honda cb

Stagger Lee

medlem
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
-83, Honda CB 1100 F
nån som äger/ägt en honda cb 750?
eftersöker tips i allmänhet... luftfilter, oljefilter, rör mm... nåt som kan pigga upp den?

sen gjorde jag nybörjartabben... körde iväg med skivlåset.. :huvet
blev en skev eker... wobblar inte dock... men det ska finnas nån expert söder om stan (sthlm) som kan räta ut såna grejer... ??

eker, är det då en sådan gammal OHC hoj?

Men du kanske har comstarfälgar eller nyare iaf.

tja kort sagt vad är det för model, eftersom den funnits sen 69 tills idag?

Integra heter firman, minns inte vart den ligger men en sökning på hitta.se hjälper dig nog.
Och nej, det är inte lönt att trimma en 20år gammal Honda tycker jag.

det skulle iaf var ett 4-1 system om inte ett sånt sitter på redan, det låter iaf rejält mycket mer och några hästar får man med förstås, men glöm isf inte att montera lite större munstycken.

integra... ska kolla upp det... tack för tipset!

jag vet, inge lönt att skrämma upp stackarn... gamlingar får ju hjärtattack utan vidare... :)

Om det är en gammal 8 ventilers honda så finns det väl massor med trimgodis! Hur fränt som helst! :yoparty

stranglefoot skrev:
Om det är en gammal 8 ventilers honda så finns det väl massor med trimgodis! Hur fränt som helst! :yoparty

Håller med fullt ut :tummenupp
Det finns mycket kraft att hämta i motorn och den tål väldigt mycket trim.

Själv har jag en CB 750 -74 som från början var en trött och sliten orginal med sina 736 cc.
Nu har jag kört ganska många år med 998 cc, portad topp, vass kam, Carillostakar, lockupkoppling och annat godis.
Mitt största problem är att chassi och bromsar inte är tillräckliga för att använda motorpotentialen. Men det finns planer på att lösa den biten.
Hojen står för närvarande undanställd och jag kör nu CB 1100 F -83 som även den har börjat sin vandring mot mer kraft och ystra hästar.

Mitt trimmande av gamlingen startade med att jag kom över en hel del trimgrejer samtidigt som jag träffade en lirare som körde på stripen med enkelkammen.
När han berättade om 160 häst före lustgasen och 240 när han slog på gasen vart jag heltänd.

www.classichonda.se kan man få en hel del tips då det finns många med erfarenhet av dessa hojar.

stranglefoot skrev:

Glömde nämna att jag även kört stressfläkt på CB 750 SOHC.
Först en 74:a med 736 cc för att testa lite.
När den motorn var urblåst blev det en 72:a på 998 cc.
När turbon började jobba, framförallt med 998 cc, fläktade det bra.
En jäkligt spännande hoj att köra :3freak Man fick fasen inte va rädd :yoparty

Sören skrev:
Glömde nämna att jag även kört stressfläkt på CB 750 SOHC.
Först en 74:a med 736 cc för att testa lite.
När den motorn var urblåst blev det en 72:a på 998 cc.
När turbon började jobba, framförallt med 998 cc, fläktade det bra.
En jäkligt spännande hoj att köra :3freak Man fick fasen inte va rädd :yoparty

Hehe, ja det kan man ju tänka sig! Det körs väl fortfarande med gamla Suzuki GS på stripen, åtta ventiler och en massa kubik! Häftigt! :tummenupp

mycke cb nu...
nån som råka ha en tank över från en cb 750 classic tro jag de va :va elle finns de nån cb750 som har likn tank som clasicen?

ozeo skrev:
mycke cb nu...
nån som råka ha en tank över från en cb 750 classic tro jag de va :va elle finns de nån cb750 som har likn tank som clasicen?

När du säger classic... vad menar du då?

Menar du: K0-K6
K7
F1, F2 eller menar du kanske en Automat?

Årsmodell tack! :tummenupp

Last edited:
Ok, det ante mig!
Annars hade jag en till K0-K6

En K1 närmare bestämt.

Silwer skrev:
Jag har haft en K1 jag med, en med clipon och dubbla skivor fram, skrämmande att köra, nåt helt annat än en modern sporthoj.

Äh! Det är ungefär som skillnaden på RIKTIGA karlar och woosies...

En riktig karl, han tvättar händerna INNAN han pissar...
En woos efter!

En Honda med gummiram och övermotoriserad med lite trim är ju spännande redan i 120! :rofl

Silwer skrev:
i 160 så tog den upp 2 filer på vägen ungefär.
Men den lät som den gick 300 minst i den farten så det fick duga.

Har allt haft uppe min 74:a över 200 (utan styrdämpare) några gånger och den går stabilt, så länge det inte svänger för jäkligt :banana

Med 4 mer eller mindre öppna pipor och vid 10.000 rpm låter den helt otroligt gott, långt ifrån dagens kastralylande hojar :lol

Hehe... ja Silwer, du hade kanske inte koniska rullager i styrhuvudet, bronsbussningar i swingen och fräsch gaffel, bra dämpare osv?
Hursom: jo, 160 - det är spännande.

TROR jag haft min uppe i 200 nån gång... minns inte, ska fråga Yammisen som låg och slipstreamade :hihi
Men det var en trimmad rova och den hänger nu i motorställningen för renovering och vidare öden i ett bygge.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back