honda cb

Dr.Bike skrev:
Hehe... ja Silwer, du hade kanske inte koniska rullager i styrhuvudet, bronsbussningar i swingen och fräsch gaffel, bra dämpare osv?
Hursom: jo, 160 - det är spännande.

TROR jag haft min uppe i 200 nån gång... minns inte, ska fråga Yammisen som låg och slipstreamade :hihi
Men det var en trimmad rova och den hänger nu i motorställningen för renovering och vidare öden i ett bygge.
Det var en riktig ratbike, nån service eller översyn var inte att tänka på, jag misstänker att den extra skivan fram orsakade väldig obalans.
Några 200 skule den ändå inte gjort, den var standard med ett väldigt öppet 4-1 system av 70-tals modell.

hej alla cb freaks..
som tidigare stog i tråden va jag ute efter en cb 750 tank..
bara för att jag ska vara helt säker..vad för sorts modell o hette den k1 som denna tank komma ifrån..

hitta en kanonbild..
har ni nåra tips på vart jag kan hitta en likn el om ni ser en nånstans så säg gärna till..
denna hitta jag på ebay men komma gå på över 1000 spänn o skulle gärna vilja ha lite billigare..skicket är inte så viktigt om det inte är stora bucklor överallt. :)

Bifogat

• tha_tank.JPG
    tha_tank.JPG
    20.5 KB · Visningar: 89
Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back