man var iofs tvungen att lyfta tanken för att få igenom allt men tror det tog 20min för oss att göra det.

Är på väg att köpa mig en CB1000RA och tänkte fråga er som redan äger en, vad era hojar ligger på i förbrukning? Bara på ett ungefär, kul att veta!

Sen undrar jag vart man kan få tag i ett bra, kanske billigt depåställ som passar till bak? Det underlättar ju kedjesmörjning t ex.

Min CB1000RA ligger väl på 0,8-0,9l/mil när man är ute och busar fast det är efter när jag bänkade den :)

Min CB1000RA ligger väl på 0,8-0,9l/mil när man är ute och busar fast det är efter när jag bänkade den :)

Du måste ha ett hål i tanken.Min tar 0,65 vid hård körning.
Fick soppa torsk förra veckan och då hade jag kört drygt 26 mil.

Min har dragit ca 0.7-0.75 vid lite hårdare körningar... så det är nog högst individuellt va man tycker är hård körning och om man gör det hela tanken ut...

Min har dragit ca 0.7-0.75 vid lite hårdare körningar... så det är nog högst individuellt va man tycker är hård körning och om man gör det hela tanken ut...

Det är sant att det där om hela tanken ut.Men min har aldrig tagit 0,7 per mil.

Ja det låter väl som dom drar vad man kan förvänta sig då!

Ang. depåstöd bak då, någon som har bra förslag där?

Det är sant att det där om hela tanken ut.Men min har aldrig tagit 0,7 per mil.

Min ligger bra högt efter jag bänkade den. Kör du original eller kör du också mappad? Tydligen så låg dom extremt jävla lågt på bränslemängden original. Vad jag menar hårt är ungefär 130-200 på småvägarna runt Västerås och då menar jag 200 på 4-5an inte 6an :)

26 mil!? Jag brukar få tanka vid 20 mil å då får jag i 15 liter. Rekordet, eller vad man nu ska säga var efter 14 mil så började soppa lampan å blinka. Då hade jag hällt i Shell V power. Min är bänkad med powercommander samt Leo Vince med cat ersättare.
Har även funderingar på att skaffa en hoj som lämpar sig lite mer för touring med skjuts å lite väskor. Men jag är så kluven. Efter de hojar som man testat så hela tiden så får man sin cb1000 på hjärnan att det är en fruktansvärt rolig å smidig hoj, bästa jag haft, å jag har haft ca 10 hojar.

Nu har man då fått hem sin nya gröna skönhet! :yoparty
Hoppas vädret slår om snart bara, så man kan få ta sig en ordentlig sväng!

har också införskaffat mig en cb1000, så dum att man köper den så sent på året så det inte går o åka bara haha !

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT